Skip to main content

De Box12 wordt maar niet (automatisch) van nieuwe software voorzien!

Ik heb geen superwifipunten. Ik gebruik alleen het modem, plus dLan Wifi.

Er is een moment geweest dat de thuis-app meldde dat ik wel superwifipunten had, het maximum aantal zelfs, ondanks dat dit niet zo was. Dit heeft de servicedesk voor me gecorrigeerd. De thuis-app meldt nu geen superwifipunten meer.

Toch wordt de Box12 niet automatisch van een update voorzien. En ik heb een week geduld gehad, maar er zit geen beweging in, zelfs niet nadat ik dLan een paar dagen had afgekoppeld.

Hoe krijg ik die update geïnitieerd?

Hallo @FLaDin als je niet bij de testrgroep hoort, komt die update vanzelf een keer dit jaar.

Welke firmware-versie heb je nu?

Als je naar handmatig updaten gaat, staat er dan wel of geen update klaar?

 


Hallo JanD

Nee ik hoor niet bij de testgroep. Maar ik had ergens gelezen dat de uitrol al lang en breed liep en ik al eens aan de beurt geweest zou moeten zijn. Servicedesk medewerker was ook een beetje verbaasd dat ik hem nog niet had gekregen.

Het systeem of de administratie dacht op de een of andere manier dat ik superwifipunten heb. Gezien het probleem met en de planning om de software op superwifipunten eerst op orde te brengen voordat het modem zou worden geupdated, zou dat de reden kunnen zijn waarom ik de update niet krijg. Die belemmering is nu weggenomen.

Omdat het zou kunnen zijn dat het systeem op de een of andere manier denkt dat ik superwifi heb vanwege die dLan WiFi componenten, heb ik op advies deze een paar dagen afgekoppeld. Volgens servicedesk zou ik dan die update moeten krijgen.

Geen succes, dus vandaar mijn vraag.

 

Ik kan aan de interface wel zien dat ik de nieuwe versie nog niet heb.

Hardwareversie 3.0

Softwareversie SGEJ1000060E

GUI versie 5.48.11

En dus kan ik ook nog niet zien of er al een update klaar staat ;-)


Dan moet je gewoon geduld hebben voor de volgende update @FLaDin 


Dan moet je gewoon geduld hebben voor de volgende update @FLaDin 

Ja bij KPN moet je veel geduld hebben, dat weet ik Jan.

Maar dat was de vraag niet. Blijkbaar heb ik al een ronde gemist en daar van uitgaande, hoe krijg ik alsnog die update geïnitieerd?