Skip to main content

Elke keer als KPN de software van mijn modem (Box 12) update, komt er een fout vast telefoonnummer in mijn modem te staan. Als ik het modem daarna reset met een paperclip, staat het goede vaste telefoonnummer er weer in. Maar dat is erg onhandig, vooral als ik er niet aan denk. Dan ben ik via de vaste telefoon niet meer bereikbaar. Kan dit ook opgelost worden?

Hoi @Fred_F . Dat is een merkwaardige storing.  Dan staat er waarschijnlijk ergens een fout nummer op de centrale server.

Had je ooit 2 nummers?  Is nog meer context hierbij?


Hoi Erwin van KPN,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb nooit twee vaste telefoonnummers gehad.

Toen ik na de laatste update van het modem inlogde, stond er als vast nummer 0528-x2xxxx, terwijl het 0528-x3xxxx moet zijn. Het tweede cijfer van het abonneenummer was dus een 2, waar het een 3 moet zijn. Er staan geen andere vaste nummers in het modem. Als ik het mij goed herinner, was het bij de voorlaatste update precies dezelfde fout.

Na de paperclip reset stond het juiste nummer weer in het modem. Op mijn.kpn.com staat wel het juiste nummer.


Normaliter moet ik je doorverwijzen naar 0800 0402, @Fred_F .  Maar ik vrees dat je daar vastloopt.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Beste Erwin,

Bedankt voor je super hulp. Ik heb mijn profiel zo goed mogelijk aangevuld, als je nog meer informatie nodig hebt hoor ik het wel.

Met vriendelijke groeten,

Fred


Sorry voor de late reactie.  Volgende week zijn er meer collega's aanwezig en dan ga ik met hun kijken naar de instellingen op de server.  

Hopelijk kunnen we iets vinden.  Ik kom er volgende week op terug. Heb je vrijdag nog niks gelezen, laat het me hier even weten.


Hallo Erwin,

heb je/jullie al iets kunnen vinden?

Met vriendelijke groeten,

 

Fred


We kunnen niks geks vinden.  De situatie is nu ook lastig te reproduceren aangezien alles nu goed staat.

Ik heb je gegevens door gestuurd naar het development team.  Of zij nog iets vinden weet ik niet.   Laten we even afwachten hoe het bij de volgende update gaat.  Als het dan mis gaat kunnen we direct handelen. 


Beste Erwin, Bedankt voor al je hulp. Als de software van het modem weer een update krijgt, zal ik het eerst melden zodat jullie er naar kunnen kijken. Ook zal ik een screendump van de modeminstellingen maken. Daarna zal ik het modem pas resetten.

 Met vriendelijke groeten,

 

Fred


Reageer