Skip to main content

Ik heb pas een 4 Gigabit abonnement besteld, nu heb ik hier een router voor besteld die dit ondersteund (de UDM-Pro). De router heeft 2 SFP+ poorten waarvan een Wan poort. Nu wil ik graag mijn nt-kastje vervangen door puur een patch box zodat ik het modum en het nt-kastje niet meer nodig heb. Mijn router staat op zolder waar ook de switches staan, nu heb ik al een glasvezel kabel getrokken van 20M (zie onderstaande foto). Welke SFP+ Tracifers raden jullie hier voor aan? Of waar moet ik op letten. En heb ik veder nog iets anders nodig, omzet stukjes misschien?

 

 

Welke XGS-PON SFP+ module denk je te gaan gebruiken?


@yannick_1 Volgens tweakers forum zijn nog geen SFP+ modules werkend te krijgen op XGSPON van KPN, wel op Delta of Odido glasvezel. De Fritzbox gebruikt egen sfp+ en deze is niet te gebruiken in anderen router


@yannick_1 Volgens tweakers forum zijn nog geen SFP+ modules werkend te krijgen op XGSPON van KPN, wel op Delta of Odido glasvezel. De Fritzbox gebruikt egen sfp+ en deze is niet te gebruiken in anderen router

De XGS-PON van KPN is niet anders dan de XGS-PON van Delta of Odido, de technische specificaties zijn identiek. Ik zou dan ook niet weten waarom die XGS-PON SFP+ niet ook op aansluitingen van KPN zou werken.

Heb je een verwijzing naar dat topic op het tweakers forum?


@wjb Volgens KPN technicus krijg SFP+ Module valse VLAN-ID toegewezen. Delta en Odido gebruikt geen ingewikkelde PPPoE en werken dus al. 

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2210482

Zelfs de Zaram Module (OEM van Nokia XS-010S-Z) werkt niet. Je kunt denken dat het modul in Nokia Ont XS-010X-Q niet veel verschillend met Zaram Module.


Volgens KPN technicus krijg SFP+ Module valse VLAN-ID toegewezen.

Waar lees je dat?

Heb je een link naar het exacte bericht want ik lees dat nergens.

Ik weet dat de UDM SE problemen heeft met het opzetten van een PPPoE verbinding via de XGS-PON SFP+ module echter is het naar mijn weten nog niet bekend of de oorzaak in de XGS-PON SFP+ module gezocht moet worden of in de UDM SE zelf.

Als het aan de XGS-PON SFP+ module zou liggen dan zou je als alternatief natuurlijk altijd een 10Gbps RJ45 SFP+ module kunnen gebruiken en die op de door KPN geleverde XGS-PON ONT aan kunnen sluiten.


@wjb Hier b.v.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77123334

Als je het hele topic leest, weet je dat economics (KPN-technicus) al 2 bekende SFP+ modules bij kpn testlaboratorium niet werkend kreeg.

 

In de topic worden ook met mikrotik en draytek routers van tweakers leden getest, dus het ligt niet aan de udm maar of bij kpn of bij de fabrikanten. 


@wjb Hier b.v.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77123334

Als je het hele topic leest, weet je dat economics (KPN-technicus) al 2 bekende SFP+ modules bij kpn testlaboratorium niet werkend kreeg.

Dank, eindelijk een bron waar ik dat kan lezen.

Dan zal het alternatief uit het mijn vorige bericht dus wel werken.

Ik hoop dat een moderator van KPN hier ook meeleest en de bevinding van die KPN technicus zal doorzetten naar het verantwoordelijke team want dat zou dan toch eigenlijk eenvoudig verholpen moeten kunnen worden.