Skip to main content
Beantwoord

Twee switches koppelen aan de Experia Box V10, kan dat?

• April 1, 2025
  • 4 reacties
  • 235 keer bekeken

Hallo. Sinds jaren maak ik gebruik van een experiabox 10. Omdat ik meer netwerkpoorten nodig heb dan op de experiabox aanwezig zijn heb ik naast mijn experiabox een 5 poorts switch hangen. Werkt perfect 

nu heb ik sinds een tijdje een tuinhuis. Vanuit de experiabox loopt er een internetkabel naar het tuinhuis. In mijn tuinhuis staat een wifi versterker. Nu heb ik er ook een Sonos speaker bij staan. Vanwege de afstand tot mijn woonkamer heb ik een Sonos versterker nodig. Deze heeft ook een data aansluiting nodig. Dit betekent ook 2 data aansluitingen in mijn tuinhuis. 

kan ik naast de switch welke in mijn woning hang, een 2e switch in mijn tuinhuis plaatsen? Zo ja, kan ik deze 2e switch bekabelen vanuit de 1e switch of moet de kabel voor deze 2e switch rechtstreeks uit de experiabox komen? 

ik hoor t graag. 
groetjes Michael

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@Michael9933 

Je kan meerdere switches aansluiten, het maakt niet uit of je ze direct op het modem aansluit of via de andere switch, je kan die switch dus ook aansluiten op de 1ste switch.

Als je er in de toekomst misschien ook een TV ontvanger op wilt aansluiten dan is het wel belangrijk dat de switch ook IGMP snooping ondersteunt, de 1ste switch moet dat dan ook ondersteunen als hij daarop is aangesloten.

Je kan ze ook via de KPN webshop aanschaffen, die ondersteunen i.i.g. IGMP snooping.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

wjb
Wijsgeer
  • April 1, 2025

Het is geen enkel probleem om een tweede switch op jouw eerste switch aan te sluiten.

• Antwoord
  • April 1, 2025

Hallo ​@Michael9933 

Je kan meerdere switches aansluiten, het maakt niet uit of je ze direct op het modem aansluit of via de andere switch, je kan die switch dus ook aansluiten op de 1ste switch.

Als je er in de toekomst misschien ook een TV ontvanger op wilt aansluiten dan is het wel belangrijk dat de switch ook IGMP snooping ondersteunt, de 1ste switch moet dat dan ook ondersteunen als hij daarop is aangesloten.

Je kan ze ook via de KPN webshop aanschaffen, die ondersteunen i.i.g. IGMP snooping.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Michael9933. Welkom op de community! Er is hierboven al een antwoord gegeven op je vraag, waarvoor dank! Hopelijk helpt dit je verder! Zijn al je vragen hiermee beantwoord, of is er nog iets waar je tegenaan loopt? Laat het gerust weten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2025

Hallo ​@Michael9933 

Dankjewel voor je hulp GeSp!!