Skip to main content

ik wil overstappen naar kpn glasvezel met tv !

ik heb de TP-Link Archer AX11000 kan ik deze gewoon gebruiken in plaats van ?? 

want ik lees dat niet alle routers kunnen ?

https://manuals.coolblue.nl/97/tp-link-archer-ax11000.pdf  

de gebruikshandleiding !

Omdat de ax-10 hardwarematig gewoon een met een SoC veredelde switch is. Niets spannends. In en uit zit op dezelfde hardwarematige interface, niet apart zo als bij de duurdere.


Ik gebruik de decoder gewoon niet meer. De TV app op android tv werkt ook best wel goed. Probleem opgelost :)


Ja die werkt uitstekend inderdaad. 


Omdat de ax-10 hardwarematig gewoon een met een SoC veredelde switch is. Niets spannends. In en uit zit op dezelfde hardwarematige interface, niet apart zo als bij de duurdere.

Ik heb zelf vandaag ook een ax10 gekocht maar blijf ook hangen op 85%.

Meerdere instellingen geprobeerd niet werkend te krijgen.

Zodra ik de KPN modem terug hang daar de ax10 instop en in de ax10 me decoder werkt deze gelijk.

Denk dus echt dat het wat te maken heeft met de decoders van KPN.

Jammer dat het niet werkt 


Maar naar ik begrepen heb heeft @Francoix wel een AX10 werkend als vervanging van de Experia/KPN Box inclusief KPN TV.


Jep op een DSL lijn met een Zyxel modem en dan de ax-10.
De ax-10 doet PPPOE en vlan verdeling.
De vraag is dus wat staat er voor?

welke versie van de AX10 heb je? v1 of v 1.2?

en welke firmware?


Jep op een DSL lijn met een Zyxel modem en dan de ax-10.
De ax-10 doet PPPOE en vlan verdeling.
De vraag is dus wat staat er voor?

Ik neem aan dat je de Zyxel VMG4005-B50A bedoelt. Zo ja dan is jouw opstelling dus precies hetzelfde als een AX-10 aangesloten op de ONT/NTU van een glasvezelaansluiting.


Jep de VMG4005B50A en met gelijk aan ONT/NTU: dat durf ik niet te zeggen maar geloof je zo.

wel is van belang dat je de settings goed hebt:

Dit zijn de bij mij werkende settings. Het modem bouwt de PPPOE sessies op
 


ik heb overigens een ax10 v1 met firmware V1.211117, ik zag namelijk dat er ook een v1.2 inmiddels in omloop is. dat kan ook nog uitmaken


@Francoix, Ik zou de IPTV VLAN Priority en IPTV Multicast VLAN Priority persoonlijk op 5 zetten.


dat is een optie, en ik snap waar die vandaan komt, ik heb echter gewoon in de QoS de tv ontvanger prioriteit gegeven, maar voor het idee heb ik je raad gelijk ff overgenomen en die priority op 5 gezet.


dat is een optie, en ik snap waar die vandaan komt, ik heb echter gewoon in de QoS de tv ontvanger prioriteit gegeven

Je kunt beter geen QoS inrichten anders dan vlan priority tagging.


ik merkte dat als ik voldoende data genereerde ik zonder de QoS zelfs met vlan priority de tv onderuit kon trekken, de QoS loste dit op.


Ik krijg vanavond mijn AX11000 binnen en hoop dit ook juist in te kunnen stellen. Ik mis in de instellingen nog het deel over de DHCP. Moeten we die Option 60 nog ergens instellen?

 

 


Ik krijg vanavond mijn AX11000 binnen en hoop dit ook juist in te kunnen stellen. Ik mis in de instellingen nog het deel over de DHCP. Moeten we die Option 60 nog ergens instellen?

Dat zou automatsich moeten gaan op basis van de gekozen opties.

Ik hoop oprecht dat je succesvol zal zijn maar tot op heden lijkt het nog niemand gelukt te zijn om een AX11000 als primaire router i.c.m. KPN TV in gebruik te nemen.


Dank, ga volgende keer eerst het forum lezen en dan een router kopen. 


Ik krijg het helaas niet voor elkaar. Zelfs niet met de V12 er gewoon tussen. Krijg het alleen werkend als ik de AX11000 in bridge mode zet. Beetje duur grapje voor alleen een wifi versterker. 

Probleem is dat mijn V12 soms random reset als ik aan het gamen of streamen ben. Heb al een nieuw modem (V12) ontvangen, maar dat lost niets op. Weet niet of een AX11000 er tussen in bridge mode mijn problemen gaat oplossen, maar we gaan het zien. 

Overigens krijg ik in router mode alles wel aan de praat, maar alle interactieve functies werken dan niet. Als iemand weet hoe ik dat moet fixen ben ik een blij mens. Die V12 hoeft er van mij niet perse tussenuit. 


Als je de AX11000 achter de V12 zet dan moet je dit configureren zoals beschreven in het openingsbericht van het onderstaande topic.

 


Dank, dat is inderdaad ook wat ik heb gedaan. Ik krijg alleen het interactieve deel van de tv niet werkend. heb geen TV-gids en pauzeren enzo werkt niet. bijgaand screenshots van mijn V12 en AX11000 instellingen. Overgenomen uit o.a. dit topic.

 


Ok, zojuist alle apparaten opnieuw opgestart (V12, AX11000 en TV ontvanger) en nu werkt het wel met bovenstaande instellingen. Thx voor de hulp! :D


Ik hoop dat TP-Link op korte termijn met een fix zal gaan komen zodat deze de Experia/KPN Box kan vervangen. De user interface lijkt dat te ondersteunen maar de praktijk blijkt weerbarstig.


Vandaag een AX55 gekocht en ingesteld zoals wjb omschrijft en e.e.a. werkt feilloos. tuya wifi spulletjes, IP forwarding, WOW (wake on wan), onemesh etc. alles werkt.

 

Hiervoor had ik een netgear 6220 zonder experiabox, en nu deze ook zonder.

 

pppoe username en wachtwoord beide kpn

KPN Glasvezel overigens.


is dit inmiddels al opgelost aangezien ik contact gehad met kpn toen der tijd inmiddels de ax 11000 gekocht heb en nu lees dat het dus opeens niet kan.???


Jep de VMG4005B50A en met gelijk aan ONT/NTU: dat durf ik niet te zeggen maar geloof je zo.

wel is van belang dat je de settings goed hebt:

Dit zijn de bij mij werkende settings. Het modem bouwt de PPPOE sessies op
 

Hoi Francoix, How do you get IPTV Multicast VLAN ID and IPTV VLAN ID on 4 without conflicts?

I have AX10 firmware version 1.3 - seems this is restricted…

Thanks!

 


Ik heb hetzelfde probleem met mijn versgekochte TP-Link AX55 router. Iemand IPTV ondertussen daarop al werkend gekregen?