Skip to main content

Hi.

 

Na de modem update op woensdag stopt mijn TV met verbinding maken met de router.

Ik heb onderhand al meerdere uren verloren aan de telefoon met kpn en samsung. Geen van beide hebben enig idee wat er aan de hand is. 

 

Via een hotspot werkt de wifi op de tv. 

Internet werkt ook op andere apparaten.

 

alle resets onderhand al uitgevoerd

 

Tv toont geen automatische IP mogelijk

Ip 0.0.0.0

Gateway 0.0.0.0

Dns 0.0.0.0.

 

Iemand enig idee hoe ik dit eventueel kan oplossen. 

Hier was afgelopen ook al een ander topic over. Daar was de oplossing: verbinding maken via WPS.


Dat was de oplossing bedankt!


Oplossing van niks, moet nu elke dag opnieuw Wps verbinden. Grote klote update.... 


Irritant inderdaad maar iets is beter dan niets zeg ik nu maar effe. 

Oplossing van niks, moet nu elke dag opnieuw Wps verbinden. Grote klote update.... 

 


Ja sorry, beetje gefrustreerd. De TV deed het altijd zonder enige problemen. Nu moet ik elke keer de trappen op en af. En soms pakt hij hem niet goed, kan ik nog weer een keer. Sinds vandaag is hij er trouwens helemaal mee opgehouden en heb ik maar gewoon de kabel door het huis heen gelegd...... 


Wij zijn nu net anderhalve a 2 maanden klant van KPN, na de eerste week kwam er een update waarna in eerste instantie alles stopte met werken. 

 

Onderhand moeten we elke keer als de TV uit is gezet, playstation of ieder ander apparaat continue naar de box lopen om de WPS knop in te drukken om toegang te krijgen op onze internet. 

 

We zijn er zo goed als doodziek van, heb onderhand al 50keer gebeld en al 50 keer hetzelfde onzin verhaal dat er een update eind april aankomt. 

 

Onderhand week 2 van mei en nog geen enkele beweging vanuit KPN. Zijn jullie van plan gewoon te leveren wat jullie beloven of blijven jullie gewoon bij de valse beloften? 

Is dit hoe KPN te werk gaat?

 

Wij zijn iniedergeval de opties aan het bekijken om ons contract per direct te laten ontbinden, het is belachelijk dat wij moeten betalen voor een service die maar half werkt. 

 

Ik ga er vanuit dat wij niet het enigste zijn met dit probleem.

 

Admin: topics samengevoegd


Ik weet ook oplossing niet, maar mag ik weten welk modem jullie hebben?


Heb je de Box al eens gereset naar de fabrieksinstellingen ?
Probeer anders de klantenservice een andere box te laten sturen, ik denk dat je firmware gewoon corrupt geraakt is tijdens de laatste update.


Ik weet ook oplossing niet, maar mag ik weten welk modem jullie hebben?

Volgens mij heb ik Kpn box 12. Ik zal straks nog even nakijken


@SkryZr

Dan is het niet het probleem dat ik heb. Dat lijkt er op maar is met een V10 


Wat vervelend dat de problemen dan nog steeds spelen Dingbat. Als een herstart niet werkt kun je altijd onze kennisbank nog raadplegen:

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

Houden de problemen aan dan zou ik ook willen adviseren om even te bellen met 0800-0402 zodat het modem kan worden doorgemeten.


Wat vervelend dat de problemen dan nog steeds spelen Dingbat. Als een herstart niet werkt kun je altijd onze kennisbank nog raadplegen:

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

Houden de problemen aan dan zou ik ook willen adviseren om even te bellen met 0800-0402 zodat het modem kan worden doorgemeten.

Heb zojuist een nieuwe router mogen ontvangen en het probleem houdt nog steeds aan, te zien aan het forum ben ik niet de enige.

En gezien voor de update alles wel werkte zijn alle ogen op KPN gericht, draai de flut update gewoon om svp.

 

 


Heb je de Box al eens gereset naar de fabrieksinstellingen ?
Probeer anders de klantenservice een andere box te laten sturen, ik denk dat je firmware gewoon corrupt geraakt is tijdens de laatste update.

Onderhand een nieuwe box ontvangen en het zelfde probleem houdt aan, wij zijn er een beetje klaar mee.

 

Een update van niks. 


Dat scheelt mij weer een nieuw box bestellen! Ik ben benieuwd wanneer ze dit gaan oplossen... 


Goedenavond. Hier eenzelfde probleem. Update afgelopen maandagnacht en tv maakt geen verbinding meer met netwerk. Oplossing is WPS inderdaad maar om nou iedere x dat ik iets van Netflix wil kijken naar de meterkast te lopen is toch best knullige oplossing... is er zicht op een andere oplossing vanuit kpn?


Goedenavond. Hier eenzelfde probleem. Update afgelopen maandagnacht en tv maakt geen verbinding meer met netwerk. Oplossing is WPS inderdaad maar om nou iedere x dat ik iets van Netflix wil kijken naar de meterkast te lopen is toch best knullige oplossing... is er zicht op een andere oplossing vanuit kpn?

Log eens in in de modem en zet bij de wifi de WPA eens uitsluitend op WPA2 @AnVink 


Thanks! Heel dom...maar hoe log ik in op mijn modem?


Via 192.168.2.254 @AnVink 


Goedenavond. Hier eenzelfde probleem. Update afgelopen maandagnacht en tv maakt geen verbinding meer met netwerk. Oplossing is WPS inderdaad maar om nou iedere x dat ik iets van Netflix wil kijken naar de meterkast te lopen is toch best knullige oplossing... is er zicht op een andere oplossing vanuit kpn?

Log eens in in de modem en zet bij de wifi de WPA eens uitsluitend op WPA2 @AnVink 

Bedankt, dit was hem voor mij. Even op de guest netwerk de instelling op aangepast en doet het weer! Tv verbind meteen met het guest netwerk. Dikke pluim van mij! 


Voor de anderen, deze moest ik selecteren(Wpa2-personal) . Hij stond voorheen op Wpa2-Wpa3-Personal. 


Ik heb dit ook gedaan maar bij mij helaas geen succes... nog steeds geen verbinding. Alleen als ik via wps connectie maak :-(


Correctie: ik heb nu ook een gast netwerk aangemaakt met alleen Wpa 2 en ik ben weer verbonden! Hoera! Dank voor alle tips!


Correctie: ik heb nu ook een gast netwerk aangemaakt met alleen Wpa 2 en ik ben weer verbonden! Hoera! Dank voor alle tips!

Wat fijn dat het gelukt is en ik wil iedereen bedanken in dit topic voor alle tips en hulp!


Na een aantal berichten gelezen te hebben, 2 tips voor KPN:

  • vertel de helpdesk vóórdat er een update uitgerold wordt dat dit eraan zit te komen met eventuele problemen
  • t.a.v. WPA; heel veel wifi apparaten ondersteunen nog niet WPA3 volledig. Waarom ongemerkt instellen als default? De meeste ‘huis, tuin en keuken’ gebruikers hebben geen idee waar het over gaat. Waarom niet op WPA2 laten en een tip de wereld insturen om WPA3 uit te proberen. Of heeft de helpdesk niks te doen 🙄…..

Bedankt voor de feedback @Max-H! Het zou om een WPA2/WPA3 gedeelde implementatie moeten gaan dan maar we herkennen de signalen en hebben dit teruggekoppeld. 


Reageer