Skip to main content
Vraag

SSID gegevens zijn gereset na een update

• June 4, 2025
  • 8 reacties
  • 79 keer bekeken

Hallo, 

Ik heb een KPN BOX 12 die sinds ongeveer een maand op de nieuwe software draait. Vandaag kwam ik erachter dat de KPN BOX uit zichzelf de SSID van mijn gastennetwerk en mijn extra netwerk heeft veranderd! De apparaten die verbonden zijn aan het extra netwerk werkten ineens allemaal niet meer en waren offline. Toen ik op de KPN BOX inlogde zag ik dit verschijnsel. De wachtwoorden waren nog wel hetzelfde dus na het terug wijzigen van de SSID maakten de devices uit zichzelf weer verbinding. 

Daarna blijkt dat 2 van de 4 Super Wifi 2 punten ook de naam die ik ze gegeven heb verdwenen is en weer is teruggevallen naar de standaard naam. Na het aanpassen van de naam van de punten komen ze niet terug in het netwerk en moet ik ze resetten en opnieuw bekabeld aan de box terugbrengen in het netwerk. 

Dit is erg vervelend en erg onhandig. Wat is hiervan de oorzaak en wat kan ik eraan doen om dit voorkomen? 

Bedankt voor de reactie. 

8 reacties

• June 4, 2025

Waarschijnlijk komt dit door een update. Ik heb al meerdere topics hierover voorbij zien komen.

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

Ik ben inmiddels al ruim 2 uur bezig maar de Super Wifi 2 punten branden wel groen maar zijn in de topologie in de Router interface niet zichtbaar en hebben geen naam.  Het is erg frustrerend en zéér irritant. 

Is er een mogelijkheid op de KPN Box 12 iets van een log op te vragen? Zodat ik kan zien of er inderdaad iets van een update heeft plaatsgevonden? 

• June 4, 2025

Is er een mogelijkheid op de KPN Box 12 iets van een log op te vragen? Zodat ik kan zien of er inderdaad iets van een update heeft plaatsgevonden? 

Nee.

• June 4, 2025

Ik ben inmiddels al ruim 2 uur bezig maar de Super Wifi 2 punten branden wel groen maar zijn in de topologie in de Router interface niet zichtbaar en hebben geen naam.  

Staan ze bij de aangesloten apparaten? 

Leen59
Wijsgeer
  • June 4, 2025

Als je in de box12 bij instellingen, systeem, herstart thuisnetwerk doet zou het weer goed moeten komen.

• Helper
  • June 5, 2025

Bij zie ik de twee wifi verstekkers niet meer in de lijst d het modem V12 gereset en ik zie alles weer maar na twee dagen is het weer weg. Heel erg vervelend

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Inmiddels is mijn ‘topologie’ weer op orde en zie ik de Super Wifi 2 punten weer in de gebruikersinterface terug. Namen van de Wifi-punten heb ik al meerdere keren weer moeten aanpassen . . . 

Echter, nu zijn ALLE apparaten in huis verbonden met de Router en niet één apparaat met 1 van de 4(!) Super Wifipunten. Ik heb gecontroleerd en als je de informatie van de wifipunten bekijkt zitten ze wel in het goede SSID. Maar het feit dat er niet een apparaat aan 1 van de 4 is gekoppeld geeft mij het gevoel dat ze het niet doen. 

Dit is allemaal zeer irritant en zeer frustrerend. Wat is hier aan de hand?

@KPN, zorg ervoor dat alles gewoon werkt en goed werkt en doe alleen updates als deze goed getest zijn. Want als dit zo doorgaat blijf ik niet heel lang klant . . .

• Auteur
  • Topper
  • June 15, 2025

Gisteren bleek ineens weer 1 van de 4 Super Wifi 2 punten niet verbonden te zijn met het netwerk. Althans, in de interface als ik op het modem inlog staat hij op rood en is hij ook wéér zijn naam kwijt! Het apparaat zelf heeft gewoon een groen lampje en de PC die er met een draad mee verbonden is heeft ook gewoon internet. 

Wat is er aan de hand? Waarom gaat er sinds de update van de router zoveel mis in het netwerk en in de interface? 

Ik heb dus opnieuw een herstart van het thuisnetwerk gedaan. Nu is hij wel weer zichtbaar in de topologie maar hij is nog steeds zijn naam kwijt . . .

@KPN, kunnen jullie dit alsjeblieft oplossen! Dit is echt heel storend en irritant!