Skip to main content
Beantwoord

V10 ontvangen die beslist niet nieuw is: Krassen en stickertjes op het apparaat

• May 23, 2025
  • 24 reacties
  • 341 keer bekeken

Net Experia Box v10 ontvangen ter vervanging van Fritz Box.

Meerdere plakkertjes op de achterkant geplakt, gekreukte sticker op de achterkant, krassen op het modem aan de bovenkant. Is dat het motto van KPN? Zolang die het doet , doet hij het nog , stuur maar op naar klant? Bizar.

Kortom ik baal er van.

Ik meld het even mocht ik het modem zo terug sturen en KPN heeft er een probleem mee dan is het nu bekend dat ik  het modem vandaag zo heb ontvangen.

Beste antwoord door Joep1965

Dag ​@Robkc Een moderater gaat reageren maar die zal je doorverwijzen naar de klantenservice 0800-0402. Dat is ook de juiste weg om het modem om te ruilen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

24 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 23, 2025

Beste ​@Robkc plaats eens (een) foto('s) van de V10 zoals je de modem ontvangen hebt s.v.p.,

dan kan een moderator beoordelen of je recht hebt op een andere.

• May 23, 2025

Beste ​@Robkc plaats eens (een) foto('s) van de V10 zoals je de modem ontvangen hebt s.v.p.,

dan kan een moderator beoordelen of je recht hebt op een andere.

D

• May 23, 2025

Dat stickertje heb ik zelf over het beschadigde schroefgat geplakt, er zaten er een stuk of vijf op elkaar geplakt op. 

• May 25, 2025

Het modem zit terug in de doos, ga het verder niet gebruiken.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Als je het reset zou het in mijn ogen geen probleem mogen zijn.  Die dingen worden vaak gerecycled, en duurzaam gebruik juich ik overigens toe. Bovendien is het ook geen actief gebruiksapparaat en staat het vaak in de kast of op de plank, en heb je er zo goed als geen omkijken naar. Maar je staat altijd in je recht om hem om te wisselen als hij niet bevalt.  

• May 25, 2025

Als je het reset zou het in mijn ogen geen probleem mogen zijn.  Die dingen worden vaak gerecycled, en duurzaam gebruik juich ik overigens toe. Bovendien is het ook geen actief gebruiksapparaat en staat het vaak in de kast of op de plank, en heb je er zo goed als geen omkijken naar. Maar je staat altijd in je recht om hem om te wisselen als hij niet bevalt.  

Dat mag KPN beslissen of ze er wat mee doen. 
Ik raak het modem elke dag aan. Er zit een aan en uit knop op. Als je al een gebruikt modem stuurt zorg dan dat het er fatsoenlijk uit ziet. Niet deze kwaliteit. En zorg dat het is gereset. Want dat was het ook niet. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 25, 2025

Beste ​@Robkc , waarom raak je het modem iedere dag aan ???

Een modem zet je bij installatie aan en blijft verder 24/7 gewoon aan staanvoor internet, tv en vaste telefoon. 

Er is totaal geen reden om de modem dagelijks aan en uit te zetten.

Of heb je daar een speciale reden voor?

• May 25, 2025

We dwalen wat af van het uiteindelijke bericht geloof ik. Ik wacht af tot er een moderator  reageert.

Ik hoop op een nieuw modem. Zo niet, ook goed.

Dan hou ik het huidige modem in de doos en zal het terugsturen einde contractdatum.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 25, 2025

Einde contractdatum is wanneer je zelf opzegt en naar een andere provider gaat, eerder niet.

Is een FB een huurmodel van KPN of eigendom?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 25, 2025

Dag ​@Robkc Een moderater gaat reageren maar die zal je doorverwijzen naar de klantenservice 0800-0402. Dat is ook de juiste weg om het modem om te ruilen. 

• May 25, 2025

Ok. Ik ben Ziggo gewend waar moderators ook een actie kunnen doorvoeren. Zo werkt het hier dan niet blijkbaar.  Of niet wat dit betreft. Ik ga geen contact zoeken met  de klantenservice verder. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Dan houd je toch je modem tot einde van het contract, en stuur je hem weer terug. Je hebt gelukkig recht op vrij gebruik van eigen modems. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 26, 2025

Als monteur van KPN; Ook ik lever gebruikte modems uit aan klanten, meestal hebben ze een nieuwe buitenkant gekregen om er weer tiptop in orde uit te zien maar zeker niet altijd. Het is cosmetisch en dat veranderd niks aan de werking. De V10 is het beste en stabielste modem wat we hebben en KPN zal hem zeker niet gaan omruilen in verband met wat krassen. 

• May 26, 2025

Als monteur van KPN; Ook ik lever gebruikte modems uit aan klanten, meestal hebben ze een nieuwe buitenkant gekregen om er weer tiptop in orde uit te zien maar zeker niet altijd. Het is cosmetisch en dat veranderd niks aan de werking. De V10 is het beste en stabielste modem wat we hebben en KPN zal hem zeker niet gaan omruilen in verband met wat krassen. 

Prima, dat is de keuze van KPN. Zoals ik de keuze heb om het modem wel of niet te gebruiken.

• May 26, 2025

Contact gehad met KPN.  Medewerker heeft een aanvraag gedaan voor een ander modem.

• May 26, 2025

Als monteur van KPN; Ook ik lever gebruikte modems uit aan klanten, meestal hebben ze een nieuwe buitenkant gekregen ...

Huh? Is zo'n oud modem nog zoveel waard voor KPN dat het de moeite is om er een nieuwe buitenkant omheen te zetten? Dat lijkt me zowat net zoveel te kosten als gewoon vervangen.

Worden die buitenkanten apart gemaakt en geleverd dan? Klinkt me echt heel bijzonder in de oren.

En waarom hebben ze dat dan niet gedaan met de v10 van ​@Robkc? Want die heeft inderdaad een paar vreselijke beschadigingen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 26, 2025

Ik heb geen idee waarom ze dat niet hebben gedaan, maar inderdaad worden de plastic buitenkanten van zowel de box12 als de v10 los gemaakt en vaak vervangen bij beschadigingen. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik snap dat je graag een reactie van een moderator wilt, ​@Robkc, maar ik heb eigenlijk weinig toe te voegen. Zoals door anderen al is aangegeven, zetten wij modems opnieuw in. Elk modem dat bij ons retour komt, wordt gecontroleerd op gebreken. Werkt het modem nog goed, dan kan deze naar de volgende klant. Dat vinden we wel zo duurzaam.

Het uiterlijk is alleen cosmetisch, zoals monteur ​@Ik_Combineer ook al aangeeft. Dit is niet direct een reden om een modem te vervangen. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen via onze telefonische klantenservice. Dit is alleen geen garantie. Maak online een belafspraak. Dan bellen we jou op een moment dat het jou uitkomt.

• May 26, 2025

Ik snap dat je graag een reactie van een moderator wilt, ​@Robkc, maar ik heb eigenlijk weinig toe te voegen. Zoals door anderen al is aangegeven, zetten wij modems opnieuw in. Elk modem dat bij ons retour komt, wordt gecontroleerd op gebreken. Werkt het modem nog goed, dan kan deze naar de volgende klant. Dat vinden we wel zo duurzaam.

Het uiterlijk is alleen cosmetisch, zoals monteur ​@Ik_Combineer ook al aangeeft. Dit is niet direct een reden om een modem te vervangen. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen via onze telefonische klantenservice. Dit is alleen geen garantie. Maak online een belafspraak. Dan bellen we jou op een moment dat het jou uitkomt.

Vraag me af waar de grens ligt, hoe erg het modem er uit moet zien, om een ander te krijgen.

En waar jullie normen liggen om een dergelijk “vies” modem thuis in gebruik te nemen.

Ik accepteer het niet. Anti reclame voor KPN bovendien dat je zoiets naar een klant stuurt.

Ik heb al gebeld maar dat had je even gemist waarschijnlijk. De klantenservice was het met me eens, en heeft logistiek benaderd om een ander modem te sturen.

Ik ga er van uit dat het goed komt, zo niet , dan zal ik het huidige modem retour sturen aan het einde van contractperiode. Dat is in augustus.  Heb KPN TV /Internet al opgezegd, en discussies als deze helpen niet om alsnog te besluiten het abonnement aan te houden.

• May 26, 2025

Discussie is wat mij betreft afgerond. Blijf nog een jaar langer bij KPN. Verlenging door gevoerd, na een aantal zaken nog eens te hebben afgewogen.

Ook weer gekozen voor Fritz!Box, dus het andere modem moet zo ie zo retour.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 26, 2025

Discussie is wat mij betreft afgerond. Blijf nog een jaar langer bij KPN. Verlenging door gevoerd, na een aantal zaken nog eens te hebben afgewogen.

Ik snap je verbazing en je keuze, voor die gemiddeld € 780 euro per jaar mag je op ze minst een degelijk uitziend schoon apparaat mogen verwachten. Ik zou aan zoiets absoluut niet mijn dure netwerk apparatuur aansluiten simpelweg omdat ik niet weet wat er mee gebeurd is. Gelukkig heb ik mijn eigen modem, daarmee heb ik zelf alles onder controle. Dat is overigens ook mijn advies aan jouw voor de toekomst, koop zo een ding zelf, dan heb je dit gezeur niet.

• May 26, 2025

Ik snap je verbazing en je keuze, voor die gemiddeld € 780 euro per jaar mag je op ze minst een degelijk uitziend schoon apparaat mogen verwachten. Ik zou aan zoiets absoluut niet mijn dure netwerk apparatuur aansluiten simpelweg omdat ik niet weet wat er mee gebeurd is. Gelukkig heb ik mijn eigen modem, daarmee heb ik zelf alles onder controle. Dat is overigens ook mijn advies aan jouw voor de toekomst, koop zo een ding zelf, dan heb je dit gezeur niet.

Wat je zegt kan KPN blijkbaar niet bedenken. Erg klant vriendelijk is het niet.  Anyway. Klaar mee.  Een eigen modem is voor later ook een optie Inderdaad. Dank.

• May 27, 2025

en natuurlijk volgt er net nog een e-mail waarbij ik het oude modem kan inruilen voor de “nieuwe” V10:-) Maar gewoon doen denk ik, al komt er later nog een Fritz!box aan.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik zou aan zoiets absoluut niet mijn dure netwerk apparatuur aansluiten simpelweg omdat ik niet weet wat er mee gebeurd is.

Ik snap wat je zegt, maar je mag er zeker op vertrouwen dat een modem dat retour komt uitvoerig wordt gecontroleerd en getest voordat deze naar de volgende klant gaat. Uiteindelijk gaat het om de binnenkant.

Een eigen modem kan inderdaad een oplossing zijn. Maar ik begrijp dat ​@Robkc in dit geval heeft gekozen voor het huren van een Fritz!Box. Ook een goede optie.