Skip to main content

Eergisteravond kreeg ik van kpn een sms bericht waarin de komende nacht een software update voor het modem (box 12) zou worden uitgevoerd, met het advies om modem en wifi punten (bij ons 3 x superwifi 2, alle bedraad aangesloten) aan te laten.

Gisterochtend was er geen update uitgevoerd (oude gebruikersinterface na inloggen).
Vannacht alles naar fabrieksinstellingen gereset. Vanochtend was er weer geen update uitgevoerd.

Maar even naar de helpdesk gebeld.

De medewerker heeft mijn situatie gemeld aan de back-office zodat die de update weer opnieuw kunnen pushen. Echter gaf hij geen enkele toezegging dat dit ook daadwerkelijk ging gebeuren zo ja wanneer. De back-office neemt kennelijk zelf ook geen contact op.

Ook gaf hij aan dat er wel meer smsjes worden verstuurd bij updates en dat het niet om de update naar de nieuwe software hoeft te gaan. De link in de sms (kpn.com/modemupdate) gaat echter wel degelijk naar de webpagina over de nieuwe software.

De arrogante toon van de medewerker, de incorrecte informatie over de update en het feit dat er geen enkele concrete informatie  wordt gegeven over wanneer de update dan wel gebeurt laten bij mij een vervelend gevoel achter.

Deze update is meer dan een jaar geleden aangekondigd. Als je dan uiteindelijk de klant een sms stuurt dat de update bij hem gepland is, voer hem dan ook uit. Als het om een of andere reden niet lukt, communiceer daar dan fatsoenlijk over en los het probleem op.

Normaal ben ik tevreden over kpn, maar hierover “not amused”.

 

Hoi @heroplustwo, welkom hier! Het kan gebeuren dat de update niet lukt (als ons beheersysteem je modem niet kan bereiken), of omdat het toch van ons uit niet doorgevoerd is. Meestal gaat het in de dagen erna dan alsnog. Van daaruit is de kortste klap even afwachten. 

Ik zie dat je gegevens in je profiel hebt staan, dus ik heb even gekeken. Maar op dat klantnummer vind ik geen abonnement, en op de adresgegevens een abonnement met een andere tenaamstelling en een V10 aangesloten. Wil je controleren of deze gegevens kloppen?


Hi @Erik van KPN,

Wij zijn verhuisd en een tijdje geen kpn abonnee geweest. Vergeten het forumprofiel bij te werken😥. Inmiddels gedaan.


Ah, kijk, dat verklaart het. Dank voor het aanpassen, @heroplustwo. Ik zie dat jouw Box 12 inderdaad nog niet geüpdatet is. Ik heb een schop gegeven, en ik verwacht dat de update deze week wel gaat komen.


Dank, @Erik van KPN! Ik laat hier weten als het gelukt is.


@Erik van KPN Er is nog steeds geen update gebeurd.


Het is dan toch eindelijk gelukt. Alles werkt zo te zien goed, de komende dagen maar eens goed de configuratie doorlopen. 😎


Het is dan toch eindelijk gelukt. Alles werkt zo te zien goed, de komende dagen maar eens goed de configuratie doorlopen. 😎

 

Ha, mooi, goed om te horen! 

Als je meer wilt weten over de mogelijkheden van de nieuwe software, we hebben verschillende Kennisbank artikelen beschikbaar over hoe je dingen instelt. Ze zijn allemaal te bereiken via dit overzichtsartikel:

 


Goedemorgen Kpn ik  heb hetzelfde probleem kpn box 12 en super wifi 2  punten en ik zit nog steeds op sgej1000060e ik heb meerdere updates gehad maar het nummer blijft hetzelfde ,ik wil de nieuwe update graag ontvangen ...2 updates zijn het al heb ik begrepen 

Graag hulp hierbij bij voorbaat dank 


Reageer