Skip to main content

Er zijn verschillende topics te vinden met mensen die proberen een 4G Dongle aan de praat te krijgen met een Box12 icm KPN Software. Ik ben hier de laatste dagen ook mee aan het proberen geslagen en heb dit nu goed aan de praat gekregen. 

Ik heb succes behaald met een Huawei E3372h-320 stick. Dit is geen E3372s zonder Hilink software maar de gebruikelijke E3372h welke goed verkrijgbaar is. Let ook op dat je de dongle in de zijkant van de modem stopt. Op de achterste poort doet die het niet.

Ik heb het ook geprobeerd met een Huawei (Brovi) E3372h-325 maar die werkt dus niet. Ik krijg de melding dat de Dongel niet is ingesteld. Verder heb ik ook een Huawei E3276s getest, maar die werkt ook niet.

Eerder zijn mensen te vinden die met de Alcatel LinkKey IK41 hebben getest en die werkt ook. 

Dit zijn ook de enige twee dongels die naar verluid met de KPN software functioneren. Er zit dus een whitlist in deze software. Met de vorige software kon je alle dongles inprikken.

De Huawei Dongle die werkt heb ik gewoon in de winkel gekocht, dus geen speciaal KPN model.

Doe er je voordeel mee :)

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer