Skip to main content
Beantwoord

Synology NAS niet extern kunnen benaderen via de Box 12

  • 30 May 2024
  • 7 reacties
  • 178 keer bekeken

Ik probeer mijn Synology DS723+ extern te benaderen, maar dat lukt mij niet. Hierbij wat screenshots:

Ik heb UPnP aangezet in het modem (Box 12):

 

 

Maar Synology zegt dat UPnP niet is gevonden:

 

 

En als ik probeer mijn router in te stellen

 Kan ik de router alleen handmatig instellen, maar de de Box 12 en ook de Sagemcom F5359 niet vinden.

 

Wie weet wat ik verder moet doen om dit voor elkaar te krijgen?

Wat voor software versie draait er op de v12 box?


Het gaat om hardwerversie 3 met firmwareversie V12.C.23.15.06.


Ik heb ook een synology en heb deze functie geprobeerd. Hier werkt het ook niet met het modem. Echter met Upnp geactiveerd op een aantal ipcamera,s werkt het weer wel en verschijnen er port forwards bij het onderdeel Upnp.

Nu wil het nogal eens wisselvallig zijn bij Upnp hoe goed dit samenwerkt tussen diverse apparaten.

Als de automatische upnp niet werkt op de synology dan is het een kwestie om dan handmatig port forward(s) in te voeren in de box12 bij het onderdeel beveiliging/port fowarding/ipv4. Om de webpagina van de synology bereikbaar te maken van buitenaf moet er een port forward worden gemaakt naar tcp 5000 en dan het ip adres van de synology. Als er meer applicaties op de synology bereikbaar moeten zijn dan moet er extra port forwards met de hand worden aangemaakt.


Apologies for english

 

I have the same issue, I reach the page where Synology tries to identify the router but the model is not recognized.

Any suggestions how to move forward? can I select one of the other ones in the list?


I have fixed it by adding several ports in port forwards:

 

https://kb.synology.com/en-us/DSM/tutorial/What_network_ports_are_used_by_Synology_services


Hey @Wim Pelgrim (en ieder andere lezer)

Een tip, maar wel een dringende, zet a.u.b. UPnP uit!!!! Het is een techniek dat zelfs door de FBI als onveilig is bestempeld. Althans, de techniek zelf niet, maar het wordt door malware etc makkelijk misbruikt. Het geeft (foute) applicaties op jouw netwerk het recht om zomaar poorten open te zetten: dat moet je niet willen. Een groot advies is om het uit te zetten en altijd zelf handmatig portforwarding te doen. Je hebt UPnP niet nodig!
 

Weet met portforwaring, helemaal bij een NAS, wat je open zet. Zorg voor de juiste beveiliging. Als je dit niet goed doet, is het niet veilig. Beter is dan een VPN bijvoorbeeld. Je wilt niet eens inloggen op je NAS en zien dat al je data encrypted is, omdat iemand je NAS binnen is gekomen: 

https://www.reddit.com/r/synology/s/0YCGyxsceb

 

Zelfde voor @BruisTablet met je IP Camera’s: zorg dat die geen internet hebben. Voor je het weet kan iedereen met je camera meekijken over de hele wereld omdat deze per ongeluk voor iedereen zichtbaar is. 


Ik heb UPnP inderdaad uitgezet toen ik merkte dat ik het niet gebruikte en alleen die paar poorten open gezet die strikt noodzakelijk zijn voor wat ik met mijn NAS wil doen. Dank voor de Reddit-link, verschillende stappen heb ik al genomen, maar ik neem er weer een paar mee.


Reageer