Skip to main content

Ik heb volgens mij geen internet telefoon maar een normaal ouderwets standaard abonnement maar de configuratie wizzard vraagt dingen waar ik geen antwoord op kan geven zoals gebrukersnaam, password, area code etc. Dat zijn dingen die mijn telefoon niet heeft. Wat moet ik intypen en waar, heb ik wel de juiste router voor mijn abonnement. Ik heb internet van XS4ALL en vaste telefoon van KPN en ik heb nu alleen internet. Die telefoon is van levensbelang voor mij! Help!

even voor je gekeken waar je dat kan instellen, heb zelf geen echte vaste lijn en een 7490, maar je moet op line settings klikken, vervolgens krijg je een ander scherm waarin je het vinkje Landline enabled moet aanklikken vervolgens onderaan op  apply klikken,  dan zou het moeten werken, succes

 

 


Het vaste lijn vinkje is alleen als je een echte 2 draads lijn apart binnen krijgt, met een splitter in geval van ook internet er bij.
Maar dat komt steeds minder voor.

Ws zal het bij de vraagsteller gaan om het instellen van voip.
En hoe dat gaat daar weet ik niet maar dat is wel ergens te vinden.


Krijg die keuze niet en FON1 heb ik verwijdert omdat de settings niet werkten. Bij het opstarten van een nieuw device wordt ik terug verwezen naar de password en area velden met het advies eerst dat op te zetten. Ergens krijg ik de keuze om iets te kiezen maar het veld waar een nummer zou moeten staan is leeg en dat lege veld wordt niet geaccepteerd. 


Denk niet dat ik VOIP heb, ben daar in ieder geval niet van op de hoogte. Ik had voorheen wel een splitter maar die werd bij mijn oude Fritz!Box door een ander ding vervangen. Daarmee hoefde ik alleen mijn telefoon in FON1 in te pluggen en het werkte prima. Ik geloof niet dat ik verdere informatie moest intypen maar het is wel al zo,n 10 jaar geleden. Dat was een Fritz!Box Fon WLAN 7360 v2


. . .mijn telefoon in FON1 in te pluggen en het werkte prima.

Dan heb je voip.

Dat was een Fritz!Box Fon WLAN 7360 v2

En die heb je niet meer ? Daar zou je de gegevens nog uit kunnen halen.

. .  FON1 heb ik verwijdert

Je moet wel minstens 1 toestel hebben toegewezen.

Hoe dan ook, je moet je gegevens opvragen, maar hoe, dat probeerde ik op te zoeken, dit lijkt mij de plek :
https://forum.kpn.com/kennisbank-vast-bellen-140
Maar helaas.

Wie weet het en vult aan ?

 


Dit is wat er gevraagd wordt voor invoer nieuw nummer (sorry voor het Engels)

Enter Telephone Number

Select your telephone provider and enter the telephone number and the registration data sent to you.

Account Information

Telephony providerCallvoipFreedomKPNOdidoSIP trunking with various telephone numbersSolconStipte / GlobalXSVoysSIP DDI lineOther providerFRITZ!Box in the Home Network

Telephone number for registration*

Internal telephone number in the FRITZ!Box**

 

Other Telephone Numbers

*Telephone number for registration

Please enter in this column the telephone number for registration. You received this telephone number from your provider. Different providers may call it by a different name. Please enter the telephone number exactly as you received it from the provider, including any special characters it may include.

**Internal telephone number in the FRITZ!Box

Now enter your telephone number without an area code and without special characters.

Other Telephone Numbers

Under "Other Telephone Numbers" you can create additional telephone numbers, as long as they have same account information (username and password) as the first telephone number. Telephone numbers with other account information can be configured later using the "New Telephone Numbers" button under "Telephone Numbers".

 

Account Information

Username                                                                    Login naam voor mijn KPN?

Authentication name                                                  Zoals Pietje Bel, soort aanspreek titel?

Password                                                                    waarmee ik op mijn KPN inlog?

Registrar                                                                     is dat KPN?

Proxy server                                                               wat is dat?

Enter your area code:                                                ik neem aan dat dit netnummer is

Area code                                                                  of is het misschien postcode


Ik heb die oude router nog wel maar hoe krijg ik de gegevens eruit nu het niet meer is aangesloten?


Het moet ergens staan, maar waar ?
Ik zocht even met :
fritz site:https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/
En zo kwam ik op :

( sorry voor het engels :-)   )
En dan naar :
https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials


Als je voip hebt zul je eerst je log in gegevens moeten hebben, die hebben de gebruikers hier niet 

ik heb even gekocht en kon dit vinden:

 

Om gebruik te maken van Vast Bellen (VoIP-telefonie) via je eigen apparatuur heb je de servicetool van KPN nodig.
Hiermee vraag je de SIP-gebruikersnaam aan en voer je het- SIP wachtwoord in. De servicetool werkt alleen als je
op dat moment van je vaste huisaansluiting gebruik maakt, zonder VPN.
De servicetool is te vinden op kpn.com/eigenapparatuur

 

 

daar moet je beginnen, als je nu log in gegevens krijgt heb je voip 

 

 

 


heb je jou fritzbox ingesteld met het KPN profiel als provider?? dan zouden de telefonie instellingen namelijk vanzelf ingeladen moeten worden.


ik heb KPN als provider geslecteerd maar mijn abonnement is van xs4all. Ik zie nu dat xs4all ook in de dropdown list staat. Misschien moet ik die proberen. Vreemd dat KPN ook werkt.


je kunt het Xs4all profiel proberen. maar volgens mij zijn deze ongeveer identiek. het kan soms helpen om de fritzbox daarna even opnieuw op te starten.


Er veranderde wel iets, de wizzard liet mijn telefoon rinkelen, maar als ik mijn mobiel bel dan krijg ik een in gesprek toon. Het telefoon lampje op de router licht wel op. Als ik omgekeerd bel dan rinkelt de telefoon nog steeds niet. Er staat nu wel een nummer in FON1 device.


Als je inlog op je FB en je gaat naar

 

Internet - Toegangsgegevens, dan kan je op het tabblad aanbiedersdiensten, alle vinkjes aan zetten, hierdoor krijg je modem automatisch de configuratie binnen vanaf KPN. 
 

Even opslaan en je modem een keer opnieuw opstarten, vaak krijg je dan alle gegevens direct vanuit KPN gepushed naar je modem


met omgekeerd bellen bedoel je als je je mobiel probeert te bellen met je vaste telefoon ? 

dat nummer wat er staat bij FON1 is dat jou telefoon nummer en zie je dat 1 keer of 2 keer staan ? 

 


In het overzicht staat nu dat er een nummer is maar het is geen geregistreerd nummer.


Ik bel van en naar beide telefoons, op mijn mobiel gaat ie wel over maar mijn vaste telefoon rinkelt net. Ik heb de modem net opnieuw opgestart maar het maakt geen verschil. Het status lampje van FON1 blijft uit ondanks dat mijn nummer er in staat.


dus je belt van vast naar mobiel en je mobiel gaat over

je belt van mobiel naar en en krijg de ingesprektoon ? 

maar nog een keer de vraag bij FON1 zag je een telefoon nummer staan, zie je dat nummer 2 keer ? of 1 keer ? 

 


Ik zie het nummer maar een keer. Het mobiel laat na de kiestoon de beltoon horen over de speaker, i.e. het belt het gekozen nummer maar de vaste telefoon rinkelt niet. Ik kan niet eens een psychiater bellen.


oke dan ga ik er vanuit dat het nummer staat bij Number for Outgoing Calls, en dat er niks staan bij Incoming Number 

 

druk eens op het potloodje wat er achter staat, zie je dan dat er een vink staat bij React only to the following numbers ? zo ja zet dan een vinkje bij React to all numbers, druk op apply.

staat het nummer er nu wel 2 keer ( en gaat de telefoon nu wel over ? ) 

 

 


React to all is de default keuze. Maar nu is het nummer weer weg omdat ik KPN weer heb geprobeerd. Ik heb geen idee wat het programma van me wil en de wizzards helpen ook niet. Elke keer bij de beltest krijg ik het bericht FAILED.. Een keer ging mijn vaste telefoon over met de test maar het werkte nog steeds niet. Ga maar weer eens de router heropstarten.


Geen enkele vooruitgang tot zover, evengoed bedankt voor alle hulp. Ik hoop dat service plus meer informative oplevert. Ik laat het nog weten als de oplossing is gevonden. Groetjes.

rabartel

 


Mysterie is opgelost. Op een of andere manier werkte de Fritz!Box Fon WLAN 7360 v2 prima met een analoge lijn wat zelfs de helpdesk verbaasde. Er ligt wel een splitter achter de meubels maar er heeft altijd maar een DSL kabeltje ingezeten en geen telefoon lijn want die zat altijd direct in deze router. Alles werkte normaal en zelfs telefoon logs werden opgeslagen. De nieuwe Friz!Box werkt dus niet meer op deze manier dus moet de telefoon weer op de splitter worden aangesloten. De lijn is gecheckt en de analoge verbinding werd vast gesteld, dus geen VOIP of iets anders. Het nieuwe mysterie is nu dus, hoe was het mogelijk dat die oude router zowel internet als telefoon kon doen, want  ook volgens de helpdesk zou dit niet mogelijk moeten zijn. Nogmaals bedankt voor jullie behulpzaamheid!

rabartel


Mysterie is opgelost. Op een of andere manier werkte de Fritz!Box Fon WLAN 7360 v2 prima met een analoge lijn wat zelfs de helpdesk verbaasde.

Dat is dan een helpdesk van niks, de Fritz!Box 7360 heeft een gecombineerde DSL/Tel aansluiting welke de Fritz!Box middels een meegeleverde Y kabel op de splitter aan zowel het DSL gedeelte als het  vastelijntelefoongedeelte kon aansluiten, staat ook gewoon in het manual, zie website AVM Fritz.

Omdat vastelijn telefonie nagenoeg volledig is vervangen door VOIP telefonie hebben de latere Fritz boxen een dergelijke aansluiting niet meer.


dus zit je telefoon nu niet op de fritz aangesloten ?  maar rechtstreeks op de spitser ? 


Reageer