Skip to main content

Hallo,

Maandag avond de update van de experia box 12 uitgevoerd. Vanaf dat moment staat mijn niet bedraden Superwifi punt 2 Op oranje. Het bedraden punt staat op groen. na diverse herstarts gebeld met KPN.

Telefonische advies reset  Superwifi punt 2 en connect hem bedraad aan de experia box 12. Bij beide Superwifi punt 2 uitgevoerd. Dit heeft niet geholpen. Weer gebeld met de KPN. Van alles geprobeerd. Ook de reset van beide super wifi punten weer uitgevoerd. Op afstand heeft de KPN mijn Wifi netwerk gereset. Niks helpt het lijkt er op dat na de uitvoering van de update in het modem het  5 GHz niet meer werkt. KPN stuurt nu een nieuwe experia box 12 op. Hoop dat deze niet gaat update naar V12.C.24.05.08. Gelukig ben ik met pensioen en heb wat meer tijd. Vraag me af, als ik nog had gewerkt of ik dan nog kalm was gebleven. Baal er goed van.

VG

George Nadort

Hi @GeorgeNadort, ik snap wel dat je baalt als je verbinding ineens niet meer goed werkt.

Ik ben benieuwd hoe het gaat als je straks het nieuwe modem hebt. In de nieuwe update voor de KPN Box 12 zitten een boel verbeteringen, waaronder ook voor het wifi beveiligingsniveau. Maar de bedoeling van de software is juist wel dat het modem goed samenwerkt met je SuperWifi en zou geen invloed op de 5GHz verbinding moeten hebben. Je vindt de update hier, mocht je dat interessant vinden:

 


Hoi Alexandra.

Weet jij of het nieuwe modem word uitgeleverd met de nieuwe update v12.c.24.05.08 of moet ik hem handmatig update.


Hi @GeorgeNadort, de kans is groot dat een modem dat je net toegestuurd gekregen hebt, nog niet de nieuwste software heeft. Dan krijgt ‘ie de nieuwe software vanzelf, omdat deze in groepjes (gefaseerd) wordt uitgerold.

Hoe weet ik of de update is uitgevoerd?

Je kunt zelf zien of jouw Box 12 voorzien is van de nieuwe softwareversie. Open een browser en ga naar http://mijnmodem.kpn of http://192.168.2.254. Op de inlog pagina wordt de firmwareversie weergegeven.


Woensdag een SMS van de KPN dat mijn modem in de nacht van woensdag of donderdag zou worden geüpdatet. Firmware is nog steeds V12.C.23.15.06. Wanneer word de update wel uitgevoerd?

VG

George

 


Woensdag een SMS van de KPN dat mijn modem in de nacht van woensdag of donderdag zou worden geüpdatet. Firmware is nog steeds V12.C.23.15.06. Wanneer word de update wel uitgevoerd?

VG

George

 

Kan toch handmatig?


@BruisTablet ,  Klopt zie mijn eerdere berichten met handmatig update heb ik een slechte ervaring. En vind het vreemd dat ondanks de sms van KPN de update niet is uitgevoerd. Wil van de KPN weten wat daar de reden voor is.

VG

George Nadort


Zijn allemaal meldingen van geautomatiseerde systemen.  Er wordt een SMS uitgestuurd en dan wordt er in de nacht een poging gedaan. Dan reageert het modem mogelijk niet op de correcte manier en is de poging mislukt. Modem wordt dan geregistreerd als mislukt en in een latere ronde wordt het nogmaals weer opgepakt.  Maar  als dit regelmatig zo doorgaat  dan komt er niet echt een oplossing totdat er iemand handmatig gaat ingrijpen. Want misschien lukt die update juist niet omdat er nog een probleem in die software zit die men probeert te updaten.

Ik weet precies wat er eerder bij het updaten mis is gegaan vanuit de modem interface zelf maar software technisch gezien is het precies dezelfde file die KPN op afstand probeert erin te zetten.


hallo, ik heb no SGEJ1000060E , V12 met 3 SW2 bekabeld aangesloten.  er zit nogal wat achter het modem, NAs, PV monitoring, IP camp, Sonos etc.

kan ik veilig zelf updaten en hoe doe ik dat dan in het modeminterface, of is het verstandiger te wachten...op KPN…

Jan


hallo, ik heb no SGEJ1000060E , V12 met 3 SW2 bekabeld aangesloten.  er zit nogal wat achter het modem, NAs, PV monitoring, IP camp, Sonos etc.

kan ik veilig zelf updaten en hoe doe ik dat dan in het modeminterface, of is het verstandiger te wachten...op KPN…

Jan

Dat is de oude reeks software die heeft die optie niet. Dus afwachten tot het een keer omgaat.

 


Reageer