Skip to main content
Beantwoord

Toewijzing van IP adres ongedaan maken via KPN Experia Box V10

• March 9, 2026
  • 3 reacties
  • 25 keer bekeken

Ik heb gemerkt dat je de toewijzing van een vast IP adres in een V10 experia box alleen ongedaan kunt maken als het betreffende apparaat online is. Helaas is het betreffende apparaat defect en zal dus nooit meer online komen. Het apparaat komt dan ook niet meer voor in het overzicht van toegewezen IP adressen. Maar als ik het betreffende IP adres wil toewijzen aan een ander apparaat, krijg ik het bericht dat dit IP adres al toegewezen is. Dat is nogal onhandig, heeft iemand hiervoor een oplossing?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Wim_H doe een reset van het thuisnetwerk binnen de router.

Helpt dit niet, doe dan een reset van de router, zodat deze teruggaat naar fabrieksinstellingen.

Succes.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 9, 2026

Beste ​@Wim_H doe een reset van het thuisnetwerk binnen de router.

Helpt dit niet, doe dan een reset van de router, zodat deze teruggaat naar fabrieksinstellingen.

Succes.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Wim_H, ik neem deze feedback in ieder geval mee, met de stappen die ​@JanD noemt zou je een eind moeten komen. Is het nog gelukt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2026

Dat heb ik nier geprobeerd, want als ik dat doe raak ik alle instellingen kwijt en dat wil ik niet want dan moet ik alles weer opnieuw instellen. Dus voor nu laat ik het voor wat het is, maar raar blijft het.

Het toevoegen van een apparaat dat niet online is, is overigens ook problematisch. Met name voor IOT devices die vaak maar kort online zijn (I’m alive messages) is het een helse toer om er een vast IP adres aan toe te kennen.