Skip to main content
Antwoord

Vaak problemen om in te loggen op Box 12

• May 5, 2025
  • 3 reacties
  • 34 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vaak probeerde ik in te loggen op Box12  vanaf diverse devices in mijn thuisnetwerk. De laatste tijd lukt inloggen via de geijkte methoden niet meer. Zo probeerde ik o.a. : https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/ en https://mijnmodem.kpn, https://192.168.2.254 en allerlei andere combinaties maar er gebeurde niets. Later probeerde alleen in te voeren: mijnmodem.kpn  of 192.168.2.254. Tot mijn verbazing verscheen toen de Gui van Box12.....alleen er naast stond : NIET BEVEILIGD! Dit lijkt mij toch niet zo fris. Hoe komt dit en hoe los ik het op. Alle browser caches in de div. browsers waren geleegd.

Na de laatste update van Box 5 is mijn wifi versterker ook niet meer fris. Led blijft constant oranje. Paar maal getracht de wifiversterker te updaten door aansluiting op Box12 met kabel. De midem opnieuw gestart vanuit de Gui en de groene led op de versterker bleef eindeloos knipperen. Na een uur stekker eruit, toen weer gestart. Led bleef uiteindelijk vast groen. Mooi !....daarna weer draadloos teruggezet op zijn originele plek, 6mtr van Box12 en weer gestart. De versterker led brandt nu weer oranje. Schiet niet echt op zo...Trouwens op dezelfde plek werkte hij voorheen perfect met vaste groene led.

Beste antwoord door GerardM55

Inmiddels heb ik het voor elkaar. Ik heb de versterker nigmaals de hele nacht aan de Box12 gehangen net een utp kabel. Daarna de modem herstart. s'Morgens opgestaan en het wonder was geschied. Her lampje was steady groen. Daarna losgekoppeld en weer teruggezet ongeveer 6 mtr van modem. Lampje bleef weer lang oranje maar in de middag opeens steady groen. Ik blijf er weer even vanaf. Waarschijnlijk toch in de nacht de laatste firmware gedownload op de versterker.

Bedankt voor je interesse.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@GerardM55, welke software versie staat er op jouw Box 12? En wat voor wifi versterker heb je precies, is het een Experia Wifi, SuperWifi1, SuperWifi2 of iets anders? Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daarvoor kan je het makkelijkste een terugbelafspraak maken via onze site.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • May 9, 2025

Inmiddels heb ik het voor elkaar. Ik heb de versterker nigmaals de hele nacht aan de Box12 gehangen net een utp kabel. Daarna de modem herstart. s'Morgens opgestaan en het wonder was geschied. Her lampje was steady groen. Daarna losgekoppeld en weer teruggezet ongeveer 6 mtr van modem. Lampje bleef weer lang oranje maar in de middag opeens steady groen. Ik blijf er weer even vanaf. Waarschijnlijk toch in de nacht de laatste firmware gedownload op de versterker.

Bedankt voor je interesse.

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het gelukt is ​@GerardM55! Als de SuperWifi met een kabel is aangesloten kan die inderdaad een update binnenhalen. Vaak is een half uur daarvoor genoeg, dus een hele nacht moest zeker voldoende zijn 🙂 Zo kan je weer vooruit dus, als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.