Skip to main content
Antwoord

SMS gekregen over ontvangen van nieuwe stroomadapter. Phishing?

• September 6, 2025
  • 5 reacties
  • 265 keer bekeken

Ik kreeg vandaag een sms van KPN dat ik een vervangende stroomadapter ga ontvangen voor mijn box12 modem. Er zit ook een link bij voor meer informatie https://go.kpn/quFs7w.

Komt deze sms echt van jullie of is deze vals?

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hoi ​@Grobbebolletje, goed dat je voorzichtig bent en dit voor de zekerheid even bij ons checkt! 😊

Ter bevestiging: In dit geval klopt het en is het geen phishing (of smishing, zoals ze het ook wel via sms noemen)! Je komt uit op deze pagina Haperend internet of tv met KPN Box 12 modem? | KPN.

Daar vind je alle informatie over dit bericht, en waarom je het gekregen hebt, zoals onderstaande. Als je verder nog vragen hebt, laat ze gerust hier achter.

Ik heb een pakketje ontvangen met een stroomadapter, maar zelf niets aangevraagd

Klopt helemaal! We sturen sommige klanten alvast een nieuwe adapter, ook als ze nog geen problemen hebben. Zo zijn we problemen voor, in plaats van ze later op te lossen. Sluit de adapter dus zo snel mogelijk aan. Zo ben je helemaal klaar voor de toekomst.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025

Verwijderen Niet openen phishing mail. 

Als je niks besteld hebt geen contact hebt gehad en geen track & trace ontvangen hebt van Post NL 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 6, 2025

Deze sms lijkt legitiem. Maar in principe hoef je er niks mee te doen, zeer waarschijnlijk heb je binnenkort een pakketje in je brievenbus met een ontvanger van je modem. Het advies is om deze dan wel om te wisselen. KPN stuurt ze niet voor niks op.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 6, 2025

Hoi ​@Grobbebolletje 
Ik vermoed ook dat er een vervangende adapter onderweg is. Je hebt de KPN Box 12.

Lees er hier meer over: https://www.kpn.com/service/internet/adaptervervangen

Waarom krijg ik een nieuwe stroomadapter?

Door onderzoek zien we dat de stroomadapter die je nu hebt vaker zorgt voor storingen. Daardoor kan je internet of tv soms uitvallen. Met deze nieuwe adapter voorkom je dit.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Grobbebolletje, goed dat je voorzichtig bent en dit voor de zekerheid even bij ons checkt! 😊

Ter bevestiging: In dit geval klopt het en is het geen phishing (of smishing, zoals ze het ook wel via sms noemen)! Je komt uit op deze pagina Haperend internet of tv met KPN Box 12 modem? | KPN.

Daar vind je alle informatie over dit bericht, en waarom je het gekregen hebt, zoals onderstaande. Als je verder nog vragen hebt, laat ze gerust hier achter.

Ik heb een pakketje ontvangen met een stroomadapter, maar zelf niets aangevraagd

Klopt helemaal! We sturen sommige klanten alvast een nieuwe adapter, ook als ze nog geen problemen hebben. Zo zijn we problemen voor, in plaats van ze later op te lossen. Sluit de adapter dus zo snel mogelijk aan. Zo ben je helemaal klaar voor de toekomst.

• September 8, 2025

Helaas is “tegenwoordig” alles verdacht, in eerste instantie dan.
In dit geval, de verwijzing in de sms gaat naar go.kpn
De extensie is dus kpn
Zoiets, zo’n vreemde extensie is niet gebruikelijk, voor zo ver ik weet.
Naar ik nu zie is .kpn in 2015 geregistreerd.