Skip to main content
Beantwoord

V10 VPN PPTP werkt niet meer na update, graag omruilen voor Box 12

• 31 maart 2025
  • 7 reacties
  • 73 keer bekeken

Na de update van de V10 werkt de vpn verbinding niet meer via PPTP. Ik kan niet via een ander protocol vanaf huis werken. Graag zou ik de V10 omgeruild hebben voor een V12, aangezien dit het enige soelaas lijkt te bieden na het forum hier doorgelezen te hebben.

Beste antwoord door hmmsjan_2

Dan weet ik het ook niet. U weet absoluut zeker dat het protocol PPTP is en niet gecombineerd met IPSec of zo, want PPTP wordt niet meer als veilig beschouwd.

Bekijk origineel

Op de KPN Box 12 staat nu dezelfde software als op de Experiabox v10 als die volledig geupdate is. Dus ik denk dat da niet uithaalt. 

• Nieuwkomer
  • 31 maart 2025

Bedankt voor de snelle reactie. Aangezien dit geen oplossing is en ik niet de eerste ben die hier tegenaan loopt. Zou iemand kunnen vertellen die hetzelfde probleem heeft gehad bij een VPN verbinding via PPTP hoe diegene dit opgelost heeft?

Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 31 maart 2025

Ik heb PPTP beperkt getest met de V10. Beperkt in die zin dat ik geen externe server heb maar server en client hier binnen stonden.  Uiteraard wel via het externe IP adres van de router.

De firewall moet in ieder geval staan op “Aangepast + Alles doorlaten” .

Aangezien ik ook de server binnenshuis has moest ik port forwarding instellen naar poort 1723/tcp + udp.

Als het met firewall/aangepast/alles doorlaten nog niet werkt kunt u die port forwarding ook proberen toe te voegen, maar als dat voor de upgrade niet nodig was is het nu ook niet nodig.

Firewall op “standaard” is ook nog een optie.

Het heeft bij mij gewerkt.

• Nieuwkomer
  • 1 april 2025

Bedankt voor deze antwoorden. Helaas krijg ik het hiermee ook niet werkend. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 1 april 2025

Dan weet ik het ook niet. U weet absoluut zeker dat het protocol PPTP is en niet gecombineerd met IPSec of zo, want PPTP wordt niet meer als veilig beschouwd.

Ik weet niet of je het geld er voor over hebt. Maar je zou een Fritzbox kunnen kopen. Eventueel op marktplaats.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@AliBamBam, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Welke softwareversie heb je precies? En ik ben ook wel benieuwd naar de vraag die ​@hmmsjan_2 stelt

hmmsjan_2 schreef:

Reageer