Skip to main content

Ik kreeg gisteren een SMS over een firmware update voor het modem in de nacht. Maar nu heeft het nog steeds de versie SGEJ1000060E. Moet ik nou een reset doen of wordt het automatisch geïnstalleerd bij een nieuw opstarten?

Hier vorige week hetzelfde. Niks gebeurd.


Goede vraag! Er zijn in principe twee redenen waarom je een update niet gehad hebt. De eerste is dat het om een of andere interne reden is uitgesteld. Dan wordt het meestal een dag of twee, drie later alsnog gedaan. Of er is een probleem opgetreden tijdens het updaten. Meestal betekent dit dat ons beheersysteem geen (goed) contact met je modem kon leggen.

@TDN, jij hebt je gegevens al ingevuld, en daarmee merk ik dat, inderdaad, de connectie tussen beheersysteem en modem niet goed is. Op dit moment leest jouw modem als offline. Als dat ook daadwerkelijk zo is, prima. Maar dan is het zaak om hem weer aan te sluiten/aan te zetten zodat we hem ook kunnen updaten. Als jouw modem op dit moment gewoon aangesloten is, reset de Box 12 dan even. Zorg ook dat hij rechtstreeks is aangesloten, en niet achter een andere router.

@DLD, jouw forumprofiel is nog leeg. Als je deze zou willen invullen met je gegevens, dan kan ik dit voor jou ook nakijken. Reageer hier even weer als je het profiel hebt ingevuld.


@Erik_ Ja, hij was idd offline. Nou laat ik hem aan tot de update binnen is


Top, en ik kan de boel nu goed uitlezen, dus ik verwacht geen problemen met de volgende poging voor de update, @TDN. Ik weet niet precies wanneer dit zal zijn. Kan morgen, kan ook een paar dagen duren.


Jij hebt de update inmiddels gehad, @TDN, maar we zien dat je modem zich nu na de update niet helemaal lekker aanmeldt op ons beheersysteem. Dus het verzoek om hem nog even een herstart te geven.


Ja ik heb hem opnieuw gestart en ook naar de firmware 39.0 geupdated, maar ik zie nog steeds bij info de versie 38.0


Kan kloppen, @TDN, de .38 en .39 versie zijn identiek. Dus dan kan het zijn dat bij info alleen de 38 even wordt weergegeven.


Gaan die updates volledig automatisch of moet je zelf nog wat doen?


@Erik_  profiel ingevuld. Zou je een blik willen werpen? Alvast bedankt. Ik heb trouwens een experia wifi (de zwarte versie), mogelijk dat dat het probleem was?


@Erik_  profiel ingevuld. Zou je een blik willen werpen? Alvast bedankt. Ik heb trouwens een experia wifi (de zwarte versie), mogelijk dat dat het probleem was?

 

Ah, dat is dan inderdaad de reden. Experia Wifi werken nog niet samen met de nieuwe software. Dus dan updaten we nog niet. En dan is er bij het seletieproces iets misgegaan waardoor jij wel op de verzendlijst van de sms bent gekomen, maar de update dus niet hebt kunnen krijgen. Moet je dan, helaas, ook vragen om af te wachten, @DLD.

 

Gaan die updates volledig automatisch of moet je zelf nog wat doen?

Gaat automatisch. Zie voor meer informatie: 

 


Hoi @Erik_ 

Ik heb even meegelezen en hoop dat je mij ook kunt helpen.

23 Oktober, laat in de avond, een sms gehad van KPN over een update die gaat komen. 

In de nacht naar de 24e heb ik een melding gehad van Norton, ARP-spoofing gedetecteerd. 

Telefonisch contact gehad met KPN. Contactpersoon 1 zegt, ja er is een update geweest. Dit kan die melding hebben veroorzaakt.

Contactpersoon 2 zegt, nee, er is sinds 8 mnd geen update geweest. Wel lijkt de stroom even eraf te zijn geweest. (Verder in huis niks van gemerkt.)

 

Kun jij mij hiermee helpen?

Wil graag weten of die ARP-spoofing een serieuze melding is of getriggerd is door het modem. 

 

Alvast enorm bedankt.

 


Jij hebt de update inderdaad gekregen, @LM1. Je kunt dit ook zien als je de webinterface (192.168.2.254) opent. Voor je inlogt al zie je dat de pagina er anders uitziet, en zie je het versienummer van de Software in het midden. Ik kan niet precies zien wanneer die update bij jouw is geweest. Maar de huidige tijd dat het modem online is, valt wel ongeveer samen met een update in de nacht van de 24e. Dus het is mogelijk dat Norton daar op een of andere manier door getriggerd is. Hoewel het in dat geval wel een false positive is.