Skip to main content
Antwoord

V10 webinterface werkt niet meer op mobiel na update

• June 20, 2025
  • 10 reacties
  • 112 keer bekeken

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Na de update van de V10 naar firmware V10.C.25.04.05 werkt het navigatiemenu niet meer als ik naar 192.168.2.254 ga.

Via de laptop werkt het nog steeds, maar niet via mijn Android mobiel. Nu werkte het sowieso niet optimaal via een mobiel, maar nu is het helemaal niet meer bruikbaar. 

Het menu klapt nog wel uit, maar de keuzes werken niet meer. 

Beste antwoord door Erik van KPN

Ik heb dit ondertussen ook bij het modemteam nagevraagd en ze zien dit ook terug. Het lijkt erop dat dit is ontstaan vanuit enkele van de aanpassingen die gedaan zijn n.a.v. de nieuwe Europese vereisten rondom toegankelijkheid. Wordt naar gekeken om dat in de volgende versie weer te verhelpen.

10 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 20, 2025

Via de laptop werkt het nog steeds, maar niet via mijn Android mobiel. Nu werkte het sowieso niet optimaal via een mobiel, maar nu is het helemaal niet meer bruikbaar. 

Ik loop daar soms ook wel tegen aan bij bepaalde sites/interfaces.
Zet je browser op je mobiel dan op desktop site/mode.
Dat zou het in ieder geval net zo moeten werken als op je laptop.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 20, 2025

Bedankt voor de tip! Blijft natuurlijk gek dat het menu ineens niet meer werkt.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 21, 2025

Het nog niet optimaal werken van de webinterface op mobiele apparaten is, helaas, nog een van de bekende beperkingen van de nieuwe Software. De tip van Doman is inderdaad een goede voor een beter functionerende interface op mobiel. Maar wil je eens kijken of het menu wel weer werkt als je de cookies verwijdert/cache leegt? 

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 23, 2025

Helaas heeft dat niet geholpen ​@Erik van KPN , ik weet dat het beperkt functioneert, maar nu reageert het hele menu niet meer. Vandaar dat ik het toch even wilde melden. Met de pc variant op mobiel werkt de zoomfunctie weer niet en wordt het ook weer zo onoverzichtelijk.

Het blijft puzzelen op de mobiel, maar het functioneerde voor de update beter 😊

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 23, 2025

Helaas heeft dat niet geholpen ​@Erik van KPN , ik weet dat het beperkt functioneert, maar nu reageert het hele menu niet meer. Vandaar dat ik het toch even wilde melden. Met de pc variant op mobiel werkt de zoomfunctie weer niet en wordt het ook weer zo onoverzichtelijk.

Gebruik een andere/betere browser op je mobiele telefoon?
Met bijvoorbeeld mijn Samsung Internet browser kan ik altijd/alles zoomen.
Eventueel nog je mobiel in landscape/horizontaal mode gebruiken? 🙂

Blijft natuurlijk gek dat het menu ineens niet meer werkt.

Ontwikkelaars en “testers” zitten vaak teveel in hun eigen “bubble”. 😏
Voorbeelden genoeg hier te lezen op het forum.

• Topper
  • June 23, 2025

Zou dit ook te maken kunnen hebben met het feit dat IPv6 aanstaat op je modem? Er schijnt daar een probleem mee te zijn, ook bij Android telefoons. Bij mij heeft het uitzetten van IPv6 de problemen op mijn telefoon opgelost. Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2180546

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 23, 2025

Zou dit ook te maken kunnen hebben met het feit dat IPv6 aanstaat op je modem? Er schijnt daar een probleem mee te zijn, ook bij Android telefoons. Bij mij heeft het uitzetten van IPv6 de problemen op mijn telefoon opgelost. Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2180546

Hi Agnes, dat was voor de update ook al het geval en toen werkte het nog 🤷🏼‍♂️

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 23, 2025

Gebruik een andere/betere browser op je mobiele telefoon?
Met bijvoorbeeld mijn Samsung Internet browser kan ik altijd/alles zoomen.
Eventueel nog je mobiel in landscape/horizontaal mode gebruiken? 🙂

Blijft natuurlijk gek dat het menu ineens niet meer werkt.

Ontwikkelaars en “testers” zitten vaak teveel in hun eigen “bubble”. 😏
Voorbeelden genoeg hier te lezen op het forum.

Nee nog steeds de Google browser, maar ook op mijn (Samsung) tablet krijg ik het niet werkend. Voorlopig maar de laptop opstarten als ik iets wil checken 😊

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 25, 2025

Ik heb dit ondertussen ook bij het modemteam nagevraagd en ze zien dit ook terug. Het lijkt erop dat dit is ontstaan vanuit enkele van de aanpassingen die gedaan zijn n.a.v. de nieuwe Europese vereisten rondom toegankelijkheid. Wordt naar gekeken om dat in de volgende versie weer te verhelpen.

• June 25, 2025

Zal wel weer een half jaar duren voordat dit weer opgelost is...