Skip to main content
Vraag

TP-Link Archer BE800 aansluiten zonder KPN modem

• January 26, 2025
  • 33 reacties
  • 524 keer bekeken

Ik heb de TP-Link Archer BE800 gekocht dit inverband met slechte wifi op de experia box12 

hebben al verschillende keren een ander kastje gehad en nog steeds het zelfde problemen.

nu is mij vraag of ikdeze router rechtstreeks aan kan sluiten op mijn glasvezel.zodat ik de experia box niet meer nodig hebt maar wel gewoon internet tv iptv enz enz kan kijken.

alvast bedank vooral jullie hulp 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

33 reacties

• January 26, 2025

Nee. TV gaat niet lukken denk ik.

Maar je kunt hem gewoon achter de KPN Box aansluiten. Heb je dat al geprobeerd? 

• Auteur
  • Topper
  • January 26, 2025

Maar onderdrukt de box het internet dan niet

ik bedoel krijg ik dan alsnog betere wifi en internet want via de experia box 12 is het gewoon ruk.

JanD
Superuser
  • January 26, 2025

Beste ​@Marlon92 je zou de router als AP in kunnen stellen, maar daar is deze veel en veel te duur voor, dan had je ook een AP van TP-Link kunnen kopen voor ongeveer 25 euro.

IP TV wordt wel ondersteund met IGMP snooping, maar kies wel voor de goede mode.

@wjb  weet hier veel van.

• January 26, 2025

Beste ​@Marlon92 je zou de router als AP in kunnen stellen, maar daar is deze veel en veel te duur voor, dan had je ook een AP van TP-Link kunnen kopen voor ongeveer 25 euro.

Voor 25 euro heb je een 2,4 GHz WiFi punt ja. Technologie van 15 jaar geleden. Heel leuk om een WiFi printer op aan te sluiten ofzo. Of voor allerlei "slimme" apparaten die alleen maar op 2,4 GHz kunnen communiceren. Maar geen vervanger voor het WiFi van de KPN Box. 

wjb
Wijsgeer
  • January 26, 2025

• January 26, 2025

Maar onderdrukt de box het internet dan niet

Nee.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom ​@Fiberspeed!

We denken hier in de community graag met je mee. Ik hoop dat je verder gekomen bent met de tips en suggesties hierboven, het artikel van wjb kan ook heel handig zijn. We lezen graag hoe het is afgelopen.

• Auteur
  • Topper
  • January 28, 2025

Komt goed ik ga proberen de router achter het modem te plaatsen  en kijken of het wil lukken 

• Auteur
  • Topper
  • January 28, 2025

Ik heb de router achter de experia box gekregen 

maar het internet is wel heel erg zwak de wifi bedoel ik

Ik ben hier een leek in het is de eerste keer dat ik dit probeer maar kb snelheid dat is wel heel erg slecht voor wifi (lijkt mij) ben van vanochtend bezig deze router btw deed de instalatie zelf via wan naar lan verbinding daar heb ik niets voor hoeven doen dan alleen maar wachtwoorden invoeren voor gebruik van wifi 

kunnen jullie mij mischien verder helpen? In een niet al te moeilijke taal graag😊zodat deze persoon het begrijpt

JanD
Superuser
  • January 28, 2025

Hoe heb je de router aangesloten ​@Fiberspeed , als router achter router of als AP (AccessPoint)???

• Auteur
  • Topper
  • January 28, 2025

Hoe heb je de router aangesloten ​@Fiberspeed , als router achter router of als AP (AccessPoint)???

Ik heb alles via een quick guide gedaan 

zie foto’s

wjb
Wijsgeer
  • January 28, 2025

Die TP-Link is als router ingericht.

Hoe weet je overigens dat de wifi heel erg zwak is, ik zie op jouw screenshot een vol bereik.

Doe eens een Speedtest. Wat is het resultaat?

• Auteur
  • Topper
  • January 28, 2025

Wifi van experia box is uitgeschakeld 

maar mijn draadloze camera’s zeggen dat ze een te zwakke internet verbinding hebben en niet geinstaleerd kunnen worden 

ik heb ook  grasvezel van kpn maar daar gaat het niet om het gaat uitsluitend om de wifi te verbeteren

wjb
Wijsgeer
  • January 28, 2025

Die snelheid ziet er voor een wifi 5 verbinding prima uit.

Plaats eens een screenshot van die melding van die camera en wat is het IP adres van die camera?

• Auteur
  • Topper
  • January 28, 2025

• January 28, 2025

@Fiberspeed 

Geachte,

Ik heb ook zo een router, verbonden met de fritzbox via de 2.5Gbps port op de router.

Bij Odido beweren ze dat het wel lukt

Ikzelf heb dan ook twee mesh repeaters, de RE705X en RE605X, waarvan er een met de laptop verbonden is.

Hiermee haal ik 950Mbps up/down

Op de eerste etage haal ik ong. 130Mbps ( dus draadloos op de tablet)

Camera’s heb ik niet.

Alle kabels hier hebben een doorvoersnelheid van 10Gbps

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 28, 2025

Bij vele IP camera wordt bij toevoegen een verbinding met cloud gemaakt en vanuit cloud weer een login poging naar de camera. Indien geen goede portforwarding is (2x, in KPN modem en TP-Link router) krijgt je de melding geen internet. Daarom is het aan te raden, de TP-Link router in DMZ van KPN modem te plaatsen.

wjb
Wijsgeer
  • January 28, 2025

Wat is nu toch het LAN IP adres van die camera?

• Auteur
  • Topper
  • January 28, 2025

Bij vele IP camera wordt bij toevoegen een verbinding met cloud gemaakt en vanuit cloud weer een login poging naar de camera. Indien geen goede portforwarding is (2x, in KPN modem en TP-Link router) krijgt je de melding geen internet. Daarom is het aan te raden, de TP-Link router in DMZ van KPN modem te plaatsen.

Ok en hoe doe ik dat als ik u vragen mag ik ben echt niet bekend met dit namenlijk alvast bedankt

• January 28, 2025

Ok en hoe doe ik dat als ik u vragen mag ik ben echt niet bekend met dit namenlijk alvast bedankt

Dus er moet een port opengezet worden om de camera te laten werken?

Is toch van de zotte?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 28, 2025

de TP-Link router in DMZ van KPN modem te plaatsen.

Ga naar admin portaal van de KPN modem en bij netwerk instelling heb je een TAB DMZ. Daar kiest je het apparaat met MAC adres van de Archer router en stel hem als DMZ. Let op, in DMZ mag je de Archer niet als AP instellen maar als router. Het apparaat is sowieso te duur om als AP te werken.

wjb
Wijsgeer
  • January 28, 2025

Bij vele IP camera wordt bij toevoegen een verbinding met cloud gemaakt en vanuit cloud weer een login poging naar de camera. 

Dat laatste is niet een nieuwe verbinding, Bij camera's en andere IoT apparaten die via de cloud werken is het enkel de camera die een verbinding vanuit het apparaat naar de cloud en hoeft er dan ook geen port-forwarding aangemaakt te worden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 28, 2025

Bij vele IP camera wordt bij toevoegen een verbinding met cloud gemaakt en vanuit cloud weer een login poging naar de camera. 

Dat laatste is niet een nieuwe verbinding,

Ik zei bij toevoegen. Dus je gebruik een App op smartphone om de camera te instellen, het IP adres van smartphone is niet het IP adres van de camera, de login vanuit cloud is een nieuwe verbinding. Bij meesten camera is het na het toevoegen niet eens nodig een actieve internet verbinding te hebben, een LAN verbinding naar een opslag (NAS) is al voldoende.

wjb
Wijsgeer
  • January 28, 2025

Dat laatste is niet een nieuwe verbinding,

Ik zei bij toevoegen. Dus je gebruik een App op smartphone om de camera te instellen, het IP adres van smartphone is niet het IP adres van de camera, de login vanuit cloud is een nieuwe verbinding. Bij meesten camera is het na het toevoegen niet eens nodig een actieve internet verbinding te hebben, een LAN verbinding naar een opslag (NAS) is al voldoende.

Er wordt GEEN, ik herhaal GEEN verbinding vanuit de cloud naar de camera gemaakt, ook niet tijdens het toevoegen van de camera.

Het spijt me als ik wellicht wat bot overkom maar aangezien er geen port-forwardings nodig zijn is het dus onmogelijk dat er vanuit de cloud een verbinding met de camera wordt gemaakt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 28, 2025

Ik zeik ook, bij meeste camera's, De TS heeft niet verteld welke camera dat zijn, dus het is een vermoeden. Verder een camera, de een internet nodig heeft, wordt beheerd vanuit cloud, je login op de website van de hersteller, en de website maakt een verbinding met de camera.

Het spijt me als ik wellicht wat bot overkom maar aangezien er geen port-forwardings nodig zijn is het dus onmogelijk dat er vanuit de cloud een verbinding met de camera wordt gemaakt.

Aangezien dat zijn camera niet werkt, dus zonder portforwarding werkt het niet.

Het maakt mijn niet uit, hoe je overkom, ik heb wel een dik vel en kan prima klaar ermee. We discussiëren gewoon over mogelijkheden van het niet werken van zijn camera en geen wedstrijd wie gelijk zou hebben.