Skip to main content

Portforwarden werkt niet meer bij mij sinds de laatste update! Erg vervelend, want ik draai servers en wil via extern bureaublad bij mijn pc kunnen. Is dit een algemeen probleem? Voor de update werkte alles nog.

 

Dat is vreemd inderdaad, zou je dat verder kunnen toelichten? Zijn de instellingen verdwenen of kun je nu in zijn geheel geen poorten meer openzetten in het modem?


Goedemorgen Remco,

Ik heb een aantal poorten op enabled staan. Geen ranges, maar enkele losse poorten. De server die ik bereiken wil, heeft een statische ip, ook gereserveerd in DHCP met macadres. 

De poorten zijn niet bereikbaar en de poorten die naar buiten gaan zitten in de 40000 en 50000 range. Totaal niet wat is ingesteld. 

De ipadressen zijn goed ingesteld, dat weet ik zeker. 

Ook heb ik DMZ aanstaan en firewall op low


Kan jij eens screenshots plaatsen van jouw port-forwardings?

 

De poorten zijn niet bereikbaar en de poorten die naar buiten gaan zitten in de 40000 en 50000 range. Totaal niet wat is ingesteld. 

Wat bedoel je met die laatste zin?

 

Ook heb ik DMZ aanstaan en firewall op low

Ik neem aan dat dat een ander apparaat is dat je in de DMZ hebt staan.


Hoi,

hier werkt het ook niet helemaal goed meer na de laatste update.

voorheen geen problemen met portforwarding achter mijn eigen router.

Sommige poorten die ik vrijgeef werken gewoon niet meer en andere weer wel heel vervelend.

 

 


Sommige poorten die ik vrijgeef werken gewoon niet meer en andere weer wel heel vervelend.

En welke werken dan niet meer?

Kan jij (ook) eens screenshots plaatsen van die port-forwardings?


Kan jij eens screenshots plaatsen van jouw port-forwardings?

 

De poorten zijn niet bereikbaar en de poorten die naar buiten gaan zitten in de 40000 en 50000 range. Totaal niet wat is ingesteld. 

Wat bedoel je met die laatste zin?

ik bedoel hiermee dat de poorten bij de masterserver waar ik verbinding mee wil maken een andere poort binnenkrijgen. deze poorten zijn 50463 en 49163. Dit zijn voor mij echt random poorten.

 

 

Ook heb ik DMZ aanstaan en firewall op low

Ik neem aan dat dat een ander apparaat is dat je in de DMZ hebt staan.

Ik heb het goede apparaat in de DMZ staan.

 


E zitten voor mijn gevoel instellingen in de experiabox die zelfs bij een reset blijven hangen. Heb ook al de resetknop ingehouden op het kastje, zonder resultaat.


Kan jij eens screenshots plaatsen van jouw port-forwardings?

 

De poorten zijn niet bereikbaar en de poorten die naar buiten gaan zitten in de 40000 en 50000 range. Totaal niet wat is ingesteld. 

Wat bedoel je met die laatste zin?

ik bedoel hiermee dat de poorten bij de masterserver waar ik verbinding mee wil maken een andere poort binnenkrijgen. deze poorten zijn 50463 en 49163. Dit zijn voor mij echt random poorten.

 

 

Maar wat bedoel je nu want in die port-forwardings staat dat de UDP poorten 27900, 31501 en 31518 geforward worden naar 192.168.2.6.

Kan je eens een screenshot plaatsen van dat "binnenkrijgen van random poorten"?

 

 

 

Ook heb ik DMZ aanstaan en firewall op low

Ik neem aan dat dat een ander apparaat is dat je in de DMZ hebt staan.

Ik heb het goede apparaat in de DMZ staan.

 

Het is niet correct om zowel port-forwardings naar een apparaat te laten wijzen als deze ook als DMZ Host in te stellen.  Ik denk ook niet dat je dat apparaat als DMZ Host ingesteld wilt hebben want daar kleven nogal wat beveiligingsrisico's aan. Het is eigenlijk not done om een computer als DMZ Host in te stellen.


Hallo Wjb,

De poorten zijn niet bereikbaar van buiten. Ik draai een gameserver (soort Quake2 server).

De masterserver die de draaiende servers laat zien,krijgt hele andere poorten binnen (de nummers die ik hierboven genoemd heb).

Met de oude software draaide alles als een tierelier. Nadat de update is geweest (paar maanden geleden?) is er iets gebeurd, waardoor ik de portforwards niet op de rit krijg. Normaal is het een paar keer klikken en het werkt.
Heb zojuist de RDP poort doorgestuurd, deze werkt wel gewoon! dit is toch vreemd?

Ben me bewust van de DMZ, maar wilde kijken of hierdoor de poorten wel open gaan.


Hoe controleer je dan of die poorten wel of niet werken?


Door middel van online portscanners. RDP poort gewoon open, de andere niet.


Je kunt alleen TCP poorten testen met die online portscanners, niet UDP poorten.


@Goatje @wjb Je kan wel UPD poorten scannen

https://pentest-tools.com/network-vulnerability-scanning/udp-port-scanner-online-nmap

Wat staat op 192.168.2.6?

  • Jouw PC? Dat moet je niet doen tenzij je heel goed firewall op je PC heb
  • Jouw eigen router? Heb je weer portforwarding in jouw router goed ingesteld?

 


@Goatje @wjb Je kan wel UPD poorten scannen

Nee, het gaat je niet lukken om met online portcheckers/portscanners een betrouwbaar antwoord te krijgen of een UDP poort "geopend" is of niet. Dit is inherent aan het feit dat UDP een connectionless protocol is. De ontvanger van de data hoeft daarbij helemaal niets terug te sturen terwijl bij TCP na elk berichtje teruggestuurd wordt dat deze goed ontvangen is. Dus ja, als er gereageerd wordt op een UDP poort weet je dat deze "geopend" is maar als er geen reactie is weet je niet dat die poort "gesloten" is.

Ik kan het niet anders maken.