Skip to main content
Vraag

V10 nog op Intermediate versie

• March 31, 2026
  • 25 reacties
  • 179 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Mij lukt het ook niet om versie V1.01.00T03intermediate te vervangen door V10….

25 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 31, 2026

Mij lukt het ook niet om versie V1.01.00T03intermediate te vervangen door V10….

Dan loop jij wel heel erg achter ​@JRe ,

Als je de V10 een complete fabrieks-reset geeft, pakt deze dan ook geen update?

Anders moet een moderator daar even naar kijken.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 31, 2026

@JanD ik loop zelf niet zoveel achter want ik date mijzelf elke dag weer up. DE V10 is niet in gebruik, ik wil hem wel updaten voor het geval dat KPN de lijn wil doormeten.
Ik heb hem gisteren een fabrieksreset gegeven, maar ook toen kon ik de update-knop niet vinden; ook niet in de app.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 31, 2026

@Remco van KPN Kan ik voor alleen het updaten de V10 aansluiten op een LAN-poort van mijn FritzBox? 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik heb even gezocht en ik weet niet of er een extra check op staat of dat een werkende internetverbinding genoeg is. Je zou het even kunnen testen maar dat zou ik dan begin volgende week doen wanneer je hem handmatig kan aanvragen. Ben ook wel nieuwsgierig :-) . 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 2, 2026

@Remco van KPN Kan ik voor alleen het updaten de V10 aansluiten op een LAN-poort van mijn FritzBox? 

@Remco van KPN Ik heb het vanmiddag even geprobeerd, het internetlampje blijft dan rood, dus gaat het volgens mij niet op die manier lukken. Ik kon via de V10 wel internetten.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

En handmatig forceren van de update werkt dan ook niet? Bijvoorbeeld via de interface ​@JRe?

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 3, 2026

@Remco van KPN Handmatig forceren heb ik niet geprobeerd. Volgens de Kennisbank zouden daarvoor een paar knoppen beschikbaar moeten zijn, maar ik schat dat mijn software zo oud is dat die mogelijkheid voor mij niet beschikbaar is.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Welke versie heb je dan? Anders zou ik hem toch eens een tijdje rechtstreeks bekabeld aansluiten. Ik zie even geen andere optie dan.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 3, 2026

@Remco van KPN Mijn V10 heeft versie V1.01.00T03intermediate.
Ik zal hem binnenkort ,s nachts bekabeld aansluiten. Overdag kunnen we de telefoon, wifi en TV via de FritzBox niet missen.

Het zou mooi zijn als je kunt updaten als de V10 achter je eigen router/modem is aangesloten of als er een update-bestand kan worden gedownload.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ah, dan is jouw V10 nog helemaal niet gemigreerd naar KPN Software, ​@JRe. En dat is ook niet meer mogelijk per 1 april. Dus aansluiten gaat niets doen. Als hij al wel over was naar KPN Software, dan zou hij in principe gewoon mee moeten gaan in updates als je hem aansluit op de FRITZ!Box.

Voor nu, neem even contact met ons op (plan een belafspraak) om deze V10 omgewisseld te krijgen voor een exemplaar dat al wel KPN Software heeft. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 3, 2026

@Erik van KPN Zojuist ben ik teruggebeld door een vriendelijke mevrouw. Zij deelde mij mede dat de V10 gewoon kon worden ge-update en dat ze niet snapt waarom hij zou moeten worden omgewisseld. Ze heeft tijdens het gesprek de lijn doorgemeten en zag geen enkel probleem. Toen ik vertelde dat ze dan mijn eigen FritzBox had gecontroleerd vroeg ze zich af waarom ik een nieuwe V10 wilde als ik hem toch niet in gebruik had. Mijn argument dat ik hem bij storingen moet aansluiten om de lijn te kunnen doormeten, kwam haar nogal vreemd over.

Als het inderdaad zo zou zijn dat de lijn ook kan worden doorgemeten als mijn eigen FritzBox is aangesloten, dan wil ik best mijn V10 inleveren, en dan korting op het maandbedrag krijgen.

Erwin van KPN
Moderator

@JRe .  Spijtig dat de helpdeskmedewerker het niet begreep.  

Ik heb even via jouw gegevens gekeken en ze heeft een online check gedaan.  (min of meer een ping).  En dat lukt nog wel met een Fritzbox :p

Alle andere tests zullen praktisch falen.  

Ik maak een notitie in het centrale systeem.  Daarin verwijs ik ook naar dit topic.    Mijn verzoek is om nogmaals een terugbel verzoek in te dienen en zodra je de collega te spreken krijgt te verwijzen naar de actuele gesprekken in haar klantsysteem.  Daar kan hij/zij mijn advies lezen onder vermelding van Forum advies

Laat je ons weten of het dan wel lukt? 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 4, 2026

@Erwin van KPN De terugbelafspraak was vanmorgen om 09.00 uur; helaas hebben ze niet teruggebeld. Dus heb ik net maar zelf gebeld en aan de chatbot naar een medewerker gevraagd. 
Die heb ik verwezen naar de actuele gesprekken in het klantsysteem. Hij kon wel zien dat er gisteren een gesprek was geweest en dat daarom het modem niet kon worden omgewisseld; hij kon niets vinden van een advies dat zou zijn toegevoegd.
Uiteindelijk verwees hij mij naar de winkel, in de veronderstelling dat ze het daar wel zouden kunnen regelen.

Jammer dat het op die manier moet gaan.

Kan de V10 in de winkel worden omgeruild, er is een gewone winkel in de buurt en een XL-versie?
Dan hoef ik mij niet meer te ergeren aan deze gang van zaken 😡.

winkel Ook deze medewerker deelt mede dat de V10 niet kan worden omgeruild

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 4, 2026

Ken je de serie little Britain ?  Computer says no.

Meer zal ik maar niet zeggen 🤔

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 4, 2026

@ivo46 Ik ken de serie niet, maar ik snap wat je bedoelt. 
Zal iets met Murphy te maken hebben 😩

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Wat jammer dat de telefonische collega's dit (nog) niet zo goed oppakken, ​@JRe. Op zich is de informatie bij hen verspreid dat migreren niet meer kan. Maar we hebben veel medewerkers daar, dus ik vermoed dat het iets langer duurt voordat dit bij iedereen is doorgedrongen. Dus ik heb dit nu voor je opgepakt en een omruil ingepland. Er wordt morgen een nieuwe V10 bezorgd op een servicepunt in jouw woonplaats. De informatie over het servicepunt krijg je per sms.

Als je daar morgen het oude exemplaar inlevert krijg je de nieuwe mee.  Verpak de oude in een doosje met het volgende adres erop, dan komt het verder helemaal in orde. 

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 6, 2026

@Erik van KPN Dan is mijn probleem op een heel prettige manier opgelost 😋 .

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Dan kan ik mijne ook wel terug sturen 🤣 die is ook al even niet meer online geweest 

Hansie-NL
Slimmerik
  • April 7, 2026

@Erik van KPN Ik gebruik een Fritz!box en de Box V12 is buiten gebruik. Gaat die V12 dan nog gemigreerd worden naar de KPN software als ik hem aansluit?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 7, 2026

Nee ​@Hansie-NL 

Het migratieproces naar de nieuwe KPN software is sinds kort gestopt zoals ​@Erik van KPN hierboven al aangaf. Volg zijn advies en plan een belafspraak. Als er nog de oude software op staat dan moet klantenservice die Box 12 omruilen.

Hansie-NL
Slimmerik
  • April 7, 2026

@Erik van KPN Ik heb contact gehad met de helpdesk en die vertelde mij dat de migratie voor de V12 op 14 april afloopt. Na een harde fabrieksreset zou de firmware binnen een half uurtje binnen gehaald moeten worden en anders moest ik de V12 een nachtje aangesloten laten.

Ik heb de V12 anderhalf uur aangesloten gelaten, maar nog géén update. Ik heb de Fritz!box weer aangesloten aangezien de domotica en backups anders niet goed werken.

Wat is jou advies om zo snel mogelijk de V12 van de nieuwe software te voorzien?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 8, 2026

Dag ​@Hansie-NL Het duurt kennelijk wat langer voordat alle medewerkers de juiste informatie hebben. Het kan niet neer sinds 1 april (geen grap 😉).

Neem nogmaals contact op met klantenservice en hopelijk krijg je dan een medewerker aan de lijn die je wel helpt. Zoals in dit andere topic:

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 8, 2026

Er loopt, tegelijkertijd, een ander ding dat per 15 april niet meer werkt. En ik merk dat de telefonische collega's daar soms mee in de war raken. 

Probeer het graag nog één keer via de telefonische klantenservice ​@Hansie-NL om een omruil te krijgen. Want op die manier kunnen we beter gestructureerd data verzamelen over hoeveel van dit soort boxen er nog rondzwerven. Mocht het in dat gesprek ook niet lukken, laat het hier weten. Dan help ik je verder.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 8, 2026

Wat werkt er per 15 april niet meer ​@Erik van KPN ?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 8, 2026

Wat werkt er per 15 april niet meer ​@Erik van KPN ?

Geinig dat vroeg ik mij dus ook af