Skip to main content
Vraag

Unifi Cloud Gateway Fiber aansluiten op glasvezelkastje

• October 21, 2025
  • 60 reacties
  • 1548 keer bekeken

Toon eerste bericht

60 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

​@hansderk 

hoe is je setup opgebouwd. Het zou niet mogen uitvallen hier ook fiber met een 16 lite switch geen problemen. Heb je de utp kabel tussen de ucg en switch al eens vervangen voor een andere.

• Deelnemer
  • January 10, 2026

Is alles up to date? Ik heb hier helemaal geen last van.

Ja alles is volledig up to date

• Deelnemer
  • January 10, 2026

​@hansderk 

hoe is je setup opgebouwd. Het zou niet mogen uitvallen hier ook fiber met een 16 lite switch geen problemen. Heb je de utp kabel tussen de ucg en switch al eens vervangen voor een andere.

ik had een Fritz 7590, die heb ik vervangen door de UCG Fiber met 2TB opslag, via WAN aangesloten en met een UTP naar de Linksys Switch met 28 PEO poorten waarvan 10 daadwerkelijk worden gevoed met UniFi 6 camera’s. Eerder hing hier de cloud Key Gen 2+ aan, de UTP kabel is van de Fritz naar de UniFi omgezet en alles daarachter ongewijzigd gebleven. Alles laatste updates er op

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Merk je in het internet gebruik ook vaak uitval.

Heb je al in de logging gekeken van de unifi controller of daar wat geks voorbij komt.

• Deelnemer
  • January 10, 2026

Nee geen onderbrekingen en ook in de logging zie ik niets geks terug. Ik heb gewoon ongeveer 25 keer per dag 1 of enkele seconden onderbreking van de camera’s, allemaal tegelijk

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Welke resolutie hebben de cameras. Zijn het Ubiquiti cameras of rtsp (onvif)

• Deelnemer
  • January 10, 2026

5 x de G3 Dome, en 1 keer de 2K Doorbell lite en de chime via wifi, dus allen unifi

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 10, 2026

Zou het kunnen zijn dat het systeem druk is en/of de data niet goed kan verwerken? Ik zeg maar iets.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

De G3 is end of life maar nog niet end of support.

3feb 2025 nog een security patch gehad V4.51.4

Kan voor de rest ook weinig vinden op UI forum.

Is de configuratie en export/import of clean install

mocht het een export zijn probeer is 1 camera te verwijderen en opnieuw toe te voegen aan protect

welke nvme 2tb heb je in de ucg 

• Deelnemer
  • January 11, 2026

De van UniFi uit geleverde nvme, volgens mij Adata. Ik ga 2 G3 domes vervangen door G5 ultra. Dan nog eens kijken.