Skip to main content

Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Experiabox V12 en op zich werkt alles prima. Enkele weken geleden merkte ik echter dat wanneer ik inlog in de Experiabox het startscherm “bevroren” is. Ik kan nergens op klikken, er is niets zichtbaar van mijn netwerk, mijn SSID van de wifi is niet zichtbaar. Kortom ik kan helemaal niks. Hierover heb ik eerder contact gehad met KPN en de suggestie was om een harde reset te doen of om de V12 te vervangen. Met beide scenario's was ik niet blij omdat ik nogal wat port forwarding instellingen in de V12 heb gezet. Ik heb op een gegeven moment bedacht dat misschien de 3 experia versterkers ( die zwarte vierkante kastjes) het probleem waren. Ik heb alle versterkers uitgezet en ook fysiek de utp kabels uit het netwerk gehaald. De V12 toen opnieuw opgestart en ik kon overal weer bij en alles was weer zichtbaar. Daarna de versterkers een voor een opnieuw aangesloten en opgestart en ik kon nog steeds in de V12en doorklikken vanaf het startscherm.

Echter nu ik gisteren eens wilde kijken of ik nog steeds in de V12 kon inloggen en zaken bekijken of wijzigen, bleek dat ik wederom een “bevroren” startscherm zie en verder niks kan.

Hoe is dit mogelijk? Ik heb geen zin om, als ik iets wil wijzigen, steeds de versterkers uit moet zetten om aanpassing te kunnen doen in de V12. Het valt me ook op dat als ik via hun  IP adres de versterkers benader, ik automatisch het inlogscherm van de V12 krijg. Voorheen kon ik via het IP adres daadwerkelijk in de versterker komen.

Onderstaand het "bevroren”startscherm

 

Overigens werkt alles in mijn netwerke en wifi verder prima.

m.vr.gr

Henk

Hoi @HenkdB, dat hoort natuurlijk gewoon te werken. Ik heb dit al wel eerder eens voorbij zien komen maar heb de oplossing zo niet paraat.
Kun je de volgende dingen eens proberen?

  • Cookies verwijderen
  • Andere browser proberen
  • vanaf een ander apparaat proberen

Meer informatie over de box 12 kun je vinden op onze nieuwe kennisbank!

 


Beste Thomas,

Alle 3 je suggesties heb ik geprobeerd, echter zonder het gewenste resultaat.

Mocht de oplossing je te binnen schieten, dan hoor ik het graag.

M.vr.gr

Henk

 


Ah jammer, dan heb ik hier ook niet zosnel een andere oplossing voor dan je modem toch een keer een factory reset te geven. 

Om instellingen te wijzigen zou je ook de KPN Thuis app kunnen gebruiken trouwens. Dan heb je de webinterface in principe verder niet nodig.


Ervaar hier exact hetzelfde probleem als dat van HenkdB, kan inloggen in het modem Mediabox 12, alles is echter bevroren.
Als ik ergens op klik gebeurt er helemaal niets. Alles werkt verder prima, Maar in het verleden kon ik gewoon inloggen in het modem, alles zien en eventueel aanpassen. Nu al enige tijd niet meer.

Mvg. Marc


Zelfde als Marc vK. En de Thuis app detecteert het modem niet. 
Fabrieksreset is wel heel drastisch. Is er echt geen eenvoudiger oplossing? Bijvoorbeeld na logon een commando in een URL voor het herstellen van de homepage?


Bardange, ik heb uiteindelijk toch de reset gedaan. Alles werkt nu weer! Blijkt ook stuk minder werk dan ik aanvankelijk dacht, aangezien alle instellingen behouden gebleven zijn. (Het kan natuurlijk geluk geweest zijn, maar ik denk dat alle instellingen opgeslagen zijn bij KPN). Totaal max 15 tot 20 min bezig geweest. Groet Marc


Reset gedaan en inderdaad geen configuratie data verloren, enkel het admin wachtwoord weer moeten resetten. Dus viel inderdaad mee. Dank Marc!