Skip to main content

Nieuw modem (Sagemcom) gekregen omdat het oude defect was.

Alle instellingen wat betreft SID en wifiwachtwoorden zijn automatisch overgezet naar het nieuwe modem, perfect.

Echter ik kan geen toegang krijgen als admin met het admin wachtwoord vermeld op het type plaatje op de modem. Is dit wachtwoord ook gekopieerd van het oude modem?

Kan iemand mij helpen.

 

Het wachtwoord om in te loggen op je modem wordt niet overgenomen, @Nedniw. Dus dat is wel degene die op de sticker vermeld staat. Controleer extra of je de juiste karakters gebruikt. Het verschil tussen (bijvoorbeeld) een kleine letter L of hoofdletter i is lastig te zien. 

Als het dan nog steeds niet lukt, verwijder cookies uit je browser en leeg de cache. Probeer eventueel ook een andere browser. In de meeste gevallen is dit voldoende om alsnog ingelogd te raken.


Hoi Erik_,

Alles geprobeerd, 3 browsers, alternatieven gebruikt voor de moeilijke tekens. historie cache geleegd enz.

Alles geen resultaat! 

Kunnen jullie niet van afstand kijken/doen?

Ik ben ten einde raad.


Hoi @Nedniw , het admin password is inderdaad onnodig moeilijk gemaakt. 

Misschien heb je hier nog wat aan.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het deel met het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 


Hoi RBxx,

Goede tip, echter met knippen en plakken van tekst vanuit QR code komt nog steeds de tekst

Wrong login information.

mag ik concluderen dat het WW niet de oorzaak is. 

Wordt vervolgt hoop ik. 

In ieder geval bedankt voor jouw reactie. 

 


Heeft u hem al gereset? Plaats anders eens een foto van het wachtwoord. Misschien zien wij er iets aan?


Het verschil tussen (bijvoorbeeld) een kleine letter L of hoofdletter i is lastig te zien. 

Daarnaast word soms ook dit teken in het wachtwoord gebruikt: |. Dat is geen kleine L en geen grote i 😉


Hoi @Nedniw , het admin password is inderdaad onnodig moeilijk gemaakt. 

Misschien heb je hier nog wat aan.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het deel met het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 

 

Hallo @Nedniw probeer eens i.n te loggen via onderstaande link:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/


Hoera ik ben binnen.

Met de link van JanD en het achterhaalde wachtwoord via de QR code en de reset via de link van de KPN Is het gelukt.

Iedereen vriendelijke bedankt.

Groet Nedniw

Â