Skip to main content

Als ik een verbinding wil maken met mijn internet-site krijg ik sinds kort een time-out en geen verbinding (laptop via kabel en wifi) hetzelfde.
Zelfde effect als ik dit doe met mijn mobiele telefoon via wifi 

Via mijn telefoon en 5G geen probleem, direct verbinding

Laptop aangesloten op mobile telefoon en verbinding via 5G geen probleem.

Dus ergens is er iets dat het modem een time out geeft als ik verbinding maak met mijn meestgebruikte site.
Verbinding met SFTP met een Strato site gaat wel probleemloos met de laptop en mobile via het modem. 

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en heeft iemand een oplossing?

Waarschijnlijk heeft uw modem een update gehad, hiermee is de firewall een stuk scherper geworden. Uw moet de ftp nu openzetten in uw modem.


Inloggen op de KPN Box 12 en de firewall op "Laag" zetten. Dan is het probleem waarschijnlijk opgelost. 


Ik heb het op laag gezet en toen geen time out meer. Daarna weer terug op midden en ook geen time out. Het werkt, waarop weet en begrijp ik niet helemaal.

Maar in wedergeval Bedankt.


Ik heb het op laag gezet en toen geen time out meer. Daarna weer terug op midden en ook geen time out. Het werkt, waarop weet en begrijp ik niet helemaal.

Welkom terug @Raymond van Beusekom.

Als je nu ook op niveau middel geen problemen meer ervaart, dan verwacht ik niet direct dat de opmerkingen over de firewall van toepassing waren. Want met de update, waar Bart aan refereert

Waarschijnlijk heeft uw modem een update gehad, hiermee is de firewall een stuk scherper geworden. Uw moet de ftp nu openzetten in uw modem.

is het firewallniveau standaard verscherpt. En zou je bij terugzetten op niveau middel dan weer opnieuw problemen moeten ervaren met uitgaande FTP. Het feit dat dit niet zo is wijst op een andere oorzaak. Maar wat er dan aan de hand was, en waarom het nu opgelost is durf ik dan ook niet te zeggen.

 

Voor meelezers die wel de nieuwe update hebben gehad, of meer informatie willen, we hebben dit artikel over hoe je firewall aanpast in de nieuwe software:  

 


Klopt, op medium gaf het modem toch weer een probleem. Uiteindelijk op laag geen problemen meer.


Ah, dan zou het toch wel daaraan kunnen liggen, Raymond. Niveau laag kan op zich geen kwaad. Wel raden we aan om niveau aangepast te gebruiken. Hoe je dat doet lees je in het artikel dat ik linkte.


Reageer