Hoi, ik probeer iemand met verstand van zaken aan de telefoon te krijgen maar dit lijkt niet meer te lukken. Ik heb KPN een MKB (1Gb/1Gb Glas) met een Fritz!Box 7590 (van de KPN). Sinds een paar dagen valt WIFI 3 tot 6 keer per dag even 10-30 seconde weg. Alle gekoppelde apparaten stopen er dus even mee. Dit is erg vervelend. Voorheen gebeurde dit NOOIT. We werken met 2 personen de hele dag op 5 meter afstand van de Fritz!Box in open ruimte. In de logfiles van de Fritz!Box staat dit: “Wi-Fi: A source of interference was detected on channel xxx (frequency 5.640 GHz)” en dan elke keer een ander kanaal. Ik heb het kanaal nu vastgelegd op 52 maar ook dit helpt niets. Iemand een idee OF een telefoonnummer waar ik iemand kan spreken die weet waar hij/zij het over heeft.
Heb je al KPN zakelijk gebeld op 0800-0403?
Ja, daar kom je niet meer door je moet steeds de verbinding verbreken. En dan moet je naar de kleuterklas. Waar ze zeggen hoe je de router moet rebooten :(
Het eerste wat ik zou willen voorstellen is om de modem te resetten. Theoretisch zou het kunnen dat na een update iets omgevallen is, waardoor wi-fi niet meer goed werkt. Heb je dit al geprobeerd?
Je kan van tevoren alle instellingen netjes backuppen en later weer terugzetten.
Uiteraard, dat was ook het eerste wat ik gedaan heb. WIFI werkt trouwens geweldig maar valt @random 3-6 x per dag weg (wat voorheen NOOIT zo was), das knap irritant als je net op een server of website aan het werk bent Ik heb nu het Kanaal aangepast naar 40, kijken of dit werkt … En alles inclusief de internet radio valt uit, dus het is echt iets wat het modem de Fritzbox doet ...
Je hebt in de logfiles gezien dat er interferentie is gedetecteerd. Is er vóór dat moment in de buurt een nieuw wifi netwerk gekomen, of een nieuwe router of access point die de boel verstoord?
Heb je deze melding ook eens gezien in het log?
Dat kan gebeuren als je in de buurt van een vliegveld zit. Ikzelf zit op een steenworp afstand van RTHA.
Je hebt in de logfiles gezien dat er interferentie is gedetecteerd. Is er vóór dat moment in de buurt een nieuw wifi netwerk gekomen, of een nieuwe router of access point die de boel verstoord?
Nee, niet dat ik weet, er is hier niets veranderd Ik heb zojuist de Internet Radio even op 2,4GZ gezet, mja die Radio draait hier ook al jaren op 5Ghz.
Heb je deze melding ook eens gezien in het log?
Dat kan gebeuren als je in de buurt van een vliegveld zit. Ikzelf zit op een steenworp afstand van RTHA.
Ik woon hier al 20 jaar, in de omgeving is ook niets veranderd (voor zover ik weet en kan zien) Ik heb die melding niet gezien alleen deze: “Wi-Fi: A source of interference was detected on channel 128 (frequency 5.640 GHz)” en het kanaal is elke keer anders in de logfiles … Als je erop klikt ga je naar FritzBox maar die zegt niet meer als de logs
Ik begin mee steeds meer af te vragen of dit idd zo is, dat de buren ineens erg veel 5Ghz verbindingen gebruiken op Auto channel, dit verklaart iig dat het steeds andere channels zijn die storen. Maar wat kan ik doen aan die externe factoren? Nieuw Modem met WIFI 6 ?
Levert de KPN de FRITZ!Box 5690 Pro?
Of moet dit de FRITZ!Box 7590 AX worden? Met WIFI6
Vermoedelijk is er inderdaad bij de buren (of in de buurt) een nieuw modem geplaatst, met een fors bereik in het 5GHz gebied. Helaas is aan deze externe factoren lastig iets te doen.
Ik weet niet of KPN Zakelijk of KPN Consumenten deze uitleveren, normaliter worden er Experia modems uitgeleverd. Nu begrijp ik heel goed dat bekabeling een beetje lastig is voor telefoons, maar pc’s zou je kunnen overwegen bekabeld te gebruiken.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.