Skip to main content

Dag, ik heb geen idee of ik hier moet zijn. Maar ik vind geen andere manier om contact te krijgen en mijn vraag te stellen. Ik heb de 1 Gig aansluiting en een V10 box. Internetsnelheid down en up max 92 Mbps (ik ben geen 0 vergeten). Ik heb een Macmini bekabeld op de modem. Kabel is circa 10 meter. Ik begrijp dat de V12 veel sneller zou kunnen zijn? Hoe kan ik die aanvragen, want bij een nieuwe aansluiting krijg ik die er automatisch bij?

 

Alvast dank voor een reactie!

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt.

Hallo @Frankbui een KPN Box12 is bekabeld niet sneller dan een V10 en als de modem niet defect is gaat KPN deze niet vervangen voor een KPN Box12, een V12 bestaat trouwens niet.

Is de netwerkkabel rechtstreeks op de MacMini aangesloten of via een interface USB-RJ45? Want veel laptops hebben geen netwerkaansluiting meer en zoiu de interface USB-RJ45 de bottleneck kunnen zijn als deze maar 100Mbit/s ondersteunt i.p.v. Gigabit.

 


Hi, dank voor je reactie. De kabel zit rechtstreeks van modem naar Mac MIni, geen interface. Mac Mini is overigens geen laptop.  De kabel is een UTP 5e patch. Maar die zou die snelheid aan moeten kunnen, toch?

 


Hallo @Frankbui als je zeker weet dat jouw MacMini 1 Gigabit aan kan, even conmtroleren binnen de netwerkinstellingen, zou je eens een andere netwerkkabel kunnen proberen.

Kwaliteit moet inderdaad minimaal CAT5e of CAT6 zijn.

Verder zou je de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en daarna de V10 een fabrieks-reset geven en dan de Mac rechtstreeks bekabeld aansluiten op het modemen een speedtest doen en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

 


Hoi @JanD ,

De linksnelheid betekend niet meteen dat een apparaat die snelheid ook echt daadwerkelijk kan halen.Dit is ook afhankelijk van o.a. de processor in het betreffende apparaat.

Deze fout had ik zelf ook wel eens gemaakt hoor😉


De V12 (die mijns inziens gewoon bestaat) kan bekabeld net zoveel als de V10.

Als jij bekabeld een snelheid van 92Mbps haalt dan is mijn eerste gedachte dat er een 100Mbps verbinding is tussen de V10 en de Mac mini. Dit kan als

1) de Mac mini een 100Mbps netwerkkaart heeft.

2) er een 100Mbps switch tussen de V10 en de Mac mini staat.

3) één van de aders van de netwerkkabel geen contact maakt.


Hi, de mac heeft een Gigabit kaart/poort. Er staat geen switch tussen. Ik ga een andere kabel proberen.

 

Dank voor nu!!