Ik denk dat jouw Experia Box V10 de nieuwste software heeft gekregen. Met deze software is het niet meer mogelijk om 2.4 en 5 GHz te splitsen, zoals je dat eerder wel kon. Er is wel een alternatief: Extra Wifi. Hiermee kun je een extra wifi netwerk aanmaken dat alleen 2.4 GHz wifi uitzendt. In dit artikel lees je hoe je dit kunt instellen:Â Modems met KPN Software: Extra wifinetwerk instellen met de functie 'Extra Wifi'.
Beste ​@rooseboom ik gebruik ook een Tapo (=TP-Link) camera. Even doen wat ​@Denise van KPN beschreef, daarna de camera resetten naar fabriekswaarden en weer aansluiten als nieuw uit de doos.
Succes.
Â
Dat is goed om te weten en was waarschijnlijk de oorzaak. Misschien volgende keer even vermelden in de KPN mail over de update. Scheelt toch zomaar weer een paar uur uitzoeken plus de nodige irritatie. Just a thought :)
Â
Â
Dat is goed om te weten en was waarschijnlijk de oorzaak. Misschien volgende keer even vermelden in de KPN mail over de update. Scheelt toch zomaar weer een paar uur uitzoeken plus de nodige irritatie. Just a thought :)
Â
Â
Beste ​@rooseboom KPN informeert daar duidelijk over op het forum bij de rubriek product-updates, als je daar een abonnement op neemt, krijg je van iedere update op een KPN-product een mail.
Â
Dat is goed om te weten. Helaas is mijn probleem echter toch niet opgelost. De camera leek in eerste instantie wel te verbinden met het extra 2G netwerk, maar die verbinding blijkt heel instabiel. Hij wordt continu verbroken. Wat kan daar de oorzaak van zijn?
Dat is goed om te weten. Helaas is mijn probleem echter toch niet opgelost. De camera leek in eerste instantie wel te verbinden met het extra 2G netwerk, maar die verbinding blijkt heel instabiel. Hij wordt continu verbroken. Wat kan daar de oorzaak van zijn?
Beste ​@rooseboom heb je bij de 2,4-band instelling gekozen voor een vast kanaal, 1, 6 of 11 en een kanaalbreedte van 20??? Eventueel een ander kanaal kiezen uit de 3 goede en de kanaalbreedte op 20 zetten.
Zet verder de videokwaliteit op 720P (gegevensbesparing), minder belastend voor het draadloze netwerk.
Zet UPnP uit (heb je niet nodig en is veiliger.
Heb je de laatste firmware-update, zowel van de camera als van de app???
Zet camera opnieuw opstarten aan in de app. De camera wordt dan dagelijks op een door jou gekozen tijdstip herstart.
Zelf heb ik mijn camera, de C310, bekabeld aangesloten en ook hier heel af en toe slechte verbinding???
Â
Dankje!
TPlink adviseerde het volgende:Â
- kanaal onder de 12 en beveiliging op of WPA/WPA2 of WPA2.
- geen WPA2/WPA3 gemengd gebruiken.
- geen leestekens in de wifi naam of het wifi wachtwoord gebruiken.
Dat had ik dus al gedaan (kanaal staat nu op 11). UPnP stond al uit en ik heb ook de laatste updates.Â
De verbindingsproblemen ontstonden sinds de laatste KPN update, dus ik vermoed wel een verband.Â
Wil je eens testen of de verbinding met een ander apparaat ook instabiel is op het Extra 2.4 Ghz Wifi netwerk? Dan weten we waar we het moeten zoeken.
Ik heb het kanaal gewisseld van 6 naar 11 en nu lijkt het - voorlopig - stabiel.