Skip to main content

Hi,

Ik wil even aangeven dat sinds ik vannacht de update heb gekregen naar V12.C.23.04.38 alle apparaten die bij mij een dynamisch IP hebben sinds de update een nieuw IP hebben gekregen. Dit is op zijn zachtst gezegd onverwachts en geeft mij aardig wat werk nu.

Had ik de apparaten waar ik een vast IP adres verwacht een vast IP adres moeten geven? Ja, dan was dit probleem er niet geweest. Ik had alleen niet verwacht dat een update van jullie de hele dynamische IP table zou nuken.

Misschien is het handig om een linkje in de SMS te zetten waar meer informatie staat zoals zulk soort dingen.

 

Tja, dat is toch wel inherent aan *dynamische* IP adressen 😉

Ik weet niet of box12 al een beetje volwassen is, maar je zou de betreffende devices ook op DNS naam kunnen benaderen. Die blijft gewoon hetzelfde, als je dat op die machines hebt ingesteld.


Ja het is ook denk ik meer een rant dat ik het zelf niet goed heb ingesteld.

Het probleem is nu dat mijn homeassistant integraties niet meer werken en ik die opnieuw moet configureren. Ik had de DHCP lease ingesteld op een week dus ik ging ervan uit dat die adressen nooit gereset zouden worden aangezien ze /altijd/ online zijn.

Anyways.. Een wijze les. :)


Fixed IP-adressen gebruiken dus, of via DNS werken (dat doe ik ook met HomeAssistant)