Skip to main content

Ik heb de laatste tijd een probleem, ik vermoed door de laatste firmware update van Box 12. Dagelijks, vaak meerdere keren wordt de verbinding gerest. Het lijkt steeds erger te worden.

Uit de modem logs:

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiate

Het vervelend hiervan is dat diverse apparaten geen verbinding meer hebben met het thuisnetwerk, tenzij ik ze eerst handmatig benader op het ip van apparaat. Dit is erg storend voor apparaten zoals een beveiligingscamera, sensor, media-streamer.

Is dit probleem al bekend?
Wanneer is er een oplossing beschikbaar?

 

Admin: afgesplitst

Hoi @nvvn, We hebben even een eigen topic voor je vraag aangemaakt. 
 ̶D̶e̶z̶e̶ ̶f̶o̶u̶t̶m̶e̶l̶d̶i̶n̶g̶e̶n̶ ̶b̶e̶t̶e̶k̶e̶n̶e̶n̶ ̶v̶o̶l̶g̶e̶n̶s̶ ̶m̶i̶j̶ ̶n̶i̶e̶t̶ ̶v̶e̶e̶l̶ ̶m̶e̶e̶r̶ ̶d̶a̶n̶ ̶d̶a̶t̶ ̶d̶e̶ ̶v̶e̶r̶b̶i̶n̶d̶i̶n̶g̶ ̶w̶e̶g̶v̶a̶l̶t̶ ̶e̶n̶ ̶w̶e̶e̶r̶ ̶t̶e̶r̶u̶g̶k̶o̶m̶t̶.̶

Welke softwareversie heb je op je Box12?
Kun je toelichten hoe je je netwerk verder ingericht hebt? Wat voor apparatuur gebruik je en hoe heb je alles aangesloten zitten?


Uit de modem logs:

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiate

TR-069 informatie meldingen kan je negeren, die zijn volstrekt onschuldig en geven eigenlijk niets anders aan dan dat de Experia/KPN box even met het beheerplatform van KPN gecommuniceerd heeft. Alleen meldingen van het type "warning" of "error" zijn interessant om te analyseren.


De meest recente versie SGEJ1000060E. Modem 12 met 1x Wifi Experia zwart. De problemen doen zich voor met de apparatuur die verbinding maakt met het wifi punt van de modem.
Inmiddels heb ik de modem opnieuw een reset gegeven en lijkt het probleem (voorlopig) opgelost te zijn. Ik zie nog steeds dat de verbinding van de modem meerdere keren per dag wegvalt, maar de apparaten lijken nu wel goed opnieuw te kunnen verbinden met de modem.

Ik zal mij melden als het probleem blijft bestaan.


Ik zie nog steeds dat de verbinding van de modem meerdere keren per dag wegvalt

Wat ziet u dan? Hoe ziet u dat?


Ik zie nog steeds dat de verbinding van de modem meerdere keren per dag wegvalt

Wat ziet u dan? Hoe ziet u dat?

Inloggen bij de modem en dan maintenance → logs.


Ik zie nog steeds dat de verbinding van de modem meerdere keren per dag wegvalt

Wat ziet u dan? Hoe ziet u dat?

Inloggen bij de modem en dan maintenance → logs.

Wat staat daar dan want nogmaals, die TR-069 kan (moet) je gewoon negeren, die zijn volstrekt onschuldig. Zie mijn vorige bericht.


Ik zie nog steeds dat de verbinding van de modem meerdere keren per dag wegvalt

Wat ziet u dan? Hoe ziet u dat?

Inloggen bij de modem en dan maintenance → logs.

Wat staat daar dan want nogmaals, die TR-069 kan (moet) je gewoon negeren, die zijn volstrekt onschuldig. Zie mijn vorige bericht.

Er zijn verder geen andere meldingen. Maar enkel het feit dat mijn apparatuur niet meer bereikbaar wordt op het moment dat de TR-069 melding verschijnt. Bijvoorbeeld: Als ik kijk naar het tijdstip dat mijn camera uitvalt, dan is dit precies wanneer de TR-069 melding is.


Na aansluiting modem KPN box geen verbinding met de airprinter na 21 keer testen ,,!!!!!  Wat is probleem gr


Klopt het dat die printer via wifi verbonden moet worden?

Klopt het dat die printer alleen 2.4GHz wifi ondersteunt?

Dan is de kans groot dat je er niet aan ontkomt om op de V12 een extra wifi netwerk te definiëren voor 2.4GHz en jouw printer met dat netwerk te verbinden.


Is @Porman dezelfde persoon als @nvvn ?


Er zijn verder geen andere meldingen. Maar enkel het feit dat mijn apparatuur niet meer bereikbaar wordt op het moment dat de TR-069 melding verschijnt. Bijvoorbeeld: Als ik kijk naar het tijdstip dat mijn camera uitvalt, dan is dit precies wanneer de TR-069 melding is.

Die TR meldingen heeft iedereen met een Experiabox of KPN Box. Bijvoorbeeld bij mij:

Dus daar kan het niet aan liggen.


Is @Porman dezelfde persoon als @nvvn ?

Nee, denk dat die gebruiker per ongeluk in dit topic gereageerd heeft.

Die TR meldingen heeft iedereen met een Experiabox of KPN Box. Dus daar kan het niet aan liggen.

Dan is het wel héél toevallig dat het steeds samenhangt. Wellicht is het geen oorzaak maar een gevolg van een ander probleem.. 

Heb het idee dat het probleem zich geleidelijk opbouwt, totdat het onwerkbaar wordt. Nu draait het weer goed, ben benieuwd voor hoelang.


Herken de toevalligheid ook van de TR meldingen en het verbreken van de VPN verbinding op een bedrade PC in mijn geval. De VPN client doet een reconnect wat tot op heden de verbinding weer terug brengt.

Gr/