Geachte lezer,
Ik schrijf deze post in naam van mijn moeder.
Januari jl. heeft u haar een nieuw modem gestuurd. Deze heb ik zonder problemen geïnstalleerd en werkte zover we konden merken prima. Echter al vrij snel merkte zij een groot verschil met de oude. De verbinding van dit nieuwe modem is zwak of instabiel. De PC 1 verdieping boven (vrijwel direct boven de locatie van waar het modem hangt) verliest continue de verbinding met het modem. Deze PC is via Wifi aangesloten. Zij ervaart dit als pagina’s die enorm traag laden, ik heb gemonitored en zie dat de verbinding enorm hoge ping heeft naar standaard pagina’s en regelmatig helemaal geen verbinding heeft.
Om dit te verhelpen heb ik geprobeerd het wifi protocol op het modem van 802.11ax naar 802.11 g/n gezet aangezien de pc een wat oudere netwerkkaart heeft. AX zou backwards-compatible moeten zijn maar ik wilde toch zien of dit het zou verhelpen. Helaas heeft dit ook geen effect gehad en blijft de verbinding wegvallen. Ook valt de verbinding naar de tv soms weg of stopt even, deze is met een netwerkkabel direct op het modem aangesloten.
Als dit abnormaal gedrag is voor dit modem denken wij een defect of slecht-werkend exemplaar te hebben gekregen en zouden wij deze willen laten vervangen. Als dit normaal gedrag is zouden wij graag het oudere type weer terug willen ontvangen aangezien deze perfect werkte, of een nieuwer type wat dezelfde capaciteit heeft als de vorige.
In uw archief zou moeten staan welk modem zij had (is al teruggestuurd) en welke zij nu heeft.
In afwachting van uw antwoord en bij voorbaat dank,
Marissa Nijhof