Skip to main content

ik wil overstappen naar kpn glasvezel met tv !

ik heb de TP-Link Archer AX11000 kan ik deze gewoon gebruiken in plaats van ?? 

want ik lees dat niet alle routers kunnen ?

https://manuals.coolblue.nl/97/tp-link-archer-ax11000.pdf  

de gebruikshandleiding !

ik heb de ontvanger gereset en zie ook het ip adres in de router.

Na een tijdje wordt het einde van de groen balk rood en geeft het apparaat aan ‘niet aan het netwerk verbonden’


Hmmm, daar word ik niet zo vrolijk van.

Als het op een de AX-10 van @Francoix werkt dan zou ik niet weten waarom het met dezelfde instellingen op een AX-11000 niet zou kunnen werken.

Heb je ook al contact gehad met TP-Link?


misschien de hardware versie ik heb hardware versie V1 en is ook een V2 versie daar zit andere firmware in?


misschien de hardware versie ik heb hardware versie V1 en is ook een V2 versie daar zit andere firmware in?

Dat zou niet zo leuk zijn. Mijn standpunt is ook dat als de software de mogelijkheid geeft om het te configureren het ook zou moeten werken.


ik ga maandag TP-Link bellen.

zou het jammer vinden dat ik een andere router moet kopen eerder bij Delta gebruikt in bridge mode de wifi is super van deze router.


​Thank you for your reply.

Please note these specifications are provider settings in which we cannot provide support for.

​We would recommend to view the forum of KPN if there is more information in regards to specific settings for their IPVT service with own router.

Met vriendelijke groet,

TP-Link Customer care

 

TP-LINK Netherlands B.V.
Archimedesb


Maar een andere merk router kopen denk ik..


@Francoix, Welke versie van de firmware staat op jouw AX10 want jij geeft in dit bericht aan dat de TV ontvanger bij jou wel werkt achter jouw AX10.

@Hoen, Welke versie van de firmware staat op jouw AX11000 en is dat de nieuwste firmware?


Firmware Version:

1.2.3 Build 20210719 rel.14861(4555) 

laatste versie iptv werkt wel achter de Experia V12

 


Maar werkt niet zonder Experia box.

Ook oudere firmware werkt niet op de Iptv kpn.

Wordt toch een nieuwe Router kopen helaas.


Maar werkt niet zonder Experia box.

Ook oudere firmware werkt niet op de Iptv kpn.

Wordt toch een nieuwe Router kopen helaas.

Als ik de TP-Link emulator voor de AX11000 bekijk dan heeft deze t.a.v. IPTV/VLAN dezelfde mogelijkheden als de AX10 van @Francoix en dan zou het dus moeten werken.

Wellicht dat je dat eens aan TP-Link moet voorleggen.


Archer AX-11000 KPN internetprovider settings

2021-09-22 22:32:20

Model: Archer AX11000

Hardware Version: V1

Firmware Version: 1.2.3 Build 20210719 rel.14861(4555)

Goodevening,

 

I tried to figure out how to make my iptv work on the ax11000, currently i'm able to make it work for the internet.

The only thing not working is the iptv part, the settings are as follow:

  • Ethernet VLAN 4 (802.1q)
  • DHCP requires option60 (Vendor Class Identifier) with value: IPTV_RG.
  • Specific DHCP information retrievable (option 55 has 1, 3, 28 and 121)
  • No extra DNS default gateway only for specific routes
  • Inable IGMP-proxy incl fast-leave option (min IGMPv2)

 

What I did was create the vlan on hardware port 5 with vlan id 4 and the options enabled.

What I understood from my provider(KPN) is that the wan port schould contain the VLAN's

And not a different port.

 

Can you make this possible, or help me setup my router.

 

Kind regards,

 

 

Shulaf

Reply

 0

#1

Options

1 Reply

24762219ab2a420287e7fa8ef3213f1f.jpeg

 

Kevin_Z

 

2021-09-23 04:43:24

Re:Archer AX-11000 KPN internetprovider settings

@Shulaf 

 

Hi Shulaf, if you have enabled the IPTV/VLAN function on the router, there is no extra DHCP setting for the IPTV port, which is in bridge mode by default.

 

If KPN IPTV requires extra settings for the DHCP when choosing IPTV on the router, the TP-Link router is not compatible with it, you can also confirm it with the local tech support. 


@Francoix, Zit de supportafdeling van TP-link hier onzin te verkondigen? 

Jouw TV ontvanger heeft toch "gewoon" een IP adres van de TP-Link gekregen?


ja lijkt mij ook alleen niet voor vlan 4 blijkbaar,  ik wil het nog een keer met IP6 uitproberen.


Ja hij krijgt gewoon zijn ip van de tp-link router.


Toevallig al aan de praat gekregen? Ik heb een tp-link ax73 en een tp-link ax50. Beide met hetzelfde probleem. Internet werkt, iptv niet.


Toevallig al aan de praat gekregen? Ik heb een tp-link ax73 en een tp-link ax50. Beide met hetzelfde probleem. Internet werkt, iptv niet.

Kan jij een screenshot van de IPTV/VLAN pagina posten met jouw instellingen?


Ja hoor. LAN Poort 1 staat op IPTV. Krijg geen IP adres daarop.

 


Zet LAN1 op Internet en zet de IPTV VLAN priority op 5.


Exact. alles moet gewoon LAN zijn. en de priority's moeten over worden genomen


Bedankt voor de tips maar helaas maakt dat geen verschil. TV decoder kwam niet verder dan 20% (ip adres ophalen) en nu stopt hij bij 85% met code 561. Nog andere ideeën? Ik heb overigens nog een oude Arris decoder van Telfort. Zou dat het zijn?

 


561 betekend dat er geen correct ip adres is voor de ontvanger. Het ip adres is echter dhcp vanaf de tp-link. Maw het lijkt meer of de proxy het tv signaal niet goed door voert naar je tv kastje.

Ik vermoed dat er in de duurdere TP-link routers toch een ander type switch zit. En dat het op de mijne met meer geluk als wijsheid werkt.


Inderdaad, wel jammer.. Nog 1 ding om te controleren, heb je in de routing table van de tp-link nog handmatige routings aangemaakt? 


Nee helemaal niks. Ik denk dat de interne switch anders is, dat de WAN poort bij de duurdere modellen echt een eigen interface heeft. Daarmee ben je een stuk van de routerende werking kwijt. Het is wel sneller.


Ik denk dat de interne switch anders is, dat de WAN poort bij de duurdere modellen echt een eigen interface heeft.

Waarom denk je dat?

Ik denk dat dit puur te maken heeft met een bug in de firmware voor de AX11000 en dat dit bij TP-Link aangekaart moet worden.