Skip to main content

Hi ~2 weeks ago I noticed V10 received an update V1.01.00T04.3Intermediate and since then DHCP server is broken and modem requires daily reboot (sometimes twice a day).

The problem is that once DHCP lease runs out the server does not hand out IP addresses anymore.

Both Wired and wireless devices are impacted.

I performed a factory reset via modem interface and it did not help. Then I called KPN customer support who did not know what DHCP server even is!  But we found out that the factory reset I performed did not finish successfully because modem remembered wifi settings. 

 

So we performed yet another factory reset which then reset everything (maybe).

DHCP server is not responding to Discover.

On top of that some settings are not remembered first try and I have to click again or reboot modem.

 

2 )I would prefer to use my own modem if possible which I can be in control off because this is just disaster, since KPN bought Telfort I keep getting problems but nobody is able to tell me what do I need to use my own modem. Is only solution to this plugging an extra router between KPN modem and my network?

 

 

PS. I found this thread which seems to describe similar problems 

 

Ben van de week ge-update naar die fatale versie voor de ExperiaBox V10, en heb sindsdien dus ook die DHCP problemen. Ik zie dat de klachten daarover al maaaaaaaaaaaaaaaanden oud zijn, hoe lang kan het duren om een DHCP softwarefout te vinden? Zoveel regels sourcecode zijn dat nu ook weer niet.

Welke firmware versie heb je nu dan voor de V10 @Bob Hollywood ???


Ben van de week ge-update naar die fatale versie voor de ExperiaBox V10, en heb sindsdien dus ook die DHCP problemen. Ik zie dat de klachten daarover al maaaaaaaaaaaaaaaanden oud zijn, hoe lang kan het duren om een DHCP softwarefout te vinden? Zoveel regels sourcecode zijn dat nu ook weer niet.

Welke firmware versie heb je nu dan voor de V10 @Bob Hollywood ???

Exact die V1.01.00T04.3 dus. Nu de leasetijd groot gezet, probleem is voorlopig niet meer gezien. Uit/aanzetten hielp ook wel maar tijdelijk. Verder ook al maandenlang last van uitval van de Wifi tijdelijk. Nee, het zijn geen stoorzenders in de buurt, heb eea gecheckt met een spectrumanalyzer en er is niets te meten.


Om precies te zijn: de V1.01.00.T04.3Intermediate.

Uitval van de WiFi blijft voortduren ondanks DHCP. Vast IP adres instellen als workaround (maar kan niet op alle apparaten).


Bij mij geeft V1.01.00T04.3Intermediate op V10 sinds een paar dagen ook geen correcte dhcp-adressen meer uit. Windows 11 laptops komen niet meer het internet op. MacOs (bedraad) krijgt aan de lopende band meldingen 'another device is using your computer's ip'. Die wisselende ip's zie ik niet in de interface van de experiabox waar ik bovendien om de paar seconden wordt uitgegooid. Helpdesk geeft alleen optie om modem om te wisselen en geeft verder geen soelaas. Alles stroomloos en weer aanzetten heeft geen enkel effect. Herkenbaar? Iemand nog tips?


@oglop, we've updated you to the new V10.C.24.06.02 version. Can you check if you're still experiencing the specific DHCP problem from your initial message with this version?

 

 

Ben van de week ge-update naar die fatale versie voor de ExperiaBox V10, en heb sindsdien dus ook die DHCP problemen. Ik zie dat de klachten daarover al maaaaaaaaaaaaaaaanden oud zijn, hoe lang kan het duren om een DHCP softwarefout te vinden? Zoveel regels sourcecode zijn dat nu ook weer niet.

Wat bedoel je hier precies, @Bob Hollywood?

De update naar de .intermediate versie zou je al lang moeten hebben. Dat is de versie waar het hier over gaat. Als jij die update pas nu hebt gekregen, dan is er wellicht meer aan de hand, want dan wijst het erop dat jouw V10 ook geen goede connectie maakt met ons beheersysteem. In welk geval ik je aanraad om je V10 een reset te geven. En dan te kijken of dat ook nog iets doet voor de DHCP issues die je nu hebt.

 

Als jij echter nu de update hebt ontvangen naar V10.C.24.06.02, en je hebt DHCP problemen, maak dan alsjeblieft een eigen topic aan met wat je precies ervaart. Want dan is dat een ander probleem dan waar dit topic over gaat. 


 

Ben van de week ge-update naar die fatale versie voor de ExperiaBox V10, en heb sindsdien dus ook die DHCP problemen. Ik zie dat de klachten daarover al maaaaaaaaaaaaaaaanden oud zijn, hoe lang kan het duren om een DHCP softwarefout te vinden? Zoveel regels sourcecode zijn dat nu ook weer niet.

Wat bedoel je hier precies, @Bob Hollywood?

De update naar de .intermediate versie zou je al lang moeten hebben. Dat is de versie waar het hier over gaat. Als jij die update pas nu hebt gekregen, dan is er wellicht meer aan de hand, want dan wijst het erop dat jouw V10 ook geen goede connectie maakt met ons beheersysteem. In welk geval ik je aanraad om je V10 een reset te geven. En dan te kijken of dat ook nog iets doet voor de DHCP issues die je nu hebt.

 

Als jij echter nu de update hebt ontvangen naar V10.C.24.06.02, en je hebt DHCP problemen, maak dan alsjeblieft een eigen topic aan met wat je precies ervaart. Want dan is dat een ander probleem dan waar dit topic over gaat. 

Ik heb geen DHCP problemen gehad tot vorige week, toen er in een nacht onderhoud is gepleegd. Of ik toen ook die bewuste sw versie heb gekregen weet ik niet, het was eigenlijk de eerste keer dat ik er naar keek en in het forum zocht wie er nog meer problemen had. Dus misschien had ik die sw versie al langer.

In elk geval, sinds gisteren heb ik een nieuwe modem (12) mogen ontvangen en de problemen lijken foetsie. Laten we het erop houden dat de oude modem (10) na zo'n 8 jaar trouwe dienst de geest aan het geven was. De komende tijd zal leren of de 12 beter is.


Ook hier de intermediate versie v10 en problemen met de verbindingen (wel prima verbinding maar geen internet/tv door ontbrekende IP). Reset V10 lost het op (laatst ook een keer met medewerker KPN) maar blijft terug komen (ook / met name via superwifi’s)

 

@KPN graag een oplossing / reactie. @Erik van KPN 


Kan even melden dat na wat zeuren bij de helpdesk ik een Experia12 ter omruil heb gekregen, waarmee ‘het probleem’ zich niet voordoet. Installatie was een jiffie, alleen wat lokale settings moeten ingeven en binnen 15 minuten waren we weer in business.


Reageer