Skip to main content
Antwoord

Vast IP adres vastleggen in de Box 12, hoe doe ik dit?

• June 29, 2025
  • 8 reacties
  • 106 keer bekeken

In een modem V12 wil ik een IP adres vastzetten. Volgens mij is dit in Mymodem / LAN IP4 / en dan het gewenste adres selecteren en vastzetten. Maar ik zie in Device Modem ook een optie om het adres te reserveren. Wat is dat voor optie ? Kan iemand mij de verschillen uitleggen ?

Beste antwoord door TDN

Dank voor je reactie. Dat vermoedde ik al. Maar wat is dan het verschil tussen deze werkwijze en bij LAN IP4 het adres vastzetten ?

Bij reserveren kan je ook zelfs een ip adres kiezen, ook voor offline apparaten, bij vast zetten wordt automatisch het huidige ip adres van het online apparaat gereserveerd.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 29, 2025

Beste ​@ruuddebree als je een adres reserveert, dat wordt het vastgelegd voor het aangesloten apparaat.

Stel je laptop gebruik 192.168.2.12 en je zet er een reservering op, dan gebruikt je laptop altijd dat adres totdat je het zelf weer aanpast.

• Auteur
  • Helper
  • June 29, 2025

Dank voor je reactie. Dat vermoedde ik al. Maar wat is dan het verschil tussen deze werkwijze en bij LAN IP4 het adres vastzetten ?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 29, 2025

In welke rubriek staat bovenstaande ​@ruuddebree , ik kan het zo gauw niet vinden, plaats anders eens een schermafdruk.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 29, 2025

Bij reserveren kan je ook zelfs een ip adres kiezen, ook voor offline apparaten, bij vast zetten wordt automatisch het huidige ip adres van het online apparaat gereserveerd.

• Auteur
  • Helper
  • June 29, 2025

De vraag is dus wat is het verschil tussen beide methoden ?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 29, 2025

De vraag is dus wat is het verschil tussen beide methoden ?

Zijn de verschillen niet duidelijk?

• Auteur
  • Helper
  • June 29, 2025

Het kwartje valt nu 😇 Dank voor de support. Hier kan ik verder mee. Ik wil de optie vastzetten dus gebruiken. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 1, 2025

Goedemorgen ​@ruuddebree :)

Het kwartje valt nu 😇 Dank voor de support. Hier kan ik verder mee. Ik wil de optie vastzetten dus gebruiken. 

Goed om te lezen dat het kwartje is gevallen en dank ook nog voor het delen hiervan!