Skip to main content

Geachte lezer,

Ik schrijf deze post in naam van mijn moeder.

Januari jl. heeft u haar een nieuw modem gestuurd. Deze heb ik zonder problemen geïnstalleerd en werkte zover we konden merken prima. Echter al vrij snel merkte zij een groot verschil met de oude. De verbinding van dit nieuwe modem is zwak of instabiel. De PC 1 verdieping boven (vrijwel direct boven de locatie van waar het modem hangt) verliest continue de verbinding met het modem. Deze PC is via Wifi aangesloten. Zij ervaart dit als pagina’s die enorm traag laden, ik heb gemonitored en zie dat de verbinding enorm hoge ping heeft naar standaard pagina’s en regelmatig helemaal geen verbinding heeft.

Om dit te verhelpen heb ik geprobeerd het wifi protocol op het modem van 802.11ax naar 802.11 g/n gezet aangezien de pc een wat oudere netwerkkaart heeft. AX zou backwards-compatible moeten zijn maar ik wilde toch zien of dit het zou verhelpen. Helaas heeft dit ook geen effect gehad en blijft de verbinding wegvallen. Ook valt de verbinding naar de tv soms weg of stopt even, deze is met een netwerkkabel direct op het modem aangesloten.

Als dit abnormaal gedrag is voor dit modem denken wij een defect of slecht-werkend exemplaar te hebben gekregen en zouden wij deze willen laten vervangen. Als dit normaal gedrag is zouden wij graag het oudere type weer terug willen ontvangen aangezien deze perfect werkte, of een nieuwer type wat dezelfde capaciteit heeft als de vorige.

In uw archief zou moeten staan welk modem zij had (is al teruggestuurd) en welke zij nu heeft.

In afwachting van uw antwoord en bij voorbaat dank,
Marissa Nijhof

Nog even nagevraagd, zij had de box 10, en heeft nu  de 12. De 10 deed het uitstekend. Was in een onlangs gesprek over een abonnement dat ze aanboden de 12 op te sturen onder het mom van “verbeterde technologie”.


U zou in de modem nog een 'extra wifi' kunnen instellen op alleen 2.4ghz. Dan daar de pc op aanmelden. 2.4 draagt verder dan 5ghz. De standaard wifi op de box 12 wisselt zelf tussen 2.4 en 5. Dat kan de netwerkkaart in de pc niet aan vermoed ik. 


Bedankt voor de reactie. Dat zou kunnen, echter had ik toen ik laatst op bezoek had ook geen verbinding met mijn mobiele telefoon via haar wifi (gecheckt of het wel de goeie was). Deze kan wel 5Ghz aan. Ook verklaart dat niet waarom de tv verbinding (bedraad) uitvalt.


@mep Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat de verbinding na het aansluiten van de Box 12 zoveel minder is geworden. 

Ook vreemd dat de bekabelde verbinding naar de tv weg lijkt te vallen. 

Het modem is op dezelfde manier (op dezelfde hoogte) en met eventuele randapparatuur op dezelfde manier aangesloten als de V10? 

Ook zou ik graag de verbinding eens willen doormeten. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen?


@mep Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat de verbinding na het aansluiten van de Box 12 zoveel minder is geworden. 

Ook vreemd dat de bekabelde verbinding naar de tv weg lijkt te vallen. 

Het modem is op dezelfde manier (op dezelfde hoogte) en met eventuele randapparatuur op dezelfde manier aangesloten als de V10? 

Ook zou ik graag de verbinding eens willen doormeten. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen?



Hallo Rutger,

Bedankt voor de reactie. Het modem is op exact dezelfde plaats komen te hangen in de meterkast (van hout), kon zelfs dezelfde beugels gebruiken voor het ophangen.

Ik heb het profiel van mijn moeder aangevuld met onder andere haar klantnummers en persoonlijke gegevens. Is dit voldoende? Hopelijk laten de metingen wat zien. Ik zal haar vragen bij te houden wanneer ze merkt dat de tv verbinding wegvalt (bekabeld), alsmede de pc internet verbinding (wifi). Ze maakt van de laatste niet heel veel gebruik maar vooral die storing is het meest opvallend.

Groetjes,
Marissa


@mep Ik meet in dit geval inderdaad veel wegvallende verbindingen. 

Ik wil graag het modem omruilen en heb een privé bericht gestuurd met meer informatie. 


Beste Rutger,

Wij hebben gisteren box V12 omgeruild voor: de toegestuurde V10a. Helaas is dit ook niet een goed werkend modem. 
a. We kunnen hem niet ophangen: er zit een uit stekende beugel aan, i p v het platte model V10;

b we kunnen niet inloggen om Wifi nasm en wachtwoord aan te passen; midem admin w.w. Wordt niet geaccepteerd.

  1. TV ontvanger werkt niet na herstarten ontvanger en modem, software opnieuw laden ook niet; loopt daarop continue vast. 
    d. Vaste telefoon geeft ingesprek-toon. 
     Onze wens is z s m de V10 terug!!!    
    bij voorbaat dank. Marlies Pauw

@mep Ik zie dat er voor morgen een monteur gepland staat. 

Kun je laten weten of de problemen na het monteursbezoek opgelost zijn? 


Beste Rutger,

ik laat het morgen zsm weten!

mvg

Marlies Pauw


Nieuw modem V10, nieuwe tv ontvanger, alles doet het weer! Dankzij goede service en vriendelijke monteur!  
Dank, Marlies Pauw