Skip to main content
Vraag

V10 lampje schakelt steeds oranje-blauw-groen

• February 2, 2026
  • 1 reactie
  • 18 keer bekeken

Beste,

Ik heb nu sinds een paar dagen problemen met mijn internet. Het modem schakeld voortdurend van Oranje naar blauw en dan weer groen. Ik heb afgelopen zaterdag het modem een update gegeven, gisteren avond leek het internet te werken maar vanavond was het weer voordurend weg. 

Het is ontzettend frustrerend wanneer je een serie aan het kijken bent en de verbinding valt alsmaar weg. Ik heb de app geprobeerd en die heeft het modem gereset. Ik heb alle stappen voltooid. Niets werkte. Uiteindelijk kreeg ik de optie om een monteur te laten komen. 

Ik vind dit een groot risico. Voor hetzelfde geldt doet het modem het goed wanneer de monteur er is en moet ik bijna 100 euro betalen. 

Mijn modem is de Experia box V10.  

1 reactie

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 4, 2026

Hoi ​@Michiehm , welkom hier op onze Community en bedankt ook voor jouw bericht :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en hier je vraag stelt! Een oranje lampje op de Experia Box V10 betekent dat hij bezig is met opstaren en een IP adres probeert op te halen. Zodra het lampje blauw knippert. betekent dit dat het modem bezig is met opstarten en bezig is om de verbinding op te zetten. En wanneer het lampje blauw brandt (en dus niet knippert) houdt dit in dat de verbinding is mislukt.

Afgaande op deze informatie vermoed ik dat hier sprake is van een probleem met jouw verbinding. Nu lees ik dat je via de app al de optie hebt gekregen om een monteur langs te laten komen en ik vermoed dat je daar uiteindelijk wel op uit gaat komen. Ik snap dat je enigszins sceptisch bent maar wanneer het probleem zich aan de kant van KPN bevindt, zullen er nooit kosten in rekening worden gebracht. En het lijkt er hier toch wel echt op dat er sprake is van een probleem aan onze kant. Daarom vanaf hier het advies om hier een belafspraak voor in te plannen met onze Helpdesk zodat mijn collega's je verbinding direct door kunnen meten. Mochten zijn dan inderdaad zien dat er iets niet in orde is, zal er een monteur worden aangestuurd. Laat je me weten wat daar uit is gekomen? Alvast bedankt!