Skip to main content
Beantwoord

Topologie Box 12 is vaak niet juist

• January 4, 2026
  • 5 reacties
  • 102 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Regelmatig is de Topologie van mijn KPNBOX 12 niet juist, vaak is dan ook bijvoorbeeld het symbool van een SW2 rood.  Alles werkt dan wel goed trouwens.

De oplossing is Herstart thuisnetwerk of BOX uit/aan. 

Ik hoop dat het probleem een keer wordt opgelost.

Ik denk dat ik de laatste updates heb, namelijk:

V12.C.25.08.16 en SW2.C.25.05.08

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi ​@Klopt, goed dat je het aankaart.

We zijn inderdaad steeds bezig om de software voor onze modems verder te verbeteren, en daarbij ook de topologie. Goed om te horen dat ondanks de weergave wél alles goed werkt.

Wat er allemaal in die laatste update voor de Box 12 zit lees je hier:

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 4, 2026

Dat de topologie niet klopt zien we hier vaker. Met een volgende update zal dat waarschijnlijk opgelost worden. U zegt dat het allemaal werkt en dat is het belangrijkste 😊. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Klopt, goed dat je het aankaart.

We zijn inderdaad steeds bezig om de software voor onze modems verder te verbeteren, en daarbij ook de topologie. Goed om te horen dat ondanks de weergave wél alles goed werkt.

Wat er allemaal in die laatste update voor de Box 12 zit lees je hier:

• Topper
  • March 3, 2026

Ik heb hetzelfde probleem. Het lijkt echter tijd gerelateerd. Na herstart blijft alle informatie correct maar naar ongeveer 4 dagen zijn mijn bekabelde superwifi's rood (deze superwifi's zijn bekabeld aangesloten via een switch) en superwifi via wifi is niet meer aanwezig. Netwerk werkt wel correct.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 4, 2026

Ik heb hetzelfde probleem. Het lijkt echter tijd gerelateerd. Na herstart blijft alle informatie correct maar naar ongeveer 4 dagen zijn mijn bekabelde superwifi's rood (deze superwifi's zijn bekabeld aangesloten via een switch) en superwifi via wifi is niet meer aanwezig. Netwerk werkt wel correct.

Ja, herkenbaar, gelukkig blijft het netwerk werken. Het probleem speelt al heel lang.

• Topper
  • March 4, 2026

Dank voor je reactie, maar als het probleem herkenbaar is en al lang speelt, wanneer komt er dan een oplossing.

Een ander probleem wat bij veel mensen speelt en ook al heel lang bestaat is het verwijderen van gereserveerde IP adressen van apparatuur die niet meer is aangesloten en ook niet meer aan te sluiten is.

Ik neem aan dat ook daar snel een oplossing voor komt?