Skip to main content

Ik heb elke keer geen internet elke keer valt die weg nu ook ik zit op mijn 5 g heb alles al gedaan alle stappen doorlopen het is de hele 4 weken hier al raak elke keer als jullie in de wijk bij het kastje komen is er problemen met de wifi of jullie zorgen dat we nu gewoon wifi hebben of een andere modum ik zit op de hoogste snelheid ik haal de helft nog niet eens en wel schrikbarend veel betalen terwijl de snelheid er niet is en we geen tv kunnen kijken omdat die kloten internet er weer uit ligt ennee niet zeggen alles resetten of alles uit doen en wachten dat is allemaal al gebeurt en ik blijf geen 4 weken aan de gang omdat te herhalen of expreia v10 hebben we glasvezel of jullie sturen een nieuwe modem of jullie doen er wat aan of ik ga naar een andere provider ik ben er ondertussen weleen keer klaar mee elk jaar is er wel wat met jullie

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @Kenzo2016 , ontzettend vervelend als je internet steeds wegvalt. Heb je dat probleem alleen met de wifi, of ook als je met een bekabeld verbinding werkt? Als internet wegvalt, kan je dan op je modem ook zien dat er lampjes knipperen of uit zijn?

Als je alleen wifi gebruikt, is het van belang dat je experiabox in de buurt staat van de apparaten waarop je wifi gebruikt. Niet in de meterkast of achter de tv, daar komt het signaal niet lekker naar buiten.

Heb je al eens de wifi-manager doorgelopen? Wat kwam daar uit?


Hoi ja hapert nog steeds wifi manager gebruik upload en download komt tot 195 soms iets hoger maar vaak 195 upload en download wifi versterker hebben we ook aparaat staat in de buurt hij knippert vaak rood en oranje en de tv staat vaak stil betekent dus dat de wifi niet stabiel is ik heb draadloos wifi heb ook met kabel gedaan krijg ik inderdaad wel iets meer 350 upload download maar dan nog is dit niet genoeg ik heb 1 gb daar betaal je voor en dan moet die minstens 500 upload of download geven of meer dus we hebben al zo vaak alles geprobeerd en misschien ligt het wel dat onze hele blok huizen allemaal kpn hebben maar dan nog  moet ik snel internet hebben 


De 1GB die je betaalt gaat om de verbinding zoals die je huis in komt. 1Gbps met wifi is vrijwel onmogelijk. Tip: doe eens een speedtest met een PC/laptop rechtstreeks bekabeld aangesloten op de experiabox. Dan zal je al snel in de richting van 900 moeten komen.

De wifi versterkers bedraad aansluiten is sowieso beter, je merkt zelf ook al dat de snelheid verdubbelt. Dat klopt ook wel, want hij heeft dan niet de helft van zijn capaciteit nodig om met je experiabox te communiceren.

Als je 5GHz wifi ook aan hebt staan, en je zit op 1 a 2 meter van de router af (en er is geen andere apparatuur in de nabijheid) zou je theoretisch boven de 500 kunnen uitkomen. Het is mij ooit wel gelukt om over wifi 700Mbps te halen. Maar toen stond mijn laptop echt naast de router.


Oke nou dan probeer ik dat ook even alvast bedankt voor je reactie terugÂ