Skip to main content
Vraag

Slimme apparaten werken niet meer goed sinds de Experia Box V10 update

• May 2, 2025
  • 5 reacties
  • 126 keer bekeken

Hallo,

Sinds de laatste firmware-update van mijn Experia Box V10 heb ik ernstige problemen met mijn slimme apparaten, zoals mijn Philips Hue bridge en Foscam IP-camera’s.

Deze apparaten hebben jarenlang perfect gewerkt zonder dat ik extra instellingen hoefde te doen. Sinds kort verliezen ze hun verbinding met de cloud (dus zijn niet meer bereikbaar via 5G of extern).

Ik heb zelf uitgebreid getest en het probleem ligt niet aan mijn internetsnelheid of de apparaten zelf:

– Vaste IP-adressen buiten de DHCP-range ingesteld
– Apparaten zijn lokaal bereikbaar, werken prima op het LAN
– Modem, bridge en camera’s meerdere keren herstart
– Port forwarding getest

Alles wijst op een probleem met UPnP, NAT of firewall/NAT-table handling in de Experia Box V10 sinds de update.

Ik krijg bij telefonisch contact helaas telkens een andere verklaring (zoals trage verbinding), terwijl duidelijk is dat het een modemrouteringsprobleem is.

Mijn vraag:
Ik wil graag een vervangend modem aanvragen, bij voorkeur een KPN Box 12, zodat deze moderne cloudfuncties weer goed werken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Bobdg . Welke firmware heb je er nu opzitten?

Is dat deze: 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 6, 2025

Het was volgens mij inderdaad die sofware, ik heb op dit moment een nieuw v10 modem ontvangen van kpn met de oudere software en nu werkt alles weer perfect.

Nu ben ik er wel bang voor dat zodra deze geüpdatet wordt ik weer het zelfde probleem zal ervaren.

Erwin van KPN
Moderator

Het was volgens mij inderdaad die sofware, ik heb op dit moment een nieuw v10 modem ontvangen van kpn met de oudere software en nu werkt alles weer perfect.

Nu ben ik er wel bang voor dat zodra deze geüpdatet wordt ik weer het zelfde probleem zal ervaren.

Dat zou wel wrang zijn. Maar dat gaan we dan uitvinden als het zover is. En mocht dit het geval zijn gaan we dat structureel aanpakken en niet opnieuw omruilen.

Ik hoop natuurlijk dat het niet gaat gebeuren.  

• Deelnemer
  • May 25, 2025

Hallo, Ook wij hebben problemen sinds de nieuwe experiabox met onze foscam camera's. Hoe lossen jullie dit op?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 25, 2025

Ik heb zelf tot nu toe geen problemen meer gehad met mijn foscam cameras sinds ik de oudere software heb op mijn experia box v10