Skip to main content

Ik wil de Wifi/WLAN op mijn Experia Box V10A niet gebruiken, maar het is mij niet duidelijk of die functie nu AAN of UIT staat.

Het Wifi ledje in de drukknop aan de zijkant (WPS?) staat uit.

 

 

Toegevoegde vraag. Waarom keert de router op de meest ongelukkige momenten terug in het loginscherm om daarna geen toegang meer te geven omdat ik nog niet ben uitgelogd. Hobbyisme??

Hoi @Nabrander, welkom op ons forum! Op je screenshot staat wifi uitgeschakeld op je V10a. Je vraag over het inlogscherm begrijp ik niet helemaal. Kun je dat toelichten?


Hallo Thomas,

  • Wifi. Klopt. Maar waarom wekken die andere velden dan de illusie dat Wifi nog aan staat?
  • Inlogscherm. Het komt regelmatig voor dat als ik ben ingelogd op de router en bijvoorbeeld een andere functie kies, zeg WLAN, ik het inlogscherm gepresenteerd krijg. Als ik dan weer probeer in te loggen komt er een rode tekst die mij verteld dat ik eerst moet uitloggen. Pas na even wachten lukt het dan weer om in te loggen, maar dat is geen garantie dat het verschijnsel zich even later niet weer voordoet.

Dat had er misschien wel wat duidelijker kunnen staan inderdaad! Bij de V10a kun je aan het lampje links ook zien wat je wifi aan het doen is. Als dat lampje UIT is is je wifi ook uit.

Zie ook de handleiding: V10a Lampjes

Wifi lampje V10a

De Experia Box V10a heeft aan de zijkant één knop met een lampje. Met deze knop kun je de volgende functies in- en uitschakelen:

9mqrrqkXF-JOGtYNQ1L3tXRR.png

Uit WiFi staat uit.
Brandt rood WiFi staat aan in onveilige modus.
Brandt blauw WiFi staat aan, je thuisnetwerk is opgezet met een WPA beveiligde verbinding.
Knippert blauw Gegevensoverdracht binnen je thuisnetwerk.
Brand blauw en knippert rood WPS is actief, je kunt nu de Experia Box koppelen aan je laptop, tablet of smartphone.

 

Wat betreft de rode tekst dat je moet uitloggen komt me zo niet bekend voor. Kun je daar eens een screenshot van delen? 


Ik wordt op de meest rare momenten uit de router gegooid (zojuist ook weer twee keer op verschillende plekken in de router) en dan verschijnt dit scherm:

You cannot Login unless logout another user first.
*Login user IP:

Viciueze cirkel dus….


Ah duidelijk, deze specifieke melding heb ik nog niet eerder gezien. Kun je het ook eens met een andere browser en/of vanaf een ander apparaat proberen?
Als ik het goed begrijp krijg je deze melding als er teveel sessies ingelogd zijn op het modem. 


Hallo @Thomas en @Nabrander , dit is een bekende melding, die ik jaren terug op de 10a ook al tegen kwam. Als je een keer inlogt in de modem en je logt niet op een manier uit zoals het hoort krijg je dit soort meldingen, de pc herstarten of de modem herstarten en dan lukt het meestal weer.