Skip to main content

Hallo.

 

Ik heb in de afgelopen 7 jaar een Experiabox v10 gehad. Daarbij had ik een 'domme' switch (tp link TL-LSG1005D) aangesloten voor de playstation 4 en 5, dit werkte goed. Nu heb ik sinds kort een Experiabox v12, ik gebruik hierbij dezelfde setup. Het spelen op de playstations werkt voor een paar minuten totdat er plotseling geen verbinding is met het internet. Mijn broertje (ps4) en ik (ps5) kunnen onze partygenoten dan niet meer horen.. maar elkaar dan nog wel voor een aantal seconden totdat het hele internet eruitligt op beide playstations.

 

Ik heb geprobeerd de psn poorten open te gooien d.m.v UPnP en port forwarding en zelfs met DMZ. Heb geprobeerd naar de logs te kijken, niet echt iets bijzonders gezien behalve een paar dns failures.

 

Dit probleem treedt niet op als beide conoles op WiFi spelen en ook niet als er alleen met 1 console word gespeeld met internetkabel. Dus waarschijnlijk alleen als beide console met internetkabels aangesloten op de switch spelen.

Niemand met een oplossing?


Hoi @ouail015 . Welkom op het forum.

Waarom is die v10 ingeruild voor een box12 eigenlijk?

Je kunt op de PS4/5 een netwerk analyse laten doen. Wat laat die zien? 


Hoi @ouail015 . Welkom op het forum.

Waarom is die v10 ingeruild voor een box12 eigenlijk?

Je kunt op de PS4/5 een netwerk analyse laten doen. Wat laat die zien? 

De v10 was toe aan vervanging door ouderdom. Zowel bedraad als draadloos internet werkte niet meer naar behoren. Op de ps4 en ps5 kreeg ik gewone testuitslagen met nat type 2. Sinds deze week zijn het 2 x ps5's geworden. Probleem nog hetzelfde waardoor wij gedwongen te zijn om draadloos te gamen.


U had die v10 beter niet om kunnen ruilen. Die is beter dan de KPN Box. 

NAT type 2 is normaal. Dat betekent dat er een router tussen zit. Daar ontkom je niet aan. Ik bedoel... u kunt hem er in theorie tussenuit halen. En uw playstation rechstreeks op het glasvezelkastje aansluiten. Dan heeft u NAT type 1. Maar ... ik denk dat de overige bewoners in uw huis dat niet zo leuk vinden. Die hebben dan namelijk geen internet meer.


U had die v10 beter niet om kunnen ruilen. Die is beter dan de KPN Box. 

NAT type 2 is normaal. Dat betekent dat er een router tussen zit. Daar ontkom je niet aan. Ik bedoel... u kunt hem er in theorie tussenuit halen. En uw playstation rechstreeks op het glasvezelkastje aansluiten. Dan heeft u NAT type 1. Maar ... ik denk dat de overige bewoners in uw huis dat niet zo leuk vinden. Die hebben dan namelijk geen internet meer.

Als ik had geweten dat de v10 beter was. Had ik eerder voor een nieuwe v10 gekozen. Ik ging er van uit dat de v12 met wifi 6 beter zou werken.

 

Verder is het dus voor jullie niet duidelijk waarom de playstations er via internetkabel wel uit worden gegooid, maar niet wanneer we op de wifi spelen?


@ouail015 Ik heb oprecht geen idee.   Staat UPnP aan in die box12? Zo niet, zou je die eens aan willen zetten?


@ouail015 Ik heb oprecht geen idee.   Staat UPnP aan in die box12? Zo niet, zou je die eens aan willen zetten?

Ja die heb ik ook aangezet. Helaas niet de oplossing.


@ouail015 Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


@ouail015 Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

Als het goed is, is mn profiel nu bijgewerkt.


Als we die switch nu even buiten beschouwing laten en de 2 Playstations rechtstreeks op de Box12 aansluiten.  Wat doet ie dan?


Als we die switch nu even buiten beschouwing laten en de 2 Playstations rechtstreeks op de Box12 aansluiten.  Wat doet ie dan?

Er is momenteel 1 kabel getrokken naar boven. Ik zal dan binnenkort een tweede kabel trekken en beiden playstations aansluiten op een eigen poort.

 

Wat wel zo is, is wanneer ik 1 playstation bekabeld aansluit en 1 draadloos.. het probleem nogsteeds optreedt. 


@BruisTablet : Heb jij misschien een idee wat hier precies misgaat? Heeft het iets met een instelling in de box12 te maken?


@BruisTablet : Heb jij misschien een idee wat hier precies misgaat? Heeft het iets met een instelling in de box12 te maken?

Dat is zeker mogelijk. Echter de v12 is uitermate beperkt in wijzigingsmogelijkheden dus ik zie voor de korte termijn geen andere oplossing dan terug naar v10 of wachten tot dit in een toekomstige v12 update anders uitpakt.


Heeft u bij de PlayStation misschien een vast ip ingesteld? 

Wat wel zo is, is wanneer ik 1 playstation bekabeld aansluit en 1 draadloos.. het probleem nogsteeds optreedt. 

Word in deze situatie de switch gebruikt? Of zit de bekabelde PlayStation rechtstreeks aangesloten op de kabel die van beneden komt?


Heeft u bij de PlayStation misschien een vast ip ingesteld? 

Wat wel zo is, is wanneer ik 1 playstation bekabeld aansluit en 1 draadloos.. het probleem nogsteeds optreedt. 

Word in deze situatie de switch gebruikt? Of zit de bekabelde PlayStation rechtstreeks aangesloten op de kabel die van beneden komt?

Ik heb geen vast ip ingesteld op de playstations.

 

De playstation is in die situatie dan nog wel via de switch aangesloten.


Ik ben even benieuwd naar de situatie zonder switch.. Dan kunnen we met redelijke zekerheid zeggen dat die box12 roet in het eten gooit. 


Ik ben even benieuwd naar de situatie zonder switch.. Dan kunnen we met redelijke zekerheid zeggen dat die box12 roet in het eten gooit. 

Ik heb het zonder switch geprobeerd en na een aantal minuten lag het internet op de playstation er al uit.


Helder.  Ik heb je een privébericht gestuurd, @ouail015 . Kun je daar op reageren?