Skip to main content
Vraag

Vannacht wordt mijn Experia Box V10 geüpdatet, blijft de optie 2.4 GHz beschikbaar?

PietKei
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Vannacht wordt de Experia 10 modem geüpdatet mijn vraag is blijft de 2.4ghz afzonderlijk nog beschikbaar?

Het is wel te hopen, want ik heb ongeveer 25 devises op deze band draaien…

Groet!

13 reacties

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6590 reacties
  • 25 maart 2025

Hallo ​@PietKei 

Niet op dezelfde manier, je moet dan een Extra Wifinetwerk aanmaken voor alleen de 2.4GHz.

Zie dit kennisbank artikel waarin uitgelegd wordt hoe je dat instelt:

PietKei
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 108 reacties
  • 25 maart 2025
GeSp schreef:

Hallo ​@PietKei 

Niet op dezelfde manier, je moet dan een Extra Wifinetwerk aanmaken voor alleen de 2.4GHz.

Zie dit kennisbank artikel waarin uitgelegd wordt hoe je dat instelt:

Dat zou betekenen dat al mijn devices niet meer werken en opnieuw allemaal moeten worden geïnstalleerd?

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6590 reacties
  • 25 maart 2025

Dat hoeft niet als je bij het Extra Wifi netwerk dezelfde SSID (Wifi naam) en wachtwoord gebruikt als die je nu ook bij de 2.4GHz gebruikt.

Ik neem aan dat je daar een andere SSID gebruikt dan voor de 5GHz?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 25 maart 2025

Beste ​@PietKei de 2.4- en de 5.0-band blijven gewoon werken, alleen niet apart zichtbaar  en de meeste devices zullen gewoon verbinding maken.

Er zijn devices die daar wat meer moeite mee kunnen hebben en daarvoor kun je het eerder genoemde ‘extra wifi’ activeren en daarbinnen een extra 2.4-band.

Maar als je kwalitatief goede devices hebt met de meest recente software, zullen ze zonder problemen automatisch verbinden c.q. verbonden blijven.

PietKei
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 108 reacties
  • 25 maart 2025
GeSp schreef:

Dat hoeft niet als je bij het Extra Wifi netwerk dezelfde SSID (Wifi naam) en wachtwoord gebruikt als die je nu ook bij de 2.4GHz gebruikt.

Ik neem aan dat je daar een andere SSID gebruikt dan voor de 5GHz?

Klopt aparte SSID naam.

Ok, dank je!

Nog een vraag, ik heb nog 2 oude witte (vierkante) KPN versterkers, blijven de nog werken?

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6590 reacties
  • 25 maart 2025

Voor de Experia Wifi versterkers is nog geen update naar de nieuwe KPN software als ik bij de Product updates kijk, ik denk niet dat die na de update nog samenwerken met de V10.

PietKei
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 108 reacties
  • 25 maart 2025
GeSp schreef:

Voor de Experia Wifi versterkers is nog geen update naar de nieuwe KPN software als ik bij de Product updates kijk, ik denk niet dat die na de update nog samenwerken met de V10.

Dank je! Ik hoop het beste!

Groet!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 25 maart 2025

Beste ​@GeSp en ​@PietKei voor de witte vierkante versterkers komt geen update mee, maar kunnen dus best wel blijven werken.

De zwarte vierkante versterkers blijven ook na de update van de modem gewoon werken, die moet je immers bekabeld aansluiten en er komt ook nog een keer een update voor, maar zullen nooit een mesh kunnen vormen, aangezien ze niet draadloos aan de modem te koppelen zijn.

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6590 reacties
  • 25 maart 2025

In de product update staat het wel vermeld ​@JanD 

Deze update doet voorbereidend werk. Zodat we, op later moment, een versie van de KPN Software die we nu op de Box 12 zetten, ook op de Experia Wifi kunnen installeren.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 25 maart 2025

Beste ​@GeSp ik schreef ook dat voor de WITTE versterkers geen update meer komt, maar voor de ZWARTE wel.

PietKei
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 108 reacties
  • 26 maart 2025

@GeSp ​@JanD 

De update heeft plaatsgevonden.

Alle devices werken!

1. Ik had begrepen dat er een apart WiFi netwerk wordt aangemaakt voor de 2.4 ghz band, dat netwerk is ook aangemaakt.

Maar in dat netwerk staan NUL devices, maar 

alle 2.4ghz devices werken wel.

Is dat zoals het moet zijn?

1. Ook de 2 (bekabelde) witte vierkante KPN versterkers bijven goed werken, zowel op de 2.4 en 5ghz band.

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6590 reacties
  • 26 maart 2025

@PietKei Fijn dat alles is blijven werken.

Ik vermoed dat alle 2.4GHz devices nu met de witte versterkers zijn verbonden en dat zie je niet in de status van het modem omdat die niet samenwerkt met die versterkers.

Als alles nu werkt dan zou ik er verder niets aan veranderen.

JanD schreef:

Beste ​@GeSp ik schreef ook dat voor de WITTE versterkers geen update meer komt, maar voor de ZWARTE wel.

Ik zie het ​@JanD , die witte zijn ook geen Experia wifi zoals ik veronderstelde.

PietKei
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 108 reacties
  • 26 maart 2025

@GeSp ​@JanD 

Ik denk niet dat 2.4ghz devices allemaal via de versterkers werken.

De versterkers staan op redelijk verre afstand, maar alle devices hebben 100% ontvangst.

Ik ga voorlopig niets doen, het werkt... 

Reageer