Skip to main content

Hoi,

Door verhuizing heb ik nu een box12 modem en mijn oude terug gestuurd (v10a)

Alle nieuwe updates er op gezet extra experia wifi aangesloten en het is nog steeds veel slechter dan met mijn oude kpn modem.

Is hier al een oplossing voor ?

Gr

Jan

 

Dat zou dan maar ten dele kunnen komen door de KPN Box. Want de 2 Experia WiFi's zijn hetzelfde gebleven? 

Dat u nu minder goed WiFi ervaart kan ook komen door het huis. Beter geïsoleerd, meer beton en staal in verwerkt, meer andere WiFi netwerken in de buurt.


Nee hoor, ik had een v10a en een extra experia op zolder, met de nieuw box12 update zou ik een mesh netwerk moeten hebben.

Buiten dat : het werkte perfect totdat ik een box12 kreeg.

 


Nee hoor, ik had een v10a en een extra experia op zolder, met de nieuw box12 update zou ik een mesh netwerk moeten hebben.

Dat zogenaamde "mesh netwerk" had u bij de v10a ook al. Die situatie is exact gelijk.


Ja idd maar dan met slechte WiFi . Dat mesh netwerk is pas van de laatste update . Die heb in erop gezet via een reset. Maar geeft geen verbetering . 
Maar kan ik het oude modem weer terug krijgen ? 
Groet 


Ik denk het niet. Maar ik ben ook maar klant. Er reageert hier nog een KPN medewerker over een paar dagen.


Oh vandaar 


Hoi @Jan Groen,!

Ik kan helaas je modem niet om laten ruilen voor een ander type. Dat gezegd hebbende hoort dit natuurlijk gewoon goed te werken! We denken graag even mee.
Welke softwareversie heb je op je box 12 staan?
Kun je toelichten hoe je je experia wifi's opgesteld hebt staan?


Hoi Thomas , ik heb een box12 en maar één experia WiFi  . Ik heb gelezen dat na de laatste update de box12 samen met de experiabox  een meshnetwerk creëert .

Werkte altijd goed , de box12 staat in de woonkamer, de experia op de eerste verdieping . Maar nu heb ik beneden na 8 meter al geen WiFi meer .

Al de laatste updates staan er op

 

 


Goedemorgen @Jan Groen, sorry voor mijn late reactie! Ik weet even niet waarom dit topic me ontsprongen is.
Je Experia Wifi zit met een kabel op de experiabox neem ik aan? Een rechtstreekse of zit daar nog iets van een switch tussen?

Hoe branden de lampjes op je experia wifi?

Het kan nog helpen je experiabox en experia wifi terug te zetten naar fabrieksinstellingen met de paperclipknopjes achterop.

 


Bij de Experia WiFi is dat gewoon een grote knop. Een zwarte volgens mij. Er zit ook een witte op, die is van aan/uit zetten volgens mij.

Maar als WiFi het binnen de 8 meter vanaf de KPN Box gewoon doet, dan vrees ik dat dit het is... u zult het er mee moeten doen denk ik...


Hoi Thomas, alles is terug gezet naar fabrieksinstellingen, laatste nieuwe update/firmware (528) staat erop .Experia is bedraad aangesloten . ook deze is terug gezet naar fabrieksinstellingen, werkt ook goed want anders heb ik helemaal geen bereik.

Nogmaals !:

Het werkte goed , oude box omgeruild met box12, de laatste updates erop gezet en vervolgens is de wifi een stuk slechter.

Kan het 5ghz netwerk nog uitzetten , mischien helpt dat ?


U zou kunnen proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat werkt sowieso toch al niet aangezien u de Experia WiFi aangesloten heeft. Ik lees in sommige topics dat het een verbetering geeft als het uitgezet word.

Kunt u inloggen op http://mijnmodem.kpn?