Hallo Allemaal,
Mijn ouders zijn onlangs van Ziggo naar KPN Glasvezel gegaan, alles werk bijna na behoren (internet, tv en telefoon).
We zijn begonnen om de Synology NAS aan de praat te krijgen, Als ik een scan met Fing doe, wordt hij niet gezien. Maar als ik een scan doe via de app DS Finder doe wordt hij wel gezien. En volgens de DS Finder app heeft hij ook een ip adres. Of kan het zijn dat dit IP adres nog in het geheugen staat?

Als ik inlog op de modem, dan zie het even anders uit dan mijn eigen KPN box 12, In het onderstaan de afbeelding (die ik niet in mijn modem heb) zie je wel dat de Synlogy is gekoppeld is maar geen IP adres.

De NAS heeft volgens mijn geen vaste IP adress gekregen.
Om een NAS in te stellen dien je naar een website te gaan (https://finds.synology.com/) en dan wordt ook een netwerk scan gedaan om je NAS toe te voegen. Deze scan vindt de NAS ook niet.
Geprobeerd, om de modem en de NAS opnieuw op te starten, de netwerkkabels van de NAS in een andere poort van de modem gedaan, echter geven dit geen gewenste resultaat,
In een notendop:
- NAS word niet gezien in een netwerkscan (Fing app).
- NAS krijgt geen IP adres van de KPN box12b.
- NAS wel zichtbaar in de schema van KPN box12b (zonder ip).
- DS Finder (Android app van Synology) word hij wel gevonden( met een IP).
- Finds.synology.com vindt de NAS ook niet.
- Modem / NAS herstarten, geven geen succes.
- NAS aan een ander poort verbonden, geeft geen succs.
Weet iemand waar die aan kan liggen, en of wat wij nog kunnen proberen, om de NAS toch nog zichtbaar en werkend te krijgen?