Skip to main content

hallo, ik heb al een paar keer gehad dat sommige poorten na een tijd niet meer geopend willen blijven als de service actief is die deze poort gebruikt. het gaat om de poort 8880, want eerst had ik die ingesteld voor de service en na een paar maanden het niet hebben gebruikt is deze vast in gesloten gebleven. normaal werkt deze weer na een restart of na verwijdering van de portforwarding + herstart van modem.

kan iemand kijken of dit een problematisch ding of een bug is van de H369A V1.1 modem met software versie V1.01.00T04.0 . ik gebruik nu wel de poort 2052 tijdelijk. maar het gebeurd soms ook met andere poorten buiten poort 8880 of poort 8080.

 

hoop dat iemand kan helpen ermee.

mvg

mick

Beste @Mick Stevens, welkom! Hoe staat het er nu voor? Het hoort niet zo te zijn dat poorten niet meer geopend willen blijven. Ik herken dit niet als bug. Wellicht kunnen @wjb of @Babylonia eens met je meedenken over een oplossing voor dit probleem!


De Experia Box V10 heeft (had) nooit problemen met port forwarding.
Anders dan bijv. in het verleden de Experia Box V10A, die wel bekend stond met die problemen.
Er zijn sindsdien wel een aantal firmware updates geweest.

Het enige wat ik me voor nu kan bedenken, is dat er met een redelijk recente firmware update,
instellingen zijn veranderd m.b.t. port forwarding. (Zou eigenlijk niet mogen).


Heb de V10 hier niet aangesloten (gebruik eigen router). Met een gecombineerde handeling van zowel indrukken van Hersteltoets en een reset met recht gevouwen paperclip in het resetgaatje.
Heb ik laatst wel een keer die laatste firmware versie “geforceerd” om binnen te halen op de V10.

Met die reset zijn bij mij alle extra instellingen gewist. Heb ze niet meer opnieuw ingeregeld.
Omdat ik erna mijn eigen router weer heb aangesloten.
Dus kan voor NU, niet uit eigen ervaring spreken, of er alsnog een nieuw probleem zou zijn??