Skip to main content

Ik heb een snelheidsupgrade aangevraagd van 200mb naar 1 Gb. Nu stuurt KPN volgens de bevestigingsmail een nieuw modem V12 F5358, maar dat heb ik al sinds maart dit jaar. Klopt dit verhaal of is dit een standaard tekst en gaat de snelheid gewoon morgen in?

Hoi @Alschout , welkom op het KPN forum waar klanten elkaar helpen.

Ik denk dat je dat nieuwe modem niet nodig hebt voor de snelheidsverhoging. Als het morgen in gaat, en je merkt aan het einde van de dag nog geen verschil, dan kan je even de stroom van je apparatuur halen en opnieuw starten (glasvezelkastje en router allebei 2 minuten stroomloos). Dat zou voldoende moeten zijn.

Let er wel op dat KPN waarschijnlijk verwacht dat je je oude apparatuur terugstuurt. Hoe dat zit met een router die je niet eens gaat gebruiken weet ik niet. Misschien maakt het niet uit wat je terugstuurt.

 


Even een voortgang. Op 11 okt een e-mail van KPN dat de snelheid is aangepast. Even getest met een vaste kabel tussen laptop en modem en inderdaad up/down 1Gb (bijna dan 960Mb).

Ik ben dus tevreden met het behaalde resultaat.

Op 12 okt ontvang ik, zoals aangekondigd een modem. KPN Box 12b, exact de zelfde als er al in mijn meterkast hangt.

Omdat het een heel gedoe is om alle aansluitingen/koppelingen weer in te vullen in het modem (want geen backup mogelijk) laat ik het bestaande modem (sinds maart 2023 aangesloten) gewoon hangen.

Is dit een goed idee of zijn er nog apen en beren op de weg die ik over het hoofd zie. (behalve waarschijnlijk het admi-proces van terugsturen van een ongebruikt modem 😉).

Graag een KPN visie hierop. Dank alvast en vriendelijk groetend,

Albert.


Ik ben welliswaar niet van kpn maar je kunt je huidige V12 gewoon blijven gebruiken en de nieuwe in de doos laten zitten. Als je van kpn een verzoek tot retournering krijgt (wellicht van een moderator), stuur je de nieuwe gewoon weer terug. En anders heb je een reserve op de plank liggen😉. Zo heb ik al een V9 en V10 liggen en een V10 in gebruik. 


Hi @Alschout! Ik ben even de systemen in gedoken.

Ik wil je vragen het modem wel nog even in huis te houden. Ik zie dat de bestelling inhoudelijk is afgerond. Het product is geleverd. Maar in 1 van de systemen staat de bestelling nog open. Ik heb een ticket aangemaakt om na te kijken waar het oponthoud is en dit op te lossen. Doorgaans duurt dit niet meer dan 5 werkdagen. 

Zodra het ticket gesloten is krijg je bericht. Wil je hier laten weten wanneer je dit bericht hebt gehad?


Hi Bram, ik laat je weten wanneer ik iets te melden heb.


Deze week een brief met adressticker van KPN ontvangen met verzoek om het ‘oude’ modem te retourneren. Vandaag dus het recent ontvangen modem verstuurd. Het ‘oude’ modem is nog steeds het ‘oude’ modem in de meterkast en werkt prima op 1Gbit. 
Jammer allemaal, was niet nodig geweest.