Skip to main content

Wij zaten eerst op een xs4all lijn met een Fritxbox 7581. De verbinding was altijd stabiel. Sinds kort zijn we omgezet naar een KPN lijn met de KPN Box 12. De overstap was nodig vanwege de TV box die we wilden gebruiken. Sinds dat we over zijn, valt de verbinding zeer regelmatig uit. Uit en aanzetten van het modem helpt voor eventjes. Ik las ergens op het forum een bericht dat klanten met de KPN Box v12 issues hadden met pair bonding en dat de KPN Box 10 daar wel goed mee om zou kunnen gaan. Zou dat hier ook het geval kunnen zijn? Hoe zie ik of er pair bonding wordt gebruikt?

Ik lees dat ik ook een Fritzbox kan huren. Als ik naar de bestelpagina ga, dan zie ik daar niet dat daar een type wordt genoemd. Dus ik weet niet of ik dan een fritzbox krijg die pair bundling heeft.

U kunt pairbonding herkennen aan de zgn y-kabel. Daar wordt altijd de v10 bij geleverd. Gaan de ledjes op het modem anders branden?

 


Nee, ik zie niet zo’n kabel. Resetten heeft ook niet geholpen. Dus het probleem ligt ergens anders aan. Maar waaraan? Heeft iemand nog suggesties?


Hoi @MHCRosmalen, welkom op onze community! Je verbinding hoort natuurlijk gewoon netjes stabiel te zijn. Gebeurt er ook iets met de lampjes op je experiabox als de verbinding wegvalt?
Als die rood of uit gaan, kun je hierover dan eens met ons bellen op 0800-0402? Mijn collega's kunnen dan de lijn meteen even uitlezen!

Als die lampjes groen blijven branden tijdens de storing is de kans groter dat er op je netwerk iets zit wat stoort. Kun je dan toelichten hoe je je netwerk ingericht hebt? Wat voor apparatuur gebruik je precies en hoe heb je alles aangesloten zitten? 
We denken graag even mee!


We hebben achter de v12 een switch om oa de KPN TV+ Boxen, Kassa en muzieksysteeem. Op internet aan te sluiten. Op de momenten dat we geen verbinding hebben, is het probleem volgens de online tool van KPN gewoon bereikbaar voor KPN. De andere kant op, van ons naar internet werkt het dan niet. Als ik het modem via de KPN tool herstart, werkt het weer een tijd. Overigens doet ie het nu al een wat langer wel goed.

Aan ons interne netwerk is na de overstap van xs4all naar kpn niets meer gewijzigd. Ik zal bellen wanneer het issue zich weer opnieuw voordoet.


Reageer