Skip to main content

Vandaag op KPN overgeschakeld en daarbij het modem KPN Box 12b in gebruik genomen. Tot mijn niet geringe verbazing, en teleurstelling, is de functionaliteit om wifi op gezette tijden uit te schakelen niet (meer) beschikbaar. Daartoe KPN gebeld en gevraagd deze functionaliteit te herstellen in een volgende update. Mijn verzoek is genoteerd.

Mijn vraag aan diegenen die dit topic lezen en dezelfde wens hebben, is om KPN te bellen en dit verzoek kenbaar te maken. Hoe meer mensen dit vragen, hoe groter de kans dat onze gezamenlijke wens  gerealiseerd wordt.

KPN levert ook de Fritz!Box. Dat is een volwassen en geteste router en daar zit deze gewenste functionaliteit al in.


In de nieuwe software voor de v12 zit deze functie opgenomen:

 


Beste BruisTablet,

Dat zou mooi zijn. Wat is de softwareversie op jouw modem?

De softwareversie op mijn KPN Box 12b modem is SGEJ1000060E. Ik ben nog niet helemaal thuis in de interface naar m'n modem, maar de wifi settings zien er bij mij zo uit. Geen ‘Tijdschema’ zoals bij jou.

 


Beste BruisTablet,

Dat zou mooi zijn. Wat is de softwareversie op jouw modem?

De softwareversie op mijn KPN Box 12b modem is SGEJ1000060E. Ik ben nog niet helemaal thuis in de interface naar m'n modem, maar de wifi settings zien er bij mij zo uit. Geen ‘Tijdschema’ zoals bij jou.

 

Klopt . Dit is de oude generatie software. Hier zit het inderdaad niet in. Er loopt een upgrade programma. Uiteindelijk komt iedereen aan de beurt.


Beste BruisTablet,

Dank je voor je bericht. Een bemoedigend bericht.

Kan je me vertellen of ik op de hoogte wordt gebracht als er een nieuwe versie van de software wordt geïnstalleerd? Of moet ik om de zoveel tijd zelf op de modem inloggen en controleren?

 


Welkom op het forum @TdT en mooi om te zien dat je inmiddels al antwoord hebt gekregen!

Wat de vervolgvraag betreft; je krijgt een SMS over de update, zodat je daar rekening mee kan houden. 😊


Dank je Frenk, dat vind ik een prima service!


Inmiddels is er op mijn modem, een KPN Box 12b, een software upgrade doorgevoerd, waardoor het wifi-signaal door middel van een schedule nu ingesteld kan worden, zodat er van 23 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends geen wifi-signaal meer is. Precies wat ik wilde.

Bij mijn vriendin speelt een zelfde vraag, alleen heeft zij een KPN Box 12 en 2 SuperWiFi punten. Kan ik bij haar op dezelfde manier, dus op haar modem, de wifi-schedule instellen? En is er dan geen wifi meer? En levert dat geen issues op met de SuperWiFi punten? Verder vraag ik me af hoeveel stroomverbruik dit scheelt.


Dankjewel voor de update @TdT en fijn om te lezen dat alles naar wens is.

Voor je vervolgvraag kan je onze kennisbank raadplegen, zodat je precies kan zien hoe je dit voor zowel het modem als de SuperWiFi punten in kan stellen. Wanneer WiFi uit staat dan is er inderdaad geen WiFi meer. Qua stroomverbruik zal het overigens niet veel schelen.