Skip to main content

Sinds enkele maanden valt de verbinding met mijn eufy cameras weg. Ik heb een 2,4ghz netwerk ingesteld en dan lukt het om alles werkend te installeren. Daarna valt plotseling de verbinding weg en gaan de cameras offline. Alles weer opnieuw instellen helpt dat maar tijdelijk. Ik heb een Xperiabox v10. 

Verder werkt de wifi prima en ondervind ik nooit problemen.

 

Heb je de 2.4band wel een andere naam en wachtwoord gegeven dan de5.0band @martijnb86 ?


Wel een andere naam, geen ander wachtwoord. Is dat noodzakelijk?


Wel een andere naam, geen ander wachtwoord. Is dat noodzakelijk?

Nee @martijnb86 


Wat is de afstand tussen het modem en de camera's? En zit er een muur tussen of staat het modem in de meterkast?


Modem staat in de meterkast. Maar de opstelling heeft altijd gewerkt. Had nu nieuwe cameras gekocht, volgens eufy lag het daar aan, maar helaas geen succes

 


En je hebt geen andere wifipunten in gebruik?


Nee, geen andere wifi punten in gebruik..

 


Wat is de afstand tussen de camera's en de modem @martijnb86 ?


Heb de cameras al verplaatst om te zien of dat verschil maakte, maar helaas ook dit zonder succes. 


@martijnb86 Welk model heb je? Hoe zijn ze verbonden? Via Homebase of direct met router? Hoe is Homebase verbonden? Bekabeld of draadlos? 


Voor de cameras heb ik de homebase 2, voor de deurbel de chime (T8020P11233030B6). De cameras hebben altijd goed gewerkt, tot 2 maanden geleden. De deurbel heb ik recent nieuw gekocht, maar geeft dezelfde problemen. Beide draadloos verbonden met de wifi. Verbinding tot stand brengen werkt dus goed, alleen na enige tijd (wisselend) gaan de cameras en de deurbel offline. Soms beide, soms 1 vd 2. 


@martijnb86 Verbind de homebase via ethernet met de router of schakel in router de optie automatisch kanaal uit en kies een lage kanaal nummer. Homebase kiest voor zijn eigen wifi kanaal 11, als de router ook een kanaal dichtbij kiest heb je te sterk interferenties. 


Heb je dit laatste kunnen proberen @martijnb86


Ja, vandaag de verbinding een vast kanaal gegeven. Helaas zonder succes. Werk allemaal weer enkele uren en dan valt de verbinding van beide homebases los van elkaar weg. Of anders gezegd.. de homebases blijven verbonden maar de koppeling met de cameras en deurbel valt weg 


@martijnb86 Eufi gebruikt aangepast wifi protocol om batterij te sparen. Je kan het proberen met 

Homebase settings → General → Operation Mode → Performance Mode, dan zijn batterij sneller leg maar verbinding stabieler.

Hier de uitleg over vast wifi kanaal.

The homebase 2's own wifi network always uses the same channel number as the internet wifi router it communicates with.

That has a nasty side effect though:

If your wifi router is configured to automatically choose a free wifi channel, it will try to avoid the channel that the homebase uses. And every time it switches channel, the homebase follows it. So it's like a cat and mouse game with constantly changing channels.

I fixed this problem by manually choosing a fixed channel on my wifi router


Oke, aangepast voor de homebase 2. Voor de wifi Doorbell chime kan ik dit niet instellen. 


Update: homebase 2 lijkt nu te blijven werken.. gehad de deurbel niet. Deze blijft offline gaan.


@martijnb86 Je kan met de App Wifi Analyzer scannen naar het wifi kanaal van homebase (meestal zonder ID of Smart Inovation). Stel het wifi kanaal van de router op de minst druk plek of je kan proberen homebase via kabel met de router te verbinden. Hoe minder verkeer op wifi hoe langer kunnen de eufi apparaten de verbinding houden


Update: homebase 2 lijkt nu te blijven werken.. gehad de deurbel niet. Deze blijft offline gaan.

Dat is in ieder geval een verbetering, hopelijk lukt het met de deurbel ook met de laatste tips van TDN!


nee helaas blijft het probleem met de deurbel bestaan. Ik krijg deze niet werkend ondanks alle aanpassingen. 


Balen @martijnb86 😐

Heb jij vanuit jouw ervaring nog meer ideeën @TDN


Heeft het nog zin om een andere "nieuwere" modem in te zetten?