Skip to main content

Ik heb zojuist een nieuwe modem (Experia Box V10) van KPN gekregen en aangesloten, omdat mijn oude Experia Box V8 er gisteren mee ophield.

De tv-ontvanger mocht ik niet omruilen, terwijl deze net zo oud is als de defecte modem.

Nu heb ik alles netjes aangesloten en start de tv-ontvanger zo te zien correct op, alleen weigert deze om een HDMI-signaal door te geven aan mijn tv, waardoor mijn tv ineens de tv-ontvanger niet meer kan vinden. Dit werkte met de oude modem nog probleemloos in dezelfde opstelling.

Ik heb het nu uitgetest met meerdere HDMI-kabels en mijn tv kan met dezelfde kabels wel mijn blu ray speler en laptop vinden, dus het zou niet aan mijn eigen apparatuur moeten liggen.

De Wi-Fi verbinding met internet werkt overigens wel naar behoren, maar ook mijn vaste telefoonaansluiting geeft een in-gesprek-toon door, waardoor ik niet vast kan bellen.

Mijn vermoeden is dat de nieuwe V10 versie van de Experia Box er voor zorgt dat mijn oude tv-ontvanger niet meer het juiste HDMI-signaal kan afgeven aan mijn tv.

Wie kan mij hiermee helpen?

Welke tv ontvanger heeft u?


Model is HMB2260 v2 van arcadyan. (Production date 2015/12/04)


Deze tv ontvanger word inderdaad nog niet omgeruild als die niet stuk is. En als die wel stuk is, dan is de kans groot dat u hetzelfde model weer krijgt. Dat hij het nu niet meer doet heeft niets te maken met het omruilen van de Experiabox. 

Doet het display het nog wel?


Okay. Het display van de tv-ontvanger werkt inderdaad wel, maar ik vermoed dat de HDMI-poort dan defect moet zijn.


Hoi @arjan12345, welkom hier. 

Geen HDMI signaal dus. Je hebt meerdere kabels getest, maar zonder succes. Heb je ook andere HDMI poort in de tv geprobeerd? Blijft het dan? Want dan is het zeker weten de ontvanger.

Wil je dan jouw profiel van gegevens voorzien, hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik wat ik hierin kan betekenen. 


Hey @Bart_Z, bedankt voor je reactie.

Ik heb 3 HDMI-poorten op m'n tv en heb ze alle 3 getest met de ontvanger die aan stond. Krijg bij geen van allen een HDMI-optie te zien op m'n tv.
Ook alle 3 de poorten uitgeprobeerd met dezelfde kabel maar dan met m'n blu ray speler en dan zie ik wel de optie HDMI 1, 2, of 3 verschijnen op m'n tv.
Het moet dus inderdaad wel aan de output HDMI-poort van de ontvanger liggen.

Ik heb m'n profiel inmiddels ingevuld en hoop dat je me kunt helpen.
Bedankt.


Dan moet het defect in de ontvanger zitten inderdaad. Ik heb je een nieuwe gestuurd. Verdere details voor omruiling bij een PostNL servicepunt heb je via sms ontvangen. Hoor graag van je als je de nieuwe ontvanger hebt aangesloten.


Bedankt Bart.

M'n tv ontving het HDMI-signaal van de nieuwe ontvanger direct.

Probleem is opgelost.


Kijk, helemaal top!

Mocht er nog weer iets zijn, dan horen wij graag weer van je. 


Ik heb hier regelmatig hetzelfde probleem. Het kastje geeft regelmatig aan dat er geen signaal is. Wanneer ik de volledige voeding van het kastje haal en weer aan zet doet hij het ineens weer wel. Ik heb alle kabels al vervangen maar blijf tegen hetzelfde aanlopen. Heeft altijd gewoon gewerkt, maar dit wordt heel irritant. Kastje is inmiddels ook al wel heel wat jaren oud. 


Hi @Mekkel! Vervelend dat de tv-ontvanger niet automatisch HDMI signaal doorgeeft. Ik wil je wel vragen hiervoor een eigen topic aan te maken. Geef daar voor de zekerheid aan welk type tv-ontvanger je hebt. Dit staat onderop het apparaat. Laat ook weten of je al een reset van de tv-ontvanger hebt gedaan. Dan helpen we je in je eigen topic verder. 🙂 


Reageer